This forum is the successor of the former Dutch-copters mailgroup. It is run jointly by Dutch-copters and Scramble. |
En waarom weet je dat zeker? Heeft Fokker eerder een heli in licentie gebouwd? Niet dat ik weet..toppiero wrote:zij bouwen hem in licentie in australie, zij hebben geen last van al die vertragingen. als we fokker nog hadden gehad(en ik weet zeker die hadden die heli in licentie gebouwd) dan hadden we de nh 90 allang gehad
Tja, vroeger toen de regering nog niet onze industrie stuk maakte door het verkwanselen...toppiero wrote:maar wat NL aankocht vanuit het buitenland(zie F-16 en F-104) en wat zeer belangrijk was werd in licentie gebouwd door fokker
Jawel, de Alouette III - begonnen bij Lichtwerk in Hoogeveen, maar dat bedrijf is later door Fokker overgenomen.kiwi wrote:Heeft Fokker eerder een heli in licentie gebouwd? Niet dat ik weet..
Ze hebben er al vier die in Europa zijn gebouwd . En Fokker zou die toestellen niet in elkaar hebben gezet. Een van de redenen dat Fokker hoofdaannemer was in de NH-90 was om bij de fabrieken met meer ervaringen in het bouwen van heli's de kunst af te kijken. Er is nooit sprake geweest van een lijn in Nederland. (bron: (ex-)Fokker)toppiero wrote:zij bouwen hem in licentie in australie, zij hebben geen last van al die vertragingen. als we fokker nog hadden gehad(en ik weet zeker die hadden die heli in licentie gebouwd) dan hadden we de nh 90 allang gehad
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more