Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

ImageImageForum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
Post Reply
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Post by ErikFB »

Ha Martijn,

Laat ik het zeggen. Ik weet nu welke stuk grond hij bedoelt en ook welke boer. En weet dus ook hoe hij aan die foto's komt. Denk alleen dat we er voor moeten gaan waken dat er nu meerdere mensen gaan komen die diezelfde boer met dat verzoek gaan bestoken, waardoor de situatie uit de hand gaat lopen. Er zijn genoeg plekken rondom de Polderbaan waar je goede foto's kan maken vanaf locaties die gewoon legaal te bereiken zijn.

Denk wel even dat er hoe dan ook met deze boer contact gezocht moet gaan worden om dit soort situaties in de toekomst te vermijden. Anders staat er morgen weer een duitser of een belg in dat weiland zijn platen te schieten. Wij als regelmatige spotters rondom SPL zoeken ook onze eigen plekken ( al dan niet nieuwe, maar zorgen er wel voor dat we de KMAR, BBS etc te vriend houden. )

Dat SPL in mijn ogen nog steeds erg laks is met de uitgifte van dat zo langzamerhand gewraakte telefoonnr. steekt mij wel, evenals het standpunt dat de beveiliging dus iemand uit een weiland gaat plukken waar ze eigenlijk zelf helemaal geen toegang tot hebben omdat dat van een lokale boer is.

Grtz,
Erik
User avatar
dj_ad
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 314
Joined: 20 Nov 2007, 13:24
Location: Den Haag

Post by dj_ad »

Denk alleen dat we er voor moeten gaan waken dat er nu meerdere mensen gaan komen die diezelfde boer met dat verzoek gaan bestoken, waardoor de situatie uit de hand gaat lopen.
Dan ligt het nog aan de boer om te beslissen of hij mensen op zijn land toelaat of niet en als hij dit beslist te doen dan denk ik dat mocht het uit de hand lopen hij dus een bezoekje van de autoriteiten kan verwachten en niet diegenen die met toestemming daar staan. Hem zal per slot van rekening gevraagd moeten worden geen mensen op zijn land toe te laten.
Denk wel even dat er hoe dan ook met deze boer contact gezocht moet gaan worden om dit soort situaties in de toekomst te vermijden. Anders staat er morgen weer een duitser of een belg in dat weiland zijn platen te schieten
Wie moet er dan contact zoeken? Spotters of autoriteiten.

steekt mij wel, evenals het standpunt dat de beveiliging dus iemand uit een weiland gaat plukken waar ze eigenlijk zelf helemaal geen toegang tot hebben omdat dat van een lokale boer is.
Hier kan ik het voor de volle 100, misschien wel 1000% met je eens zijn
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Post by ErikFB »

Ik laat even in het midden wie contact moet zoeken. In eerste instantie denk ik dat het balletje niet bij de spotters (vereniging) ligt maar aan de Luchthaven omdat die juridisch gezien belanghebbende zijn en dat samen met de Gemeente Haarlemmermeer moeten oplossen. Denk wel dat wij als spotters onderling heel duidelijk naar elkaar moeten zijn over wat wel en niet kan. De echte vaste kern zal daar m.i. geen problemen mee hebben, grootste gevaar schuilt in de dagjesmensen en de incidentele spotters. Maar als zij dit hier lezen weten ze toch hopelijk wel wat er op dit moment speelt.
airlinetim
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 26
Joined: 30 Dec 2007, 17:16

Post by airlinetim »

Jongens

Volgens mij is het dijkje bij de lineup eigendom van de gemeente en de luchthaven. De boer zal er slechts recht van overpad hebben. Dat betekent nog niet dat hij mensen toestemming mag geven om daar te staan. betwijfel overigens ten zeerste dat de boer daar toestemming voor heeft gegeven aangezien een aantal andere spotters vroeger uitdrukkelijk door hem is weggestuurd.

Meneer zaniger heeft mij overigens een mail met uitleg gestuurd. Heb hem verteld dat ik deze niet ga doorsturen of hier posten omdat ik niet zijn boodschapper ben.

anyway, waar of niet hoop dat het voor buitenstaanders duidelijk is dat ze niet zomaar kunnen gaan en staan waar ze willen en ons met de gevolgen opzadelen.

Tim
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Post by ErikFB »

Tim,

"Onze vriend"heeft mogelijk niet op het dijkje gestaan maar in het weiland erachter ( Dus runway - sloot - dijkje - sloot - weiland). Er loopt in dat weiland ook een pad. Maar goed, de brief heeft hier al op internet gestaan en ieder mag er het zijne van denken.

Just my2cents
ivo de groot

Post by ivo de groot »

at this moment working on new fence`s at taxiway 18R/36L !!

more fence`s dan one ??


ivo de groot
ivo de groot

Post by ivo de groot »

around 8 meters from the first fence to the taxiway... bad news

credits peter and natscha witte
User avatar
Key
Site Admin
Site Admin
Posts: 11225
Joined: 06 Dec 2002, 09:21
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: U bet
Location: ex EHAM

Post by Key »

Erik, toch nog ff reageren... Ik begin met quotes van jou, maar de hele post gaat zeker niet alleen jou aan.
ErikFB wrote:Denk alleen dat we er voor moeten gaan waken dat er nu meerdere mensen gaan komen die diezelfde boer met dat verzoek gaan bestoken, waardoor de situatie uit de hand gaat lopen.
Zie niet in waarom wij daarvoor 'moeten gaan waken'. Dit is aan de boer om te beslissen. Wat loopt er uit de hand? Dat 'teveel' mensen foto's hebben die jij en ik niet zomaar kunnen maken? Zelf ook proberen! Nee heb je, ja kun je krijgen en de luchthaven zal echt niet bv. de spottersplaats afsluiten omdat er mensen van de boer op zijn akker mogen. Hooguit de boer verzoeken dat niet meer te doen, en dan zijn we gewoon weer bij af.
Denk wel even dat er hoe dan ook met deze boer contact gezocht moet gaan worden om dit soort situaties in de toekomst te vermijden. Anders staat er morgen weer een duitser of een belg in dat weiland zijn platen te schieten.
So? Als dat mag van de boer is het OK. Als het niet mag belt iemand de politie, vermoedelijk de boer zelf. Als de boer het alleen aan buitenlanders toestaat is dat pech voor ons, meer niet. Probeer het eens met een Vlaams accent. 8)

Wat we nu gezien hebben is dat iemand die uiteindelijk met een zeer plausibel verhaal komt hier bij voorbaat afgebrand werd omdat 'ie iets deed waar men niet meteen een verklaring voor had. Iets, dat de meesten van ons ook graag zouden doen maar wat niet zomaar meer kan.
Ook ik vermoedde dat JZ fout was, maar zonder bewijs moet je terughoudend blijven. Zijn reactie aan Tim en Chris vind ik meer dan netjes. Hij betuigt spijt over een eerdere actie en noemt namen van alle betrokkenen. Hij had ook kunnen vragen wie de critici eigenlijk wel denken dat ze zijn om hem te beschuldigen op basis van overhaaste conclusies.

Theoretisch is het nog steeds mogelijk dat het verhaal niet klopt, maar ik ga daar niet vanuit. Het lijkt me i.i.g. verstandig dat zij die zich geroepen voelen om actie te nemen ten bate van onze (lokale spotters-) belangen hun energie bijvoorbeeld hier in steken in plaats van in verontwaardigde reacties op blijkbaar sluwe acties van buitenlandse mede-hobbyisten.


Erik
Last edited by Key on 09 Sep 2008, 14:00, edited 1 time in total.
What four words, Jimmy!?!
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Post by ErikFB »

Hoe groot is dan de afstand tussen het eerste hek en de taxiway en na plaatsing van het 2e hek, wat houdt je dan nog over ????

GRtz,
Erik
ivo de groot

Post by ivo de groot »

de schatting volgens peter is 8 tot 10 meter !!

word nu aan gewerkt...
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Post by ErikFB »

Key,

Op zich kan ik je vinden in je reactie. Ik heb hier waarschijnlijk mijn nek uitgestoken in een reactie op het gebeuren. Zelf heb ik niet direct de behoefte er aan op de kop van een baan te gaan staan, maar dat is mijn beslissing. Ik reageerde in eerste instantie op het feit dat het dus erg makkelijk was om weer over dat hek te komen en er naderhand achter te komen dat de locatie een andere was dan gedacht. Mijn fout, maar gezien het tijdsbeeld een beeldvorming op basis van gegevens.

Dat de boer precedenten schept is inderdaad zijn verantwoording, maar kan wel tot scheve gezichten leiden bij anderen. Dat is niet aan mij om te beslissen, maar geef alleen aan wat ik denk en waarschijnlijk meerderen met mij.

Mocht iemand een andere gedachtegang hebben, ideetjes of wat dan ook hierr over zou ik ze graag zien hier.

Erik
ivo de groot

Post by ivo de groot »

ik bedoel tussen eerste hek en 2e hek ongeveer 8-10 meter,ruimte van 2e hek naar taxibaan geen idee maar bij dubbele hekken wordt het allemaal knap :twisted:
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Post by ErikFB »

Als dat tweede hek weer zo hoog wordt als het eerste kan je wel inpakken als spotter om daar nog behoorlijke foto's te maken. Vraag mij trouwens ook af hoeveel ruimte je nog over houdt tussen 2e hek en overhangende vliegtuigonderdelen :-)
User avatar
michi76
Posts: 16
Joined: 04 Sep 2005, 08:40
Type of spotter: F3
Subscriber Scramble: michi76
Contact:

Post by michi76 »

These are very bad news :evil:

Is it possible that anyone can make some pics of the new fence?
arjanv
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 53
Joined: 05 May 2008, 00:03
Location: Apeldoorn

Post by arjanv »

Misschien een domme vraag, maar waar wordt nu precies een 2e hek geplaatst? :roll:
Post Reply

Return to “Amsterdam - Schiphol”