Forum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.
tonjochems wrote:Nog meer onheil..... VIA VIA.... (en dan niet die A320 van de IN ) hoorde ik uit betrouwbare bron dat toch dit najaar met de omheining van de SPL incl 18r begonnen gaat worden.... Toch maar postzegels gaan sparen....?????
Heeft iemand heeeeeeeeeeeeeel toevallig een link naar een kaartje/beschrijving waarop/waarin staat waar deze hekken precies gaan komen en wat voor hekken dit zullen zijn? Ja ik weet het , vanwege "security-reasons" is deze informatie waarschijnlijk niet openbaar, maar proberen kan altijd
tonjochems wrote:het wordt een lange hete zomer.... net nog eens geprobeerd bij de V taxiway... Auto legaal geparkeerd langs A5.. met trap gelopen naar de V taxiway..
Duurde zeggen en schrijven 4 minuten.... De betroffen diender was uitermate correct en op mijn vraag waarom je weg moet , krijg je de dooddoener "security" , nieuw beleid , en we willen de spotters bij de spottersplek hebben .... Ben benieuwd hoe het is als op een mooie dag de hele weg vol staat....
Ik hoop toch zo dat die 225 a.s. zondag landt op de 18R en dan oa via taxiway Victor naar het J-platform gaat...eens kijken hoe lang ze het dan volhouden met de mensen daar wegsturen op het moment dat de 225 langs komt ...back to topic
Ok, gebied langs taxiway Victor is dus "verboden gebied". Hoe staat dat dan met de rotondes bij de Polderbaan ? Mogen we daar ook al niet meer staan of wordt dat wel gedoogd ?
PiPoServisAir wrote:off-topic: weet niet of Matt Herben lid is van Scramble. hij is advocaat en spotter dus hij zou je het beste kunnen helpen.
Danny
Matt Herben is geen advocaat, maar tegenwoordig voorlichter van de Militaire Inlichtingen en Veiligheidsdienst, vertelde hij in een van de laatste uitzendingen van de Nieuwste Show van BNN. Misschien ben je in de war vanwege de kwestie Kalamata 14 met Patrick Dircksen en Frank Mink, maar Matt Herben is in dat proces door advocaat Korvinus ingeschakeld als getuige-deskundige/spotter. (en met de waarschijnlijke bedoeling een hoop publiciteit in Griekenland te krijgen, de man die toen leiding gaf aan de (toen nog heel grote) partij van Pim Fortuyn bemoeit zich persoonlijk met deze zaak). Maar OK wel erg off-topic hier
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
ErikFB wrote:Ok, gebied langs taxiway Victor is dus "verboden gebied".
Key wrote:Hetzelfde geldt voor zonder trap en zonder auto bij V gaan staan (bv. om alleen te kijken of nrs. te schrijven). Dan kunnen ze je helemaal niks maken. Wat zij willen doet niet ter zake als jij geen wet of regel overtreedt.
Even teruggaande op het niet meer mogen parkeren langs taxiway Victor, er bestaat dan natuurlijk een grote kans dat iedereen dan weer gaat parkeren bij de begraafplaats en dan vanaf het fietspad langs de Hoofdvaart gaat fotograferen. Denk dat men ook weer niet zo happig op het gebruik van die parkeerplaats.......
Even voor de goede orde: het "bewuste team" valt dus onder de KLPD en dan onder het district Haarlemmermeer. Dus als onze burgervader van die gemeente de APV aanpast voor het gebied langs Victor zijn we alsnog het haasje ondanks het feit dat het om het gebied van de Luchthaven Schiphol gaat.
ErikFB wrote:Even voor de goede orde: het "bewuste team" valt dus onder de KLPD en dan onder het district Haarlemmermeer. Dus als onze burgervader van die gemeente de APV aanpast voor het gebied langs Victor zijn we alsnog het haasje ondanks het feit dat het om het gebied van de Luchthaven Schiphol gaat.
Ach ja, de APV. makkelijk aan te passen door een burgemeester. Tot nu toe volgens mij vooral op korte termijn toegepast bij airshows. Maar in dit geval misschien toch eens leuk, nu het niet een kwestie van een paar dagen is maar waarschijnlijk langere tijd gaat duren, het aan een rechter voor te leggen. De juridische situatie zoals ik die zie: Wat wij spotters willen valt onder het recht op vrije informatie. Dit is verankerd in de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens. In dit geval treed dan artikel 92 van de Grondwet in werking, die bepaalt dat indien wet en regelgeving die door nederlandse autoriteiten wordt uitgevaardigd in strijd is of raakt met door Nederland ondertekende en geratificeerde internationale verdragen, het in de internationale verdragen genoemde onverwijld in de plaats treedt van de nederlandse wet en regelgeving. ERGO: er ontbreekt enige wettelijke basis aan wat dit politieteam momenteel aan het doen is, omdat de regelgeving waar zij zich op beroepen geen enkele rechtskracht heeft.
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Bovenstaande lezende delven wij als spotter toch het onderspit, want dan verzinnen ze ter plekke wel weer wat anders. Eventuele afsluiting van de weg, etc.......
Geen slechte ervaring met dit team bij de rotonde langs de Polderbaan.
Mannen stelden zich voor en lieten ons ongemoeid in het gras langs
de 18R staan.
Haalde wel een wildparkeerder bij de crashgate vandaan maar verder
geen enkel probleem.
Als er een parkeerverbod is zal het wel moeilijk worden daar nog te spotten.
Ik had NIET de indruk dat zij aan het spottertje pesten waren.
Natuurlijk weet ik niet hoe dit zich zal ontwikkelen maar om meteen
in de aanval te gaan lijkt mij ook onzin.
Ik heb uitgebreid met een van hen gesproken over de nadelen van de
officiele spottersplek en hij zei dat het zeker niet de bedoeling was dat
zijn team en goedwillende spotters elkaar in de weg gingen lopen.
Ik weet wel, we zijn al meer voor de gek gehouden maar voorlopig
geef ik ze nog het voordeel van de twijfel.