Hallo allemaal. Heb speciaal een account aangemaakt om te reageren. Ard denkt laat ik maar bij mijn laatste reply erbij zetten dat ik verkeersleider ben op EHAM dan geloven ze mij wel.adz wrote:Dank je voor je heldere formulering, klein puntje van verbetering:Lars wrote: voor deze proef werd er onefficient parallel gestart.
namelijk: één baan kreeg vectors (levert extra workload op voor de verkeersleiding) de andere baan vloog een sid.
groet,
Lars
vlieger vanaf EHAM.
Bij de huidige parallele operaties starten beide banen op heading, ook de 36L. Alleen is dit bijna altijd runway-heading, en wordt er nauwelijks van de SID afgeweken.
Groeten,
Ard
verkeersleider op EHAM.
Laten we over een jaar nog eens kijken wat de siuatie is. De kans dat de Polderbaan main blijft is aanwezig, maar de kans dat dat anders gaat worden (denk aan 50-50 tussen de 18c en 18r /36c en 36l) is ook een mogelijkheid. Vergeet niet dingen veranderen. OOOOOKKKK baan gebruik. Inderdaad als de test afgelopen is zal de Polder weer main worden. Maar niemand heeft een glazenbol. Ook geen verkeersleider van EHAM. We zullen moeten zien en afwachten.