Forum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.
present at oost at 1540Lt.:
-N2N G-V
-VP-BVG Global Express
-CS-DRD BAe125
-OK-SLN ERJ135BJ
-OO-ACT Falcon 900, left 1726A to BRU
'PH' ones:
MEX, LEN, EAM, JNE (taxied in)
Lj31 D-CGGG arr 1548A from FMO, ETD 1830G to FMO
'DCS' ERJ135BJ D-ACBG arr 1608A from VKO as 'DCS116'
'SOX' Ce525 PH-SOL arr 1621A from EIN, left 1710A to PIK as 'SOX745'
'JNL' Ce560XL PH-DRS arr 1631A from EIN
BAe125 I-KREM arr 1633A from BLQ
'NJE' BAe125 CS-DRP arr 1644A from CEQ as 'NJE3MG'
SPL wrote:KL0753 left 00:24A but returned 05:40A to AMS, because they forgot something and left again 04:57A... Aircraft PH-KCG.
Zullen ze blij mee geweest zijn! Ben benieuwd wat dit dan is geweest.
Hmm, weg om 00:24 dan terug om 05:40 en dan weer weg om 04:57??.... Lijkt wel een soort van tijdmachine. Toch wel knap om zo te vliegen. Grt, Michel
He Michel, beetje logisch nadenken en je had het geweten . Kwam weer terug om 04:57A en vertrokken om 05:40A.
Was nog even wezen kijken bij F06. De sfeer was niet zo gezellig, maar daar kan ik me dan ook wel iets bij voorstellen!
En liep de crew niet uit de uren, komt dat er ook nog bij.
Heb toch het gevoel dat door dit kostenplaatje er een paar
"op kantoor" moeten komen.......................
De China Cargo wordt de B-18702, nu final 36R (SBS)
XYZ wrote:A series of aircraft (KLM B737, KLC Fokker 50/70 & OR B767) are returning from the Polderbaan at present - deciding to abondon departures/take-off due to cross-winds ??
OR kwam terug omdat ze iets meer fuel hadden verbrand dan verwacht door de lange taxi tijd en moesten dus bijtanken
Daarna problem met de gear en stuck op de taxibaan...toen crew uit hun uren kortom drama was compleet
Niets maar dan ook niets is zeker in de luchtvaart