This forum is supervised by GRAS, Scramble only hosts this forum. The basic rules of the Scramble Message Board also apply to this forum, but GRAS may have additional regulations. Dutch is the main language here but English is allowed too.
Today the contractor (Heijmans) placed a big white concrete cross just in front of rw 28/10. (in the grass on the other side of the Langenbergseweg) This marks the start of a complete resurfacing and rework of this runway and it's lighting. A guy I know that works on the base could not tell me if rw 20/02 would get a new surface as well. He did tell me that they would like this runway to be done as well.
Ach ja, positief zien, als de baan gemaakt is dan kunnen we eindelijk weer eens wat fixed wing traffic verwachten in de vorm van transport en fighters die doorstarts maken Want zoals het de laatste 2 jaar ging was er ook niks aan, dan kwam je alleen voor de heli's
Zijn ze nu ook van de week al begonnen met het omleggen van de Langebergseweg. Men is er druk aan het graven in de weilanden en zand aan het inrijden en riolering aan het aanleggen. Zoals het er nu naar uit ziet komt de weg om de hangaar van de zweegvliegclub heen. Wie weet hier meer van? Blijft de spottersplek dan wel gewoon toegankelijk?
Met die nieuwe weg is helemaal niks aan de hand, voor zover ik weet blijft de langenbergse weg gewoon open voor bestemmingsverkeer (lees Rijen)Die nieuwe weg zorgt ervoor dat het verkeer van de Reeshof sneller kan doorstromen naar de snelweg A58 zonder dat de langenbergse weg en de ringbaan west in Tilburg verstopt raakt. Maar goed dat is alleen zover ik het weet, mischien zit ik ernaast
Vanmorgen nog even langs geweest. Ze waren nog bezig aan de kop van de baan met het schilderen van een grote gele circel, waarschijnlijk t.b.v. het keren van de te verwachten Antonovs en dergelijke (als ze deze lijn echt gaan volgen wordt het nog bukken voor ons ).
De spottersplaats aan de Langenbergseweg is vanaf de kant van Hulten ook nog met de auto te bereiken (gewoon tussen de borden door slalommen ).