EHAM 22-11-2008

ImageImageForum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
User avatar
gatso76
Moderator
Moderator
Posts: 12306
Joined: 06 Sep 2002, 15:59
Location: KMKY / Marco Island

Re

Post by gatso76 »

Miguel van der Loos wrote: bij deze bevestigd. Met dank aan http://www.acarsd.org" onclick="window.open(this.href);return false;.
Ieder zo zijn ding, maar een bevestiging is in mijn ogen iets dat je zelf hebt afgelezen of in een ander geval van iemand hoort/leest die het ook zelf heeft afgelezen.
Ga hier geen discussie voeren...wie weet iets voor het Preathuis, maar ben van mening dat ACARS en SBS 'waarnemingen' niet 100% betrouwbaar zijn...ACARS misschien dan iets meer dan SBS want die laatste wordt zover ik het weet 'zichtbaar' gemaakt door gebruik te maken van een database...en als die al niet up to date is...
User avatar
Arnoud
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 314
Joined: 03 Feb 2007, 20:21
Type of spotter: Civil numbercruncher
Subscriber Scramble: Arnoud

Post by Arnoud »

maar een bevestiging is in mijn ogen iets dat je zelf hebt afgelezen of in een ander geval van iemand hoort die het ook zelf heeft afgelezen
Zo denk ik er ook over, vandaar mijn vraag om bevestiging. {;)
User avatar
E-R-I-C
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3811
Joined: 27 Aug 2004, 13:24

Post by E-R-I-C »

Klopt het dat de N2N rond 1305 vertrokken is?

Bedankt!
Eric
User avatar
TNCB
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 428
Joined: 25 Feb 2005, 23:04
Subscriber Scramble: TNCB
Location: Groningen, Netherlands
Contact:

Post by TNCB »

JA, dat kan wel kloppen. Hem hem in elk geval van de Polderbaan zien vertrekken.
User avatar
SkyPlane
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 743
Joined: 03 Jun 2006, 12:33

Post by SkyPlane »

UA909 N643UA blijft nog een nachtje staan.

Maybe SK7752 Fuelstop LNRKI A321 TFS (AMS) CPH
ETA 1900 LT
User avatar
gatso76
Moderator
Moderator
Posts: 12306
Joined: 06 Sep 2002, 15:59
Location: KMKY / Marco Island

Re

Post by gatso76 »

present at oost at 1535Lt.:
-PR-FNP Ce750
-I-KREM BAe125, left 1656A to BLQ
-G-HCSA Ce525A
-OO-VLT and -VLM Fokker 50, VLM
-CS-TPF Fokker 100, Portugalia, left 1608A to LIS as 'TP014S'

'PH' ones:
HZM, MEX, LEN, EAM

TC-JPN, JY-AYD confirmed
User avatar
gatso76
Moderator
Moderator
Posts: 12306
Joined: 06 Sep 2002, 15:59
Location: KMKY / Marco Island

Re

Post by gatso76 »

update Oost:
'NJE' Falcon 2000 CS-DNQ ETA 1826E from CEQ as 'NJE2MF'

2205-n/s OS Fokker 100 OE-LVO...If I remember well this is a first visit as OE-, has been painted at QAPS and delivered to Woensdrecht at PH-.
User avatar
Borobudur
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2760
Joined: 25 Dec 2007, 15:57
Subscriber Scramble: Borobudur
Location: EHLE

Post by Borobudur »

SkyPlane wrote:Maybe SK7752 Fuelstop LNRKI A321 TFS (AMS) CPH
ETA 1900 LT
Make it definitely. :wink:
Borobudur
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Re

Post by B767-300ER »

gatso76 wrote:
Miguel van der Loos wrote: bij deze bevestigd. Met dank aan http://www.acarsd.org" onclick="window.open(this.href);return false;.
Ieder zo zijn ding, maar een bevestiging is in mijn ogen iets dat je zelf hebt afgelezen of in een ander geval van iemand hoort/leest die het ook zelf heeft afgelezen.
Ga hier geen discussie voeren...wie weet iets voor het Preathuis, maar ben van mening dat ACARS en SBS 'waarnemingen' niet 100% betrouwbaar zijn...ACARS misschien dan iets meer dan SBS want die laatste wordt zover ik het weet 'zichtbaar' gemaakt door gebruik te maken van een database...en als die al niet up to date is...
Eens. :wink:
Bevestigen doe je mijns inziens alleen visueel
All times are local times!

Regards, N.
Miguel van der Loos
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1100
Joined: 19 Oct 2007, 20:46
Subscriber Scramble: Miguel van der Loos
Location: Hendrik-ido-Ambacht

Re: Re

Post by Miguel van der Loos »

Hoi,

ik bedoelde te zeggen dat volgens http://www.acarsd.org" onclick="window.open(this.href);return false; de TU 639, de TS-IOP was. Ben het ermee eens dat dit geenszins een bevestiging is.
Het menselijk oog is nog altijd betrouwbaarder dan acars of SBS-1.

Nu rest de vraag nog wie hem wel kan bevestigen? :wink:

Groeten,

Miguel
Michel
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6956
Joined: 05 Oct 2002, 16:09

Post by Michel »

2216 SU VP-BUN
2333 TK TC-JGS
User avatar
SPL
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 11364
Joined: 12 Oct 2003, 23:56
Type of spotter: None

Re: Re

Post by SPL »

Miguel van der Loos wrote:Hoi, ik bedoelde te zeggen dat volgens http://www.acarsd.org" onclick="window.open(this.href);return false; de TU 639, de TS-IOP was. Ben het ermee eens dat dit geenszins een bevestiging is. Het menselijk oog is nog altijd betrouwbaarder dan acars of SBS-1. Nu rest de vraag nog wie hem wel kan bevestigen? :wink: Groeten, Miguel
Ik kan hem niet bevestigen, maar CISS zegt ook TS-IOP.... :wink: ...

Groeten Martijn
*just doing my thing*
User avatar
SPL
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 11364
Joined: 12 Oct 2003, 23:56
Type of spotter: None

Re: Re

Post by SPL »

gatso76 wrote:2205-n/s OS Fokker 100 OE-LVO...If I remember well this is a first visit as OE-, has been painted at QAPS and delivered to Woensdrecht at PH-.
According CISS this one hasn't visited AMS as OE-LVO before. So correct, first visit.


Groeten Martijn
*just doing my thing*
Post Reply

Return to “Amsterdam - Schiphol”