Slechtse vliegervaring

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
User avatar
James
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2340
Joined: 26 Aug 2003, 20:29
Type of spotter: NIET
Location: Almere

Post by James »

Teejee wrote:ik heb ook een slechte of eigenlijk vreemde ervaring!
het is al lang geleden (1989)maar ik zal t nooit vergeten. we gingen op vakantie naar miami en vlogen met TWA via newark. Dus eerst van Schiphol naar Newark waar we gelijk al 4 uur vertraging hadden (op schiphol). Wat er aan de hand was weet ik niet meer. Toen op weg naar Newark waar we dus trachten te gaan landen, maar dit was makkelijker gezegd dan gedaan. het was nogal druk met andere kisten en telkens als we de landing in zetten zaten we te dicht achter de voor ons landende kist en moesten we weer in de hold, of er waren andere redenen dat we niet de landing konden inzetten. Dit ging 4 of 5 keer zo, de captain vertelde dit ook! En toen melde de captain dat we weinig peut meer hadden en dat het nu toch echt moest gaan gebeuren. Een vliegtuig vol met mensen vond dit toch niet zo geslaagde opmerking: geen brandstof meer? ik zie de gezichten nog voor me. Dus toen de laatste landing maar je raadt het dat lukte weer niet. Toen zijn we op een andere vliegveldje geland, ik weet nog dat ik USAF C130's zag staan. We mochten er niet uit maar de deuren mochten even open voor wat frisse lucht. welk veld dit was weet ik niet, het leek militair. Vol getankt opgestegen en met de wielen nog uit direct de landing in naar newark waar we dan met 8 uur vertraging aan kwamen of zo. sja... mijn broer vliegt bij de klm maar die heeft dit altijd een raar verhaal gevonden zeker omdat die captain over de brandstof begon. dat zeg je toch niet met een kist vol met mensen. ja het was natuurlijk wel de uitleg en reden waarom we op een ander veld stonden.
nou goed we zijn nog wel in miami aangekomen!
bedankt voor het lezen!
groet
HMMM raar verhaal dit..Ik heb voor TWA gewerkt en we vlogen toch echt op JFK en niet naar EWR...misschien
in de war met een andere maatschappij???
Niets maar dan ook niets is zeker in de luchtvaart
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6090
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Post by ehusmann »

kiwi wrote:Ok je hebt pech gehad met de problemen in het eerste vliegtuig. Maar wegrijden zonder de-icen is niet echt heel gek, dat is dan waarschijnlijk gebeurd op het speciale de-icing platform schuin tussen de D en E-pier. En dat het een uur duurt is misschien niet zo heel gek als er inderdaad zoals je zegt 10cm ijs op het toestel ligt, wees blij dat ze het secuur doen en niet een half verijst vliegtuig de baan op sturen.
Klopt, over dat de-icen. Op zich had ik er ook geen probleem mee, maar een aantal passagiers begreep het niet helemaal. Overigens was dit op EWR, dus niet echt tussen de D en E pier.....

Erwin
User avatar
Herbertvh
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 385
Joined: 06 Sep 2002, 00:02
Contact:

Post by Herbertvh »

Het was geloof ik in 1992, kort vluchtje van pakweg anderhalf tot twee uur van Nagasaki (Japan) naar Pusan (Zuid Korea) met Korean Air Lines. Niets te klagen over de kist, laat vertrek of service ofzo, maar het was enorm @#%#%& weer en we vertrokken toch. Een extreem bumpy ride gehad. Seat belts zijn de hele vlucht vast gebleven, de hap werd maar niet uitgeserveerd want die zou overal geëindigd zijn behalve in je maag.

Dat stuiteren was één ding waar je niet echt rustig van werd, maar het niet ophoudende gegil en angstig geschreeuw van de dames achter in het vliegtuig droeg ook niet echt bij.

Wèl veilig geland op een drijfnat vliegveld en zonder vertraging. Maar als ik had mogen kiezen had ik liever wat vertraging gehad.
Enjoy!
MISOS
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 153
Joined: 18 Feb 2004, 08:01

Post by MISOS »

Slechte ervaringen qua vluchtuitvoeringen heb ik nog niet gehad....hooguit een uurtje vertraging en wat slecht weer.

Wat ik wel heb meegemaakt op een vlucht van United tussen Washington en Las Vegas dat de 2 stewardessen die de economyclass bediende hooglopende ruzie kregen met elkaar. 1 van de stewardessen vond dat ze minderwaardig werd behandeld door de andere.

Zorgde er in ieder geval voor dat de vlucht een stuk minder saai werd.
Het werd nog net geen "racial issue"..... :D

Grtz Henk
User avatar
kiwi
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1473
Joined: 20 Mar 2007, 22:24
Location: Amsterdam
Contact:

Post by kiwi »

ehusmann wrote:
kiwi wrote:Ok je hebt pech gehad met de problemen in het eerste vliegtuig. Maar wegrijden zonder de-icen is niet echt heel gek, dat is dan waarschijnlijk gebeurd op het speciale de-icing platform schuin tussen de D en E-pier. En dat het een uur duurt is misschien niet zo heel gek als er inderdaad zoals je zegt 10cm ijs op het toestel ligt, wees blij dat ze het secuur doen en niet een half verijst vliegtuig de baan op sturen.
Klopt, over dat de-icen. Op zich had ik er ook geen probleem mee, maar een aantal passagiers begreep het niet helemaal. Overigens was dit op EWR, dus niet echt tussen de D en E pier.....

Erwin
Ah toch misschien te snel gelezen, excusé
User avatar
Boudewijn van Oirschot
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2746
Joined: 16 Feb 2007, 18:16
Type of spotter: Wat niet?
Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
Location: Tilburg, NB

Post by Boudewijn van Oirschot »

Slechtste reiservaringen?? Kan ik er nog wel twee bijplakken:

KLM 747-400 naar Mexico City. Vlucht volgeboekt, konden we kiezen om een aantal dagen later te gaan maar aangezien we maar 14 dage vrij waren pakten we de vlucht met Jetairfly die vanuit Brussels zou vliegen, hoe is dit in godsnaam al mogelijk? als je KLM boekt en je krijgt zo'n charter? Stonden we bij de incheck krijg ik te horen op zijn Belgisch, ja uw kist is PH-AHX... ArkeFly dus, balen balen want die kisten zijn net als van Martinair en Jetairfly zo bagger van binnen... Vlucht moest nog aankomen uit Amsterdam dus we hebben 5 uur gewacht. Vervolgens een redelijk goede vlucht (wat ik niet van Arke verwacht had) personeel in ons gangpad uitermate onvriendelijk en toen ik een klacht had over de bagagebak boven mij keken ze me niet eens meer aan... :? Toen we in het Caribbisch gebied kwamen werd duidelijk dat we niet eerst naar Cancun zouden gaan maar via Varadero, want de piloten hadden al te lang gevloven (Amsterdam-Brussel-Varadero dan) dus weer wat uurtjes staan wachten (gelukkig wel geslapen, dat scheelt :) )
Uiteindelijk na een lange vlucht in Cancun aangekomen. Ik wil niet specifiek iemand de schuld geven het is immers een samenhang van verschillende oorzaken. Toch mijn complimenten richting ArkeFly want de maatschappij viel me zéér mee, zeker in tegenstelling tot TUI-partner Jetairfly waarmee we de terugweg mee moesten (OO-(S)TUC) een gammele bak die volgens mij nog voor Sabena gevlogen heeft...

Affijn we hebben toch een super vakantie in Mexico gehad hoor. en daar gaat het toch om :?: 8)

Vlucht 2: OHY vanuit Eindhoven naar Antalya. Ontzettend oude bak, vies kapot het mag gewoon niet vind ik. Tijdens de vlucht kwam de hydraulische olie achter de bagagebak vandaan en de steward stopt er gewoon wat wc papier tussen. Stoelen klapten naar achteren tijdens de start waardoor mensen erachter de stoel echt moesten tegenhouden (en nee ik overdrijf niet) verder op de lampen veel schimmel... eten zoals altijd, een typische vliegtuigmaaltijd maar die gaat er bij mij wel in, behalve als je vanuit Hurghada/Izmir/Bodrum/Antalya/Dalaman terug vliegt... Dat eten op die vluchten was té vies (sry mijn smaak misschien)
Bij terugkomst in NL de IVW ingelicht die zouden er iets mee doen. Kort daarop volgde het vliegverbod voor Onur Air nadat ze meerdere malen negatief in het nieuws waren gekomen... Terecht vind ik :evil:

Kan ik ook nog wat positiefs melden? Ja hoor natuurlijk :P Persoonlijk vind ik Thai Airways en Singapore Airlines de 2 besten waarmee ik heb gevlogen. Vooral de 1e is zeker aan te raden :clap:
aviodromefriend
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3523
Joined: 03 Dec 2006, 22:10
Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me

Post by aviodromefriend »

Tja, eigenlijk met de KLM een keer een slechte ervaring gehad op de terugweg van de RIAT '97.

Toestel zou met vertraging op Heathrow aankomen. OK, kan gebeuren. Volgende melding was dat de kist onderweg was. Volgende melding: toestel was stuk gegaan, het wachten was op een 737 die de vlucht zou uitvoeren na zijn eigen schema van de dag te hebben volbracht. Goed, het was al laat, dus dat hoefde misschien nog niet zo lang te duren. Toen daarvoor een kandidaat was gevonden moest er een nieuwe crew worden opgetrommeld die nog niet over zijn uren was. Vervolgens kregen we nog een hele tijd te horen dat dit toestel onderweg was, maar als het hiermee niet zou lukken zou de vlucht worden geannuleerd.

Intussen hadden we alle standaard smoesjes al zo vaak gehoord dat een dronken persoon van onze groep bijna de grondstewardess over de desk heen trok (ik weet nog dat hij Chris heette en uit Leeuwarden kwam. Het leverde hem de rest van de avond zodra hij zich liet zien een stapel gratis consumptiebonnen op, maar met alle horeca al gesloten had hij daar toch niet zoveel aan). Uiteindelijk toen er na de uitspraak van onderweg zijnde toestel al erg veel tijd was verstreken (als het waar zou zijn geweest was de peut allang op geweest) kwam de kat uit de zak.

Er was nooit een kist opgestegen, maar de tweede was onderweg naar de baan op EHAM al stuk gegaan. Vervolgens kregen we een overnachting op kosten van de KLM inclusief diner en ontbijt in afwachting van het transport de volgende dag, waarbij iedereen op lege plaatsen was geboekt op de vluchten van de volgende dag. Om de terminal uit te komen kregen we een rondleiding door alle stofnesten en verlaten plekken waar een passagier normaal gesproken nooit mag komen.

Helaas was bij aankomst in het hotel (een aantal was zo ongelukkig het transport zelf te moeten voorschieten) geen diner meer te krijgen (ongeveer 2 uur ´s-nachts). De volgende morgen rond een uur of zeven een bus voor het hotel om ons weer naar de terminal te brengen, maar de chauffeur wilde dat een afgevaardigde van de KLM checkte of we wel allemaal mee mochten. Uiteraard was er geen KLM employee aanwezig. Gelukkig was de man uiteindelijk toch genegen ons te rijden (nee, Chris was niet even met hem gaan `praten`, die was met een kater niet aanspreekbaar).

Bij het inchecken deden de KLM-ers duidelijk hun best te laten merken dat ze niet wisten hoe ze mensen moesten inchecken die al een dag eerder waren ingechecked, boardingpasses werden met de hand uitgeschreven terwijl iedereen wel degelijk in de computer stond. De vlucht zelf viel nog wel mee.
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
User avatar
Martinvet.nl
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 171
Joined: 06 Nov 2005, 19:37
Location: AMS

Post by Martinvet.nl »

Wat een verhalen zeg, dan heb ik maar geluk elke keer met mijn max uurtje vertraging.

Ik denk dat iemand jullie nog gaat verslaan met arkefly op curacao.

Wat die heeft eens 3 dagen vertraging gehad :lol:
User avatar
Teejee
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 95
Joined: 23 Aug 2006, 22:19
Contact:

Post by Teejee »

James wrote:
Teejee wrote:ik heb ook een slechte of eigenlijk vreemde ervaring!
het is al lang geleden (1989)maar ik zal t nooit vergeten. we gingen op vakantie naar miami en vlogen met TWA via newark. Dus eerst van Schiphol naar Newark waar we gelijk al 4 uur vertraging hadden (op schiphol). Wat er aan de hand was weet ik niet meer. Toen op weg naar Newark waar we dus trachten te gaan landen, maar dit was makkelijker gezegd dan gedaan. het was nogal druk met andere kisten en telkens als we de landing in zetten zaten we te dicht achter de voor ons landende kist en moesten we weer in de hold, of er waren andere redenen dat we niet de landing konden inzetten. Dit ging 4 of 5 keer zo, de captain vertelde dit ook! En toen melde de captain dat we weinig peut meer hadden en dat het nu toch echt moest gaan gebeuren. Een vliegtuig vol met mensen vond dit toch niet zo geslaagde opmerking: geen brandstof meer? ik zie de gezichten nog voor me. Dus toen de laatste landing maar je raadt het dat lukte weer niet. Toen zijn we op een andere vliegveldje geland, ik weet nog dat ik USAF C130's zag staan. We mochten er niet uit maar de deuren mochten even open voor wat frisse lucht. welk veld dit was weet ik niet, het leek militair. Vol getankt opgestegen en met de wielen nog uit direct de landing in naar newark waar we dan met 8 uur vertraging aan kwamen of zo. sja... mijn broer vliegt bij de klm maar die heeft dit altijd een raar verhaal gevonden zeker omdat die captain over de brandstof begon. dat zeg je toch niet met een kist vol met mensen. ja het was natuurlijk wel de uitleg en reden waarom we op een ander veld stonden.
nou goed we zijn nog wel in miami aangekomen!
bedankt voor het lezen!
groet
HMMM raar verhaal dit..Ik heb voor TWA gewerkt en we vlogen toch echt op JFK en niet naar EWR...misschien
in de war met een andere maatschappij???
ja je heb gelijk net in de plakboeken van die vakantie de tickets gevonden, de vlucht ging naar JFK met TWA
User avatar
Coati
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1561
Joined: 25 Jun 2005, 19:53
Type of spotter: S5
Subscriber Scramble: No
Location: Meppel, Netherlands

Post by Coati »

Ook een aardige vlucht meegemaakt, met Jet Air, Varadero-Cancun-Brussel. De vlucht werd uitgevoerd met een TriStar. Tenminste, de vlucht kwam helemaal niet opdagen, 24 uur vertraging. Na wat bellen met Brussel netjes in een luxe hotel gezet in Varadero, geen probleem om een dagje extra lekker vakantie te vieren (helemaal niet na drie weken backpacken). 24 uur later kwam de kist alsnog opdagen. Wij kregen stoelen op rij 12 of zo. Eén probleempje: rij 12 bestond niet in dat vliegtuig. ok, mochten we voorin zitten, in een soort ouderwetse semi businessclass, dat betekende iets grotere stoelen (ook prima). Vervolgens werd een tussenstop op Cancun gemaakt. Daar het vliegtuig uit. In de terminal was vrijwel niets te eten. Daar een uur of twee uur vertraging opgelopen vanwege logistieke problemen met de airport. Vervolgens kist weer in, bleek dat er geen eten aan boord was doordat de leverancier geen rekening had gehouden met de komst van deze kist. Enfin, toen we opstegen meldde de captain doodleuk dat we over zoveel uur aan zouden komen in....LISSABON ?! Ehhh, deze vlucht ging toch naar Brussel? Zonder toelichting of wat dan ook. dan heb je het gevoel alsof je in de verkeerde trein bent gestapt. Wat bleek: Jet Air vloog met een in Portugal geregistreerde kist, maar is een Belgische maatschappij. Hierdoor klopten de luchtvaartvrijheden (bilaterale overeenkomsten over landingsrechten) niet meer. Daardoor was de maatschappij gedwongen om naar Portugal te vliegen. Daar uiteindelijk een stop gemaakt, kregen we ook eten, maar dat was extreem goor. Daarna uiteindelijk door naar Brussel (waar we een fles champagne kregen).

Omslachtige vlucht dus, maar om nou te zeggen dat ik er enorm onder heb geleden, nou nee. Dat hoort nu eenmaal bij het reizen. Eigenlijk wel vermakelijk als je toch alle tijd hebt en toch een hoop profijt van dat geklungel gehad (betere stoelen, extra dag in Cuba, flesje champagne).

Joost
create your own database with www.spottingmode.com
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6090
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Post by ehusmann »

Uh Joost, het gaat hier over de slechtste vliegervaring, niet de beste :wink:

Erwin
User avatar
toppiero
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 660
Joined: 07 Jul 2008, 17:44
Type of spotter: F3,warbird,mil,civil
Location: NL

Post by toppiero »

Martinvet.nl wrote:Wat een verhalen zeg, dan heb ik maar geluk elke keer met mijn max uurtje vertraging.

Ik denk dat iemand jullie nog gaat verslaan met arkefly op curacao.

Wat die heeft eens 3 dagen vertraging gehad :lol:
ik denk juist dat die weer verslagen wordt door MP van CUR naar AMS. die moesten langer wachten en uiteindelijk in andere Martinair vluchten opgedeeld. toestel stond daar vast ivm problemen met landingsgestel. ik was daar getuige van. maar had daar geen last van want ik vloog met arkefly! 8) Dit alles gebeurde afgelopen augustus
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Post by B767-300ER »

Martinvet.nl wrote:Wat een verhalen zeg, dan heb ik maar geluk elke keer met mijn max uurtje vertraging.

Ik denk dat iemand jullie nog gaat verslaan met arkefly op curacao.

Wat die heeft eens 3 dagen vertraging gehad :lol:
En wat is je vliegervaring ermee?
Zullen we ons beperken tot het plaatsen van vliegervaringen die mensen op dit forum ook daadwerkelijk meegemaakt hebben ? :wink:
Het bashen van ArkeFly gebeurd namelijk al genoeg.
Ik kan ook nog wel een rijtje MP vertragingen opsommen van 48+ uren, maar neem niet aan dat dat de bedoeling is van dit topic :wink:
(Tenzij ik zelf aan boord heb gezeten)

:ontopic:
All times are local times!

Regards, N.
Niels van Erck
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 178
Joined: 31 Oct 2003, 08:47

Post by Niels van Erck »

was deze nog vergeten:

avondvlucht Guangzhou (Canton) -> Nanjing met 737 van toenmalige CAAC, was eind 1988 geloof ik.

In mid-air viel de cabineverlichting uit. Toen na een hectische 2 minuten het licht weer aanging, bleken de Chinese passagiers collectief opgestaan te zijn opweg naar de nooduitgangen... niet wijs op 30.000ft, maar toch...

nadat de rust was wedergekeerd, arriveerden we in Nanjing met een soort carrier-landing waarbij alle overhead lockers openvlogen en de inhoud in het gangpad verdween. De passagiers sprongen hier meteen achteraan wat bij de krachtige reverse-thrusting en het harde remmen van de piloot toch wel bijzondere taferelen opleverde!

In Hong Kong werd destijds een T-shirt verkocht met de tekst: "I survived CAAC' ... Heb het diezelfde maand nog gekocht...
User avatar
Boudewijn van Oirschot
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2746
Joined: 16 Feb 2007, 18:16
Type of spotter: Wat niet?
Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
Location: Tilburg, NB

Post by Boudewijn van Oirschot »

B767-300ER wrote:
Martinvet.nl wrote:Wat een verhalen zeg, dan heb ik maar geluk elke keer met mijn max uurtje vertraging.

Ik denk dat iemand jullie nog gaat verslaan met arkefly op curacao.

Wat die heeft eens 3 dagen vertraging gehad :lol:
En wat is je vliegervaring ermee?
Zullen we ons beperken tot het plaatsen van vliegervaringen die mensen op dit forum ook daadwerkelijk meegemaakt hebben ? :wink:
Het bashen van ArkeFly gebeurd namelijk al genoeg.
Ik kan ook nog wel een rijtje MP vertragingen opsommen van 48+ uren, maar neem niet aan dat dat de bedoeling is van dit topic :wink:
(Tenzij ik zelf aan boord heb gezeten)

:ontopic:
Ik denk dat velen Arkefly maar is moeten vliegen zodat ze zelf ervaren dat OR lang niet altijd vertraging heeft, okay, eventjes is nooit erg.. kun je nog wat spotten. Ik had ook vooroordelen over Arkefly totdat ik er mee gevlogen had... Back to topic indeed...
Post Reply

Return to “'t Praethuys”