Moderator: gatso76
Vreemd trouwens dat een vliegtuig die reeds sind december 2002 in nieuwe kleuren vliegt, BFI, eerder een D-check krijgt dan BFW. Het lijkt me dat BFW eerder recht zou hebben op een D-check. BFW is in november 2000 aan KLM geleverd. Zou dit BFW's eerste D-check zijn?? Meestel is een D-check toch om de 5/6 jaar toch?MD-11 wrote:PH-BFW, zal laatste week oktober worden met eventueel uitloop naar eerste week november. Dan voor 4 weekjes de schuur in.
Wat ik eigenlijk nog veel vreemder vind, is dat een toestel geleverd aan KLM in april 2002, PH-BFY, al in nieuwe kleuren is gespoten in juni 2005. Ik dacht dat KLM alleen haar vloot van nieuwe kleuren voorzag tijdens een D-check.MD-11 wrote:PH-BFW, zal laatste week oktober worden met eventueel uitloop naar eerste week november. Dan voor 4 weekjes de schuur in.
Een D-check moet na 12 jaar of een aantal vlieguren gedaan worden, welke het eerst wordt gehaald bepaald wanneer hij voor zen D-check moet.nemaco wrote:Wow, dus pas na 8 jaar vliegen!!!MD-11 wrote:Nog even gecheckt:
PH-BFW komt binnen in de eerste week december, en inderdaad de eerste D-check voor deze kist.
Ok, duidelijk. Weet je hoe het kan dat BFY als sinds juni 2005 in nieuwe kleuren vliegt?Raptor16 wrote:Een D-check moet na 12 jaar of een aantal vlieguren gedaan worden, welke het eerst wordt gehaald bepaald wanneer hij voor zen D-check moet.nemaco wrote:Wow, dus pas na 8 jaar vliegen!!!MD-11 wrote:Nog even gecheckt:
PH-BFW komt binnen in de eerste week december, en inderdaad de eerste D-check voor deze kist.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more