Moderator: gatso76
Meer geland op de Centerbaan dan voorheen wordt er niet door deze proefperiode, dit geldt alleen voor starten. Waar dit vandaan komt weet ik niet.tonjochems wrote:je ziet een stuk minder verkeer landen en starten op de polderbaan en veel meer op de center.
Ik denk dat je vergeet wat een proefperiode kan inhouden.adz wrote: Verder is dit tijdelijk, dus als deze periode voorbij is, kan je weer rustig, bij een noordelijke combinatie, de hele dag het verkeer bij de polderbaan zien vertrekken.
Toevallig afgelopen week en bijvoorbeeld afgelopen zaterdag nog op Schiphol geweest. Beide dagen was de 18C main en de 18R secondary.adz wrote: Meer geland op de Centerbaan dan voorheen wordt er niet door deze proefperiode, dit geldt alleen voor starten. Waar dit vandaan komt weet ik niet.
Hoe dat gelopen is, weet ik niet. Maar het gaat hier om de huidige situatie van proeffasen. Niet over het evt algehele Polder/Zwanenburg-'probleem'.Vinz wrote:Zoiets moet toch tot in den treure doorgerekend zijn zou je denken?
Dat spottertje pesten proefde ik een beetje in het volgende zinnetje:Vinz wrote: De link naar het spottertje pesten komt mij al helemaal vreemd over, aangezien ikzelf altijd al gezegd heb dat we blij moeten zijn met het aantal plaatsen waar spotters/fotograven gedoogd worden. Hoor je mij niet over klagen hoor.
En was niet gericht op jouw opmerking, sorry als dat verkeerd begrepen is.tonjochems wrote:Toch leuk zo'n spottersplek naast de polderbaan... goed over nagedacht..........
Het is wel zo dat deze proef meer overlast oplevert voor bewoners. Dat is ook een reden geweest om de Polderbaan er neer te leggen, het vermindert de overlast. Je kan er dus gevoeglijk vanuit gaan dat aan het eind van de proef de Polderbaan weer als main runway gebruikt zal worden.tonjochems wrote:Ik denk dat je vergeet wat een proefperiode kan inhouden.
Waarom denk je dat er een proefperiode is ??
Indien deze positief is kan de proefperiode ook definitief worden
air-bus wrote:Het is wel zo dat deze proef meer overlast oplevert voor bewoners. Dat is ook een reden geweest om de Polderbaan er neer te leggen, het vermindert de overlast. Je kan er dus gevoeglijk vanuit gaan dat aan het eind van de proef de Polderbaan weer als main runway gebruikt zal worden.tonjochems wrote:Ik denk dat je vergeet wat een proefperiode kan inhouden.
Waarom denk je dat er een proefperiode is ??
Indien deze positief is kan de proefperiode ook definitief worden
Wat in ieder geval vast staat is dat als deze proefperiode voorbij is, 36L (polderbaan) tijdens inbound-peaks en off-peak als enige startbaan gebruikt zal worden in noordelijke combinaties (even afgezien van natuurlijk onderhoudsperiodes en evt verkeer van de kleine oost-baan, bijv.)tonjochems wrote:Ik denk dat je vergeet wat een proefperiode kan inhouden.
Waarom denk je dat er een proefperiode is ??
Indien deze positief is kan de proefperiode ook definitief worden
Dit zal best zo geweest kunnen zijn, maar dat heeft echt NIETS met deze proef te maken. Dat kan ik je verzekeren. Dit zal te maken gehad hebben met wind, zicht, onderhoud, of een combinatie hiervan.tonjochems wrote:Toevallig afgelopen week en bijvoorbeeld afgelopen zaterdag nog op Schiphol geweest. Beide dagen was de 18C main en de 18R secondary.
Kan los staan van de proef maar het is wel een feit. We hebben het dan nog niet eens over het gebruik van 27
Ik hoop dat mijn uitleg hierboven duidelijk genoeg is. Zo nee, meldt me even wat verduidelijkt moet worden.Triple wrote:Maar waarom wordt de Zwanenburg dan hoofdstartbaan in
noordelijke richting.
Nu worden ook beide banen gebruikt in de outboundpiek.
Of ligt de Polderbaan achteraf gezien economisch gezien toch een
een beetje te ver weg van de terminals.
En wat nu als de proef slaagt.
Dank je voor je heldere formulering, klein puntje van verbetering:Lars wrote: voor deze proef werd er onefficient parallel gestart.
namelijk: één baan kreeg vectors (levert extra workload op voor de verkeersleiding) de andere baan vloog een sid.
groet,
Lars
vlieger vanaf EHAM.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more