Forum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.
(NB) i dont think they take ammo with a flight. There is no need for that.
Al is clear now. The emergencyteams are back to the garage and i understand form a engineer that was on the scene that they had a prob with engine 1. Dont know if he goes to the hangra of they can repair it at the gate.
AG4thfloorMH wrote:Beetje laat maar toch nog op de dag van gister (6mei)
zag ik vanuit ons raam een KLM cityhopper met de reg PH-KLE iemand enig idee wat er gebeurd is
(NB) i dont think they take ammo with a flight. There is no need for that.
Al is clear now. The emergencyteams are back to the garage and i understand form a engineer that was on the scene that they had a prob with engine 1. Dont know if he goes to the hangra of they can repair it at the gate.
Hi,
Yes the 744 is since a few weeks normal on the NW0067 flight.
The 742 is a standard USAF flight between KWI ( Kuwait ) and the several USAF bases in the states.( sometimes a A330 will also fly these route)
As far i know they take their own ammo in the cabin. ( i have seen this many times.)
And most of the guys and girls ( yes girls) are very nice when you came on-board to supply the catering.
Grt,
Michel
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500. Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!... Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
etab wrote:Ammo or weapon an ammo holder? i would be very suprised if they take bullits with them.
Weapon and holder.
i also think that the wapons are loaded with ammo.
Hold cargo is not vissible because the holds are sealed.
Grt,
Michel
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500. Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!... Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
Niet de verkeerde maatschappij 'zwart' maken.
De maatschappij doet er in het algemeen niet toe, het is 'gewoon' het gedrag van de passagiers.
In dit geval gaat het om de SX-TID, een B747-200 van Hellenic Imperial Airways welke was INGEHUURD door Royal Air Maroc.
gatso76 wrote:Niet de verkeerde maatschappij 'zwart' maken.
De maatschappij doet er in het algemeen niet toe, het is 'gewoon' het gedrag van de passagiers.
In dit geval gaat het om de SX-TID, een B747-200 van Hellenic Imperial Airways welke was INGEHUURD door Royal Air Maroc.
Wie maakt de maatschappij zwart dan? Ik was alleen benieuwd welke het was. Zeker omdat ze het (waarschijnlijk expres) niet vermeld hadden op NU.nl
Millman wrote:
Wie maakt de maatschappij zwart dan? Ik was alleen benieuwd welke het was. Zeker omdat ze het (waarschijnlijk expres) niet vermeld hadden op NU.nl
De genoemde sites...NU noemt helemaal geen type of maatschappij terwijl luchtvaartnieuws dit wel doet, maar dan wel verkeerd...had eigenlijk nog voor de duidelijkheid in mijn vorige post gemoeten.
Millman wrote:
Wie maakt de maatschappij zwart dan? Ik was alleen benieuwd welke het was. Zeker omdat ze het (waarschijnlijk expres) niet vermeld hadden op NU.nl
De genoemde sites...NU noemt helemaal geen type of maatschappij terwijl luchtvaartnieuws dit wel doet, maar dan wel verkeerd...had eigenlijk nog voor de duidelijkheid in mijn vorige post gemoeten.
Gaat lekker met Hellenic deze week. Eerst de verkeerde afslag pakken en op Julliet uitkomen. ( Gevolg: met de trekker naar de juiste gate) en nu dit weer ! Hoewel ze hier weinig aan kunnen doen met een oververhitte passagier.
Millman, inderdaad... er wordt meteen weer uitgegaan dat het hier een aanval is op een airline. We weten allemaal dat dit door de pax komt, en niet door de airline.