Moderator: gatso76
De precieze details weet ik niet, maar ik ben er 99% zeker van dat enkele CX A343's onderling verschillen qua cabine-configuratie.phkza wrote:Hmm, nu je het zegt. HXA t/m HXK heb ik allemaal een plaatje van, maar van de HXL t/m HXO dan weer niet...
Klopt, zowel de B-HXI, HXL, HXM,HXN en HXO hebben inderdaad een afwijkende stoelconfiguratie.(is inderdaad een first class aanwezig, ten koste van economy class)skycruiser wrote:De precieze details weet ik niet, maar ik ben er 99% zeker van dat enkele CX A343's onderling verschillen qua cabine-configuratie.
d.w.z.; CX270/271 is volgens mij alleen Business/Economy Class.
Enkele A343's zullen echter ook First Class hebben, en misschien een kleinere Economy Class. Deze worden normaliter op meer 'high-yield' bestemmingen ingezet (in Europa zouden dat LHR/FRA/CDG kunnen zijn).
Wel grappig dan dat per aankomende winter de capacitiet (inclusief first class) behoorlijk wordt uitgebreid naar AMS.... :skycruiser wrote:De precieze details weet ik niet, maar ik ben er 99% zeker van dat enkele CX A343's onderling verschillen qua cabine-configuratie.
d.w.z.; CX270/271 is volgens mij alleen Business/Economy Class.
Enkele A343's zullen echter ook First Class hebben, en misschien een kleinere Economy Class. Deze worden normaliter op meer 'high-yield' bestemmingen ingezet (in Europa zouden dat LHR/FRA/CDG kunnen zijn).
De 744's van Cathay hebben een 12F/47C/324Y pax configuratie, aanzienlijk meer als nu met de A340, en dus ook een first classBOEING7E7 wrote:CX271/270
06:25 - 13:15 (momenteel met B-HUE)
Jawel, de Cathay weer terug met B747s na 7 jaar afwezigheid op een paar uitzonderingen na.
Wat overigens niet hoeft te betekenen dat er op de AMS vluchten ook First Class wordt verkocht en service wordt verleend.B767-300ER wrote:Wel grappig dan dat per aankomende winter de capacitiet (inclusief first class) behoorlijk wordt uitgebreid naar AMS.... :skycruiser wrote:De precieze details weet ik niet, maar ik ben er 99% zeker van dat enkele CX A343's onderling verschillen qua cabine-configuratie.
d.w.z.; CX270/271 is volgens mij alleen Business/Economy Class.
Enkele A343's zullen echter ook First Class hebben, en misschien een kleinere Economy Class. Deze worden normaliter op meer 'high-yield' bestemmingen ingezet (in Europa zouden dat LHR/FRA/CDG kunnen zijn).
De 744's van Cathay hebben een 12F/47C/324Y pax configuratie, aanzienlijk meer als nu met de A340, en dus ook een first classBOEING7E7 wrote:CX271/270
06:25 - 13:15 (momenteel met B-HUE)
Jawel, de Cathay weer terug met B747s na 7 jaar afwezigheid op een paar uitzonderingen na.
Aan de configuratie zal dit niet liggenDutchman wrote:Sinds CX weer met de 747-400 naar AMS vliegt hebben alleen ex-SQ 747's de vluchten uitgevoerd. Dit zijn de 747's van de HK* serie.
Enig idee waarom dit zo is? Zullen in de toekomst ook 747's van andere series schiphol bezoeken?
Ik neem zelf aan dat het met de configuratie te maken heeft.
Gr,
Dimitri
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more