Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

ImageImageForum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
Post Reply
User avatar
PiPoServisAir
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 529
Joined: 12 Nov 2007, 14:44
Subscriber Scramble: PiPoServisAir
Location: Amstelveen 1km from KLM Head Office

Post by PiPoServisAir »

de laatste x vroeg ik waarom ik weg moest. Zeiden ze op verzoek van ELAL :? :? :? :?

Ik denk dan als ELAL zo veilig wil zitten, ga dan niet op een hoek van een gebouw zitten, naast een parkeerplek toch. Het gekke is het valt onder Veldbevoegdheid dus ze mogen je weg sturen.

Ik sta nu vaak naast de brandwer oefen terrein, daar naast is een maaiveld, dan kan je door lopen tot ongeveer 200-300mtr van taxibaan en je staat recht voor J-platform. Maar ok daar stond ik een x binnen 5min kmar, maar als je AAS pas hebt doen ze vaak normaal merk ik.

Peace
The Giant Of The Skies Airbus A380
http://www.airport-weeze.de
http://www.ryanair.com/
User avatar
Key
Site Admin
Site Admin
Posts: 11251
Joined: 06 Dec 2002, 09:21
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: U bet
Location: ex EHAM

Post by Key »

FlyTheWorld wrote:Waarom daar dan blijven irriteren en niet ook lopen naar een (betere) plek als de KMAR toch niks doet?
Omdat er ook nog mensen zijn, zoals Mad Viper, die zich gewoon aan bepaalde regels houden zonder daartoe gedwongen te worden!
overigens was er al een 'pad' gemaakt door de landeigenaar z'n tractor.
En dat geeft anderen het recht er maar doorheen te banjeren? Dacht het niet! Ik denk dat dit soort gedrag, hoewel misschien begrijpelijk bij het wegvallen van een mooie plek, erg kortzichtig is en uiteindelijk heel nadelig voor de hobby.

Erik

N.B. de off-topic 1-2'tjes staan in de daarvoor gemaakt area.
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail
User avatar
Ghanz
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 649
Joined: 15 Feb 2008, 21:36
Type of spotter: F5
Subscriber Scramble: Ghanz
Contact:

Post by Ghanz »

Zo, wat 1 berichtje al niet kan doen om een topic weer tot leven te brengen.

En zoals Key zegt: het is begrijpelijk dat mensen een andere plek gaan zoeken. Maar ook dat het kortzichtig en uiteindelijk nadelig kan zijn als dat plaatsen worden waar je eigenlijk niet hoort te komen.

Vandaar ook mijn post dat zondag de oude plek weer (al dan niet voorlopig) bereikbaar was/is. De meeste spotters lezen dit forum naar mijn idee regelmatig, dus als in ieder geval zij het weten, dan ligt eventueel strenger optreden van bijvoorbeeld KMAR niet aan ons gedrag.



Greetz,

Hans

N.B.: Voordat ik over kom alsof ik roomser dan de paus ben, ook ik moet tot mijn spijt bekennen dat ook ik me, toen ik daar om 15.30 kwam en dat mooie "pad" en al die (dagjes-)mensen zag, heb laten verleiden daarheen te lopen. :oops:
User avatar
Key
Site Admin
Site Admin
Posts: 11251
Joined: 06 Dec 2002, 09:21
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: U bet
Location: ex EHAM

Post by Key »

Onze wegwijzer weer aangepast. Kaagbaan-spot idd. zonder problemen bereikbaar. De slagboom bij het brandstofareaal is wel naar voren gekomen zodat het plekje langs het hek daar niet echt meer bruikbaar is. Alternatief is het grasveld net ten zuiden, kun je zonder hek tot aan de sloot langs de 36R. Alles voor zolang het duurt!

Erik
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail
Robin_Bamps
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 466
Joined: 17 Nov 2004, 23:05
Location: EBBR

Post by Robin_Bamps »

Key wrote:Onze wegwijzer weer aangepast.
Dit zinnetje zou er dan ook nog uitmoeten want er staat geen hek meer bij de (ex-)spottersplaats:

"Depending on your height the fence does or does not interfere with photography"

Groetjes, Robin.
User avatar
Key
Site Admin
Site Admin
Posts: 11251
Joined: 06 Dec 2002, 09:21
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: U bet
Location: ex EHAM

Post by Key »

O, is dat ook al weg? Dacht het nog te zien van een afstandje. Ik haal die zin weg, bedankt!

Erik
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail
Mad Viper
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 747
Joined: 20 May 2006, 21:32
Subscriber Scramble: Mad Viper
Contact:

Post by Mad Viper »

Key wrote:Onze wegwijzer weer aangepast. Kaagbaan-spot idd. zonder problemen bereikbaar. De slagboom bij het brandstofareaal is wel naar voren gekomen zodat het plekje langs het hek daar niet echt meer bruikbaar is. Alternatief is het grasveld net ten zuiden, kun je zonder hek tot aan de sloot langs de 36R. Alles voor zolang het duurt!

Erik
Spot 15 mag ook een beetje aangepast worden :wink:
Cheers, Michel
User avatar
Ghanz
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 649
Joined: 15 Feb 2008, 21:36
Type of spotter: F5
Subscriber Scramble: Ghanz
Contact:

Post by Ghanz »

En spot 16 ook. De nieuwe grote spottersplaats is namelijk aan de weg naar spot 15 :wink:

Greetz,

Hans
User avatar
Key
Site Admin
Site Admin
Posts: 11251
Joined: 06 Dec 2002, 09:21
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: U bet
Location: ex EHAM

Post by Key »

Yep, vergissing van mij. Ga het herstellen, dank voor jullie oplettendheid.

Erik
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail
User avatar
RicoS
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 73
Joined: 16 Apr 2007, 20:17

Post by RicoS »

And just to knitpick and a little bit off topic, but under the "based" section says that the lifeliner is based here. To my knowledge the chopper is based at the roof of the VU and get it's juice normally at helihaven Amsterdam, so that often it does't come by anymore.

But as I said; just knitpicking

Greets
Triple
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 80
Joined: 27 Oct 2005, 20:46
Location: Westzaan

Post by Triple »

De oude spottersplaats langs de Kaagbaan is vanmorgen
weer afgesloten.

Na de bewaking is nu een hek geplaatst.
User avatar
Barcajax
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 481
Joined: 10 Sep 2006, 21:56
Subscriber Scramble: Ronald
Location: lewedorp
Contact:

Post by Barcajax »

Das mooi balen dan! Dan heb ik gister nog mazzel gehad! Dan ben je dus genoodzaakt om aan de kop van de Kaag te spotten,en dat is leuk als ze daar landen. Ook mag je hopen dat je niet weggestuurt wordt net als gister door zo'n agentje op een motortje. Tijdens het weglopen kwamen er 2 mensen vd KMAR aanlopen en die vroegen om mijn verrekijker om te kijken wat er in het veld stond,was die leuk met zijn zwaailichtjes aan het spelen :(

Ik vroeg die lui of je er mocht staan ja of nee maar volgens hun was het geen enkel probleem, dus ja......
http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=25116" onclick="window.open(this.href);return false;
Raymond
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 362
Joined: 12 Mar 2004, 16:29

Post by Raymond »

Vrijdag komt er dus weer een dash 7
Deze kist gaat staan op het B platform
Hoe kan ik een vrijdag dit toestel zien
Is er een mogenlijkheid om op de oude spottersplaats te komen?
Groeten Raymond :?
User avatar
Key
Site Admin
Site Admin
Posts: 11251
Joined: 06 Dec 2002, 09:21
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: U bet
Location: ex EHAM

Post by Key »

RicoS wrote:under the "based" section says that the lifeliner is based here
You're right, this has changed since we made the guide years ago, will be updated. Thx.
Will also process the renewed (and permanent? :( ) closure of the Kaagspot...

Erik
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail
Jan2002
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 57
Joined: 12 Mar 2003, 13:40
Type of spotter: ex-spotter

Post by Jan2002 »

Raymond wrote:Vrijdag komt er dus weer een dash 7
Deze kist gaat staan op het B platform
Hoe kan ik een vrijdag dit toestel zien
Is er een mogenlijkheid om op de oude spottersplaats te komen?
Groeten Raymond :?
Als je wilt fotograferen, heeft de oude spottersplek weinig zin; tenzij je een flinke telelens hebt, is een dash-7 op het B-platform te klein om vanaf die plek echt mooi te fotograferen; ik zou proberen hem in de landing of start te pakken.

[Edit: Jan, je hebt 'Disable BBCode' (en 'Disable HTML code' en 'Disable Smilies') aan staan, dan kun je dus geen quotes maken... :arrow: uitgezet in dit bericht ]
Post Reply

Return to “Amsterdam - Schiphol”