Forum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.
Fire dept and ambulances rushing through the new gate 90. Took a while to get them through... (not a safe practice as this took more then 5 minutes even!!). Why were they called?
Last edited by sikkeman on 31 Jul 2008, 14:44, edited 1 time in total.
Bokkum wrote:Geen reden bekend bij mij, maar de CSA maakte een doorstart toen deze wilde landen op de 36R..
main gear indicator gaf aan dat niet alles naar behoren werkte.
Fly by langs de toren vanwaar ze konden zien dat gear er goed uit zag.
(hoop toeters en bellen op de frequentie vanuit de cockpit.)
Bokkum wrote:Geen reden bekend bij mij, maar de CSA maakte een doorstart toen deze wilde landen op de 36R..
main gear indicator gaf aan dat niet alles naar behoren werkte.
Fly by langs de toren vanwaar ze konden zien dat gear er goed uit zag.
(hoop toeters en bellen op de frequentie vanuit de cockpit.)
Klopt idd. Ik zat al bijna de hele dag te luisteren naar EHAM_A_TWR toen de CSA2AM langs kwam. Hij zei dat hij go around ging omdat de linkerband niet gelocked was. Hij is rond ijmuiden is hij de noordzee op gegaan en daar ze checks op 3000ft gegaan. Daar klaarde hij een emergency. Waarnaar hij daarna naar de Zwaneburg is geleid en daar veilig geland is.
Maximus121 wrote:Hij zei dat hij go around ging omdat de linkerband niet gelocked was
Max
Maar goed ook dat de band niet gelockt was...slijt de band wel heel hard tijdens de landing ...ga er maar vanuit dat het main gear niet gelockt was...maw main gear was wel uit, maar het lampje gaf een andere melding...bleef rood ipv groen