Redskin in problems

ImageImageA special Forum for Gilze-Rijen and Gilze Rijen Aviation Society (GRAS) with news, facts and social talk from the south.

Moderator: SWAT 11

Forum rules
Image
Image
This forum is supervised by GRAS, Scramble only hosts this forum. The basic rules of the Scramble Message Board also apply to this forum, but GRAS may have additional regulations. Dutch is the main language here but English is allowed too.
User avatar
Polecat
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5048
Joined: 12 Jul 2007, 13:58
Type of spotter: Omnivore
Subscriber Scramble: Polecat
Location: The Middle East of The Netherlands

Post by Polecat »

Maybe this has been posted somewehere before but could'nt find it and it wasn't in the news neither; what's the status of the Apache ?
User avatar
Thermal
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2042
Joined: 28 May 2003, 15:35
Type of spotter: F5
Location: Oxford (UK) & Utrecht (NL)

Post by Thermal »

Goed weer even terug naar dat kinderachtige gedoe (kan het toch niet laten)
Die zeikerds die alleen maar zeuren over wie z'n schuld het is, en hoe slecht iedereen wel niet is....
Pardon ´zeikerds´? Ziekenhuizen en bejaardentehuizen die op nood aggregaten werken. Tienduizenden mensen die (soms nog steeds ) zonder stroom zitten winkeliers die miljoenen euro´s aan schade hebben geleden of nog steeds lijden. Ja zeikerds.

De schuldvraag lijkt mij niet de issue hier. Of wou je gaan beweren dat die mast voor de Apache is gesprongen? Kom op zeg.

Word een beetje moe van die mensen die hier lopen te doen of KLu personeel een soort onfeilbare mensen zijn die nooit fouten maken.
Ik ken er genoeg persoonlijk, heb heel groot respect voor de dingen die ze doen (vooral in het buitenland) maar het zijn gewoon mensen hoor die net zoals jij en ik fouten maken.

Als Defensie echt die professionele organisatie is die ze claimen te zijn dan mogen ze ook wel een gewoon eens een keer de hand in eigen boezem steken en zeggen "sorry we hebben een fout gemaakt en we vergoeden de schade".

Jammer dat ze echter hun " All Weather/ Night Vision/ Infra Red paradepaardje" willen beschermen en daardoor niet de moed hebben om gewoon gelijk toe te geven dat ze hier heel fout zaten (defensie dus, de piloten neem ik niks kwalijk).

Nee in plaats daarvan verschuilen ze zich achter het standaard "we wachten het onderzoek af" Alsof daar uit zou komen dat het de schuld van de NUON is ofzo. :roll: Een lullige ´misschien gaan we wat schade vergoeden´ van van Middelkoop is hier echt niet voldoende.

Een aantal mensen hier onderschatten de gevolgen van dit nachtelijke tripje volgens mij een beetje.

Door dit ´foutje´ zijn direct en indirect (in ziekenhuizen, bejaardentehuizen etc) mensenlevens in gevaar begracht. Tienduizenden mensen en winkels zitten nu ruim 48 uur later nog steeds zonder stroom.

Maar inderdaad, daar moet niet om ´gezeken´ worden, belangrijkste is, is dat het paradepaardje het overleeft heeft of niet?
I always say a boy can learn more at an airport than at any school.
- Homer J Simpson -
Kleintje Pils
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3073
Joined: 20 May 2003, 18:46
Subscriber Scramble: Kleintje Pils
Location: Leusden
Contact:

Post by Kleintje Pils »

Thermal wrote:Goed weer even terug naar dat kinderachtige gedoe (kan het toch niet laten)
Die zeikerds die alleen maar zeuren over wie z'n schuld het is, en hoe slecht iedereen wel niet is....
De schuldvraag lijkt mij niet de issue hier. of wou je gaan beweren dat die mast voor de Apache is gesprongen? Kom op zeg

Word een beetje moe van die mensen die hier lopen te doen of KLu personeel een soort onfeilbare mensen zijn die nooit fouten maken.
Ik ken er genoeg persoonlijke (ja zelfs van 301 sqn), heb groot respect voor de dingen die ze doen (vooral in het biuitenland) maar het zijn gewoon mensen hoor die net zoals jij en ik fouten maken.

Als Defensie echt die professionele organistaie is die ze claimen te zijn dan mogen ze ook wel een gewoon eens een keer de hand in eigen boezem steken en zeggen "sorry we hebben een fout gemaakt en we vergoeden de schade".

Jammer dat ze echter hun Night Vision/ Infra Red paradepaardje willen bescherem en daardoor niet de moed hebben om gewoon gelijk toe te geven dat ze hier heel fout zaten. Nee in plaats daarvan verschuilen ze zich achter et standaard " we wachten het onderzoek af" Alsof daar uit zou komen dat het de schuld van de NUOn is ofzo. :roll:

Door dit ´foutje´ zijn direct en indirect mensen levens in gevaar begracht. Zijn duizenden ondernemers voor meer dan tientallen miljoenen euro´s de boot in gegaan. Dus ja dan mag er best wel even ´gezeken´worden.
Hiermee ben ik het eens...
Dus ik denk dat het heel valide is om de vraag te stellen wat de meerwaarde is van een Apache die boven bewoon gebied zo nodig onder hoospanningsmasten moet doorvliegen.
Hier begin je echter weer te speculeren... Geef me maar bewijs dat die choppers onder de kabels en masten door moeten vliegen :wink:

Verder heb ik ook de discussie gevolgt tussen Soesty en Gilze, beetje belachelijk... Chinooks staan ook wel eens in het veld, laatst nog stond er een met panne op de Bernard kazerne, dat dit niet in het nieuws komt, is vanwege het feit dat deze op militair terrein stond.

Ik ben blij dat de piloten van de Apache ongedeerd zijn gebleven en de heli veilig op de grond hebben weten te zetten.
Remco Donselaar
User avatar
Glidepath
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2038
Joined: 25 Mar 2006, 12:04

Post by Glidepath »

Thermal wrote:
...........of wou je gaan beweren dat die mast voor de Apache is gesprongen? ...
Ook dat dat weten we pas na het onderzoek. ;-)
Thermal wrote:
......... ik denk dat het heel valide is om de vraag te stellen wat de meerwaarde is van een Apache die boven bewoon gebied zo nodig onder hoospanningsmasten moet doorvliegen.
Er is veel voor laagvliegen te zeggen. Maar niet meteen in het kader van Uruzgan, waar laagvliegen soms bloedlink is. Bovendien hebben ze daar geen hoogspanningsmasten. (wel veel papavervelden in de buurt, maar die reiken minder hoog)
Maar je zegt: 'er onder door vlogen'.
m.i. weet men niet dat, is het de vraag of de crew dat dacht en bovendien vlogen de heren er 'de facto' niet onderdoor maar er dwars tegen aan/door.

ik zie nog geen antwoord van Venz op mijn eerdere vraag..... :?:
Hoera d'revolutie, 't is eindelijk zover', maar de nwe leiders blijken net zo autoritair
User avatar
Thermal
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2042
Joined: 28 May 2003, 15:35
Type of spotter: F5
Location: Oxford (UK) & Utrecht (NL)

Post by Thermal »

Hier begin je echter weer te speculeren... Geef me maar bewijs dat die choppers onder de kabels en masten door moeten vliegen
Sorry, daar heb je gelijk in. Lijkt me namelijk verdomde sterk.
I always say a boy can learn more at an airport than at any school.
- Homer J Simpson -
User avatar
nhoogenboom
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 918
Joined: 28 Apr 2003, 12:47
Subscriber Scramble: Yes

Post by nhoogenboom »

Polecat wrote:Maybe this has been posted somewehere before but could'nt find it and it wasn't in the news neither; what's the status of the Apache ?
It will be moved to Gilze-Rijen by truck and will be investigated overthere.

source: Dutch teletext

Gr.Niels
NH Aviation Photography
----------------------------------------
"Als je me niet ziet zitten, dan ga ik wel staan"
User avatar
Dr.T
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 606
Joined: 10 May 2006, 18:33
Location: EHWO

Post by Dr.T »

...........of wou je gaan beweren dat die mast voor de Apache is gesprongen? ...
:D 8)

Image

:wink:

Cheers
Dr.T
EOS Goddes of the Dawn, Her Tears are the Morning Dew
Image
andel
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2788
Joined: 18 May 2004, 20:54
Subscriber Scramble: andel
Location: andel noord brabant

Post by andel »

Hee leuk die Fokke en Sukke

DE Apache staat nog steeds bij de steenfabriek in Hedikhuizen en pas als het onderzoek ter plaatse is afgerond wordt hij naar Gilze gebracht
Misschien straks eventjes kijken en dan horen jullie meer (denk ik) :wink:
User avatar
FISHER01
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3321
Joined: 13 May 2004, 21:33
Type of spotter: DIE HARD
Subscriber Scramble: Yups
Location: Enschede, 5 miles south south east of EHTW
Contact:

Post by FISHER01 »

Ik snap het niet er zitten toch rode (knipper) lampjes op zo'n mast of niet???

En middelkoop heeft sorry gezegd hoor
greetzz. Jos FISHER01 K.™

Image
Joe Kurr
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 319
Joined: 09 Sep 2002, 13:21
Type of spotter: F4
Subscriber Scramble: Joe Kurr
Location: Almere / Hilversum
Contact:

Post by Joe Kurr »

Die lampjes zitten er alleen op als ze in de buurt van een vliegveld staan.
Image
User avatar
Redskin
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1277
Joined: 01 Jul 2003, 16:22
Type of spotter: a serial is just paint to brighten up an aircraft
Subscriber Scramble: Digitaal
Location: 10 miles from Gilze Rijen
Contact:

Post by Redskin »

Thermal wrote: Door dit ´foutje´ zijn direct en indirect (in ziekenhuizen, bejaardentehuizen etc) mensenlevens in gevaar begracht.
Beetje overdreven denk je zelf niet. Zeker nog nooit van een noodaggregraat gehoord. Die hebben ze in ziekenhuizen.

Niet om het verder goed te praten maar het kan een fout van de piloot zijn (waar het niet op lijkt, anders had hij een vliegverbod gekregen, maar heeft een dag later weer een missie gevlogen). Het kan net zo goed een probleem zijn geweest in de cockpit, iets met de navigatie apperatuur, waardoor de piloot dacht niet in de buurt van de mast te komen. Ze oefenen daar vaker met apaches dus ze zullen heust wel weten dat er masten staan. Al met al allemaal speculeren
John
Image
User avatar
Thermal
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2042
Joined: 28 May 2003, 15:35
Type of spotter: F5
Location: Oxford (UK) & Utrecht (NL)

Post by Thermal »

Ze oefenen daar vaker met apaches dus ze zullen heust wel weten dat er masten staan.
Dat spreekt dan niet echt in het voordeel van de KLu hè :?
Beetje overdreven denk je zelf niet. Zeker nog nooit van een noodaggregraat gehoord. Die hebben ze in ziekenhuizen.
Ja maar niet in alle bejaardentehuizen en die oudjes hebben nu eenmaal snel last van de kou. Daarnaast, hoe zou jij je voelen als er een dergelijke kabel op je huis neer zou komen.

Stand van zaken:
Op de rivier ligt een rij duwstellen vanaf Hurwenen tot aan Ewijk, een afstand van ruim 60 kilometer.
Benedenstrooms, dus vanuit de richting Rotterdam, liggen zo'n 35 schepen voor anker. Op de rivier strekt de file zich over een kilometer of 15 uit tot aan Brakel. De haven van Haaften is vol. Schade wordt nu al geschat op bijna 10 miljoen euro.

Maar verder niks aan de hand........gewoon doorlopen mensen
I always say a boy can learn more at an airport than at any school.
- Homer J Simpson -
User avatar
Redskin
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1277
Joined: 01 Jul 2003, 16:22
Type of spotter: a serial is just paint to brighten up an aircraft
Subscriber Scramble: Digitaal
Location: 10 miles from Gilze Rijen
Contact:

Post by Redskin »

Thermal wrote:dat spreekt dan niet echt in het voordeel van de KLu hè
Waarom niet,

als de piloot "blind" was aan het vliegen en er een probleem met zijn navigatie apperatuur was, waarvan hij niets wist, wist hij ook niet dat er een mast voor zijn heli stond.
John
Image
User avatar
Stefan
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5445
Joined: 18 Sep 2002, 12:56
Subscriber Scramble: Stefan
Contact:

Post by Stefan »

Stand van zaken:
Op de rivier ligt een rij duwstellen vanaf Hurwenen tot aan Ewijk, een afstand van ruim 60 kilometer.
Benedenstrooms, dus vanuit de richting Rotterdam, liggen zo'n 35 schepen voor anker. Op de rivier strekt de file zich over een kilometer of 15 uit tot aan Brakel. De haven van Haaften is vol. Schade wordt nu al geschat op bijna 10 miljoen euro.

Maar verder niks aan de hand........gewoon doorlopen mensen
Het is ook een mooi scenario voor een rampenoefening of een aanslag. Twee kabels doorvliegen en daarna nog 3 vrachtwagens op z'n kant gooien (A2, A4 en A50) en heel Nederland ligt plat...

Misschien kunnen we dat leermoment als positieve uitkomst meenemen? Het zegt voor mij meer over de BV Nederland dan over de luchtmacht. Echt voorbereid lijken we in ieder geval niet te zijn.

Groeten,
Stefan
User avatar
Bright Star Aviation
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 383
Joined: 12 Oct 2006, 15:57
Location: The Netherlands

Post by Bright Star Aviation »

En middelkoop heeft sorry gezegd hoor[/quote]

Heb je wat aan als je schade hebt!!!!!!!!!!
Locked

Return to “Gilze-Rijen & GRAS”