Moderator: SWAT 11
This forum is supervised by GRAS, Scramble only hosts this forum. The basic rules of the Scramble Message Board also apply to this forum, but GRAS may have additional regulations. Dutch is the main language here but English is allowed too. |
Ik denk dat ik je gedachten wel enigszins kan volgen, maar de kans dat het circuit naar Den Helder komt is wel erg klein geworden. Daarnaast is het van den zotte om geluid over te hevelen van de luchthaven naar het circuit. Dit slaat nergens op.aviodromefriend wrote:Geluidsruimte in Den Helder? Jaar na jaar is er gedonder omdat het aantal vluchten dreigt te worden overschreden. Dan komt er een gedeputeerde die geluid wil overhevelen van de luchthaven naar een ter meerdere eer en glorie van hemzelf neer te leggen ultramodern Formule 1 circuit, nu moet er geluidsruimte voor de NH-90 worden gebruikt. (Het laatste vind ik eigenlijk wel een goed idee.) Ik raak het spoor een beetje bijster.
Bitte?Rockville wrote:I can understand your thaughts, maar the chance dat het circuit naar Den Helder komt, is very small.
Wat Mr. van Baalen voorstelt, is zeker iets to bear in mind. Now zijn er 21 Lyns heloes at EHKD, na de phase-out zijn dat max. 12 NH-90s. The 8 TTHs worden stationed at EHGR. Uitgaande van the ambigient noise, is dat een profit van 8/9 (Heloes).
Ook heeft men op EHKD reeds een update voor the infrastructure gedaan ivo the NH-90.
Concentrating all DHC heloes op EHGR kan er voor zorgdragen dat the so called "geluidsruimte" overschreden wordt, terwijl EHKD the max. niet haalt.
So, ivo spreading the (noise)burden, zou een goede zaak zijn.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more