EHAM 26-10-2008

ImageImageForum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
User avatar
Key
Site Admin
Site Admin
Posts: 11250
Joined: 06 Dec 2002, 09:21
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: U bet
Location: ex EHAM

Post by Key »

Kolean visual as well, HL7721 now at G9.

Erik
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail
User avatar
gatso76
Moderator
Moderator
Posts: 12311
Joined: 06 Sep 2002, 15:59
Location: KMKY / Marco Island

Re: Re

Post by gatso76 »

MAS017 wrote:
gatso76 wrote:update Oost:
1051C-1110 AB B738 D-ABBA, RMI service
Volgens mij 'doet' AB 2x PMI op zondag; overigens t/m 31oct08, want dan stop AB (voorlopig) met de AMS diensten.
D-ABBA was vanochtend vroeg vertrokken, 0509A Lt naar PMI en moest om 1051C aankomen vanuit RMI volgens CISS.
Denk dus dat RMI moet worden gelezen als PMI...of toch stiekem AMS-PMI-RMI-AMS ??.
De 1110 vlucht is wel naar PMI vertrokken.

1455-1545 IB A319 EC-JXJ
1455C-1535 RE ATR72 EI-REN
1532C-1710 ISR A320 4X-ABC
1725C-1925C IR A300F EP-ICE, S72
2005-2135 KE B772...heel verassend door HL7721
nick777
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 360
Joined: 27 Jan 2008, 16:50
Subscriber Scramble: nick777

Post by nick777 »

Heren goedemiddag
Klopt het dat de PH-BXC van de KLM een vlucht doet voor HV?
Zeker de laatste stroom vakantiegangers richting nederland krijgen...

Gr. nick
User avatar
SkyPlane
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 743
Joined: 03 Jun 2006, 12:33

Re: Re

Post by SkyPlane »

MAS017 wrote:Volgens mij 'doet' AB 2x PMI op zondag; overigens t/m 31oct08, want dan stop AB (voorlopig) met de AMS diensten.
RMI moet als PMI gelezen worden :wink:
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Post by B767-300ER »

nick777 wrote:Heren goedemiddag
Klopt het dat de PH-BXC van de KLM een vlucht doet voor HV?
Zeker de laatste stroom vakantiegangers richting nederland krijgen...

Gr. nick
Thats correct

A: 1340 13.38A HV 0722 @RHO RHO C13 73H PH-BXC
D: 15.20 HV 0343 LPA LPA C13 73H PH-BXC
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5536
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Post by cHabu »

Hiya,

Ik weet dat het nog vroeg is (of laat, mocht je vroege dienst hebben...)

Ik stel het op prijs als de volgende data mbt de PH-HZR kan worden bevestigd in de loop van de late avond cq nacht:
SPL wrote:...Maar op dit moment laatste vlucht: op de 26ste als HV6117/6118, 16:30/23:10 retourtje AGP .
(Maw, is dit de laatste vlucht geweest van de HZR ?)

Dank, Chris.
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
Royaljordanian
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 12572
Joined: 04 Nov 2006, 20:29
Location: At any airport

Post by Royaljordanian »

Hello,

Just back from 30 min. at RWY. 24 seen:
- cathay Pacific B-HKF B747-412
- MAS Kargo TF-AAB B747-200F
- China Southern B-2473 B747-400F
- Cabo Verde B757
- Korean B777
- EL AL B767
- Virgin Atlantic G-VTOP standing by Jan Dellaert.
En nog veel meer...

1 vraag misschien een rare vraag. Waarom landen ze niet op de 27 want de wind zit toch goed om op de 27 te landen ??? Ik weet dat als er redelijk wat wind is zoals vandaag ze meestal de 27 gebruiken.

Met vriendelijke groet,
Kristof
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Post by B767-300ER »

Royaljordanian wrote:Hello,



1 vraag misschien een rare vraag. Waarom landen ze niet op de 27 want de wind zit toch goed om op de 27 te landen ??? Ik weet dat als er redelijk wat wind is zoals vandaag ze meestal de 27 gebruiken.

Met vriendelijke groet,
Kristof
Wellicht omdat het een zuidwestenwind is (23,5)en de polderbaan (18R)altijd preferent is boven de buitenveldertbaan (27) in verband met geluidsnormen. Daarbij is de wind nou ook weer niet zo heftig
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
FlyTheWorld
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 276
Joined: 30 Aug 2006, 20:30
Location: Rijnsburg

Post by FlyTheWorld »

Ze landen nu zelfs op Oost.
Bokkum
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8667
Joined: 18 Apr 2004, 21:53
Type of spotter: S5, biz prio
Location: AMS/SPL

Post by Bokkum »

STA 18.40Lt OK618/619 A319 OK-NEP
Image
User avatar
mipo72
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1571
Joined: 10 Nov 2003, 22:17
Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
Subscriber Scramble: mipo72
Location: EHPR ( Purmerend ) EHAM ( Schiphol B-platform )

Post by mipo72 »

Hoi,

Iemand nog gelet op de Brit Air France Fokker 100 F-GPXC welke op C8 een welkom kreeg door de brandweer met wel 3 crashtenders en een hoop Airside.

Voor zover ik kon zien was er een probleem met het rechterhoofd landingsgestel, denk de remmen.

Grt,
Michel
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!... :scramble:
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
Bokkum
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8667
Joined: 18 Apr 2004, 21:53
Type of spotter: S5, biz prio
Location: AMS/SPL

Post by Bokkum »

Bokkum wrote:STA 18.40Lt OK618/619 A319 OK-NEP
Now cancelled due to bad weather in PRG...
Image
nick777
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 360
Joined: 27 Jan 2008, 16:50
Subscriber Scramble: nick777

Post by nick777 »

goedeavond heren

Ik zie dat de PH-AAX weer richting AMS gaat. Contract in Italie alweer over? Iemand een idee wat hij nu gaat doen? Wegschimmelen op AMS?

Gr. Nick
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Post by B767-300ER »

nick777 wrote:goedeavond heren

Ik zie dat de PH-AAX weer richting AMS gaat. Contract in Italie alweer over? Iemand een idee wat hij nu gaat doen? Wegschimmelen op AMS?

Gr. Nick
Ze hebben wel vluchten gepland, maar hoe actueel dat is en of die daadwerkelijk worden uitgevoerd heb ik geen idee van....
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Key
Site Admin
Site Admin
Posts: 11250
Joined: 06 Dec 2002, 09:21
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: U bet
Location: ex EHAM

Post by Key »

Baangebruik:
Wind was prima voor banen 18, landen 18R en 18C is preferent.
Edoch: teveel buien om parallel te naderen, en te slecht zicht/lage wolkenbasis voor 18R en 27 samen: 27 vliegt in richting 18R bij een go-around en dat vindt men nog niet beheersbaar (nieuwe procedure hiervoor is wel in de maak - eindelijk).
Dus: landen 18R en 22, want een go-around 22 kan vrij blijven van de andere gebruikte banen.

Erik
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail
Post Reply

Return to “Amsterdam - Schiphol”