EHAM 12-12-2008

ImageImageForum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
Michel
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6963
Joined: 05 Oct 2002, 16:09

Post by Michel »

1847 PK AP-BEQ
1854 OK OK-LEE
1924 KM 9H-AEP
2140 AY OH-LEO
2230 TK TC-JFP
2315 TP CS-TTS
Michel
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6963
Joined: 05 Oct 2002, 16:09

Post by Michel »

2214 SU VP-BWA
2227 TK TC-JPN

Voor de statistieken:

BA8455/8456 opb Titan G-ZAPO.
Stuart J
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 824
Joined: 20 Jul 2004, 15:53
Location: Schiphol East/Uithoorn

Post by Stuart J »

adz wrote:Also seen today:
N224CJ Cessna 525

Couple of requests:
At what time did A6-UGH depart?
What was the bizzer (Learjet 31?) flying for TNT (under TAY callsign.)

Thanks in advance,

Ard
Hi Ard,

A6-UGH popped up on my SBS at 1226 LT outbound.

SBS also showing D-CTWO LJ31 operated as TAY31J at about 1255 and 1540 LT

Cheers
Stuart
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Post by B767-300ER »

Numbercruncher wrote: By the way: are there any differences between the 777-200's of Korean in cabin configuration? In other words: can we expect the entire fleet, or a subset? And if it is the latter, does anybody know what the subset is?

TIA

Grtz,

Robert W
Alle Korean 777-200's hebben eenzelfde configuratie
All Korean 777-200's have the same configuration
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
gatso76
Moderator
Moderator
Posts: 12312
Joined: 06 Sep 2002, 15:59
Location: KMKY / Marco Island

Re

Post by gatso76 »

B767-300ER wrote: Alle Korean 777-200's hebben eenzelfde configuratie
All Korean 777-200's have the same configuration
Behalve de HL7733 en de HL7734 :wink:
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Re

Post by B767-300ER »

gatso76 wrote:
B767-300ER wrote: Alle Korean 777-200's hebben eenzelfde configuratie
All Korean 777-200's have the same configuration
Behalve de HL7733 en de HL7734 :wink:
Marco,

Je zal ongetwijfeld gelijk hebben. Ik weet niet beter dan dat alle Korean 777-200 zijn van het type 2B5-ER, en dus een zelfde configuratie hebben (met ook allemaal dezelfde PW4090 motoren). Verkeerd gedacht cq aangenomen dus. Mag ik vragen wat het verschil is?
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
T7
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 16053
Joined: 11 Aug 2004, 15:26
Type of spotter: S5/SBS
Location: EHAM/Hoofddorp

Post by T7 »

Oost at 2045lt:

N224CJ Ce525
CS-DXY Ce560
G-HCSA Ce525
User avatar
gatso76
Moderator
Moderator
Posts: 12312
Joined: 06 Sep 2002, 15:59
Location: KMKY / Marco Island

Re: Re

Post by gatso76 »

B767-300ER wrote: Je zal ongetwijfeld gelijk hebben. Ik weet niet beter dan dat alle Korean 777-200 zijn van het type 2B5-ER, en dus een zelfde configuratie hebben (met ook allemaal dezelfde PW4090 motoren). Verkeerd gedacht cq aangenomen dus. Mag ik vragen wat het verschil is?
Hangt er van af hoe je configuratie leest...ik maak uit jouw verhaal op dat jij de 'uiterlijke' configuratie bedoelde terwijl ik dacht dat je de cabine indeling bedoelde...volgens JP Airline Fleets hebben de 7733 en 7734 een cabine configuratie van F8C28Y225, of in normaal Nederlands, 8 First Class, 28 Business en 225 Economy stoelen en alle andere KE B772's een indeling hebben van F12C28Y261.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Re

Post by B767-300ER »

gatso76 wrote:
B767-300ER wrote: Je zal ongetwijfeld gelijk hebben. Ik weet niet beter dan dat alle Korean 777-200 zijn van het type 2B5-ER, en dus een zelfde configuratie hebben (met ook allemaal dezelfde PW4090 motoren). Verkeerd gedacht cq aangenomen dus. Mag ik vragen wat het verschil is?
Hangt er van af hoe je configuratie leest...ik maak uit jouw verhaal op dat jij de 'uiterlijke' configuratie bedoelde terwijl ik dacht dat je de cabine indeling bedoelde...volgens JP Airline Fleets hebben de 7733 en 7734 een cabine configuratie van F8C28Y225, of in normaal Nederlands, 8 First Class, 28 Business en 225 Economy stoelen en alle andere KE B772's een indeling hebben van F12C28Y261.
OKe zoalsik al zei je hebt gelijk :wink:
Apart dat er een verschil is van 40 plaatsen.in dezelfde kist. Meestal gebeurd dit om de first class wat op te krikken ten kosten van de de economyclass, echter zowel de first als de economy hebben hier minder plaatsen....
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
adz
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2315
Joined: 01 Dec 2003, 21:23
Type of spotter: S2
Subscriber Scramble: ja
Location: Delft

Post by adz »

Kan aan mij liggen. Maar er staat volgens mij toch echt dat er in die andere 12 First Class zitten ipv 8. Dat is toch niet minder?
# But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake #
User avatar
streep
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1812
Joined: 31 Jul 2003, 16:23
Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
Location: hangmatje

Post by streep »

Ja maar die extra rij first class gaat niet ten koste van het aantal Economy stoelen.
Er zitten zelfs 36 extra stoelen in Economy, naast de 4 extra first seats.

Het verschil zit hem in de first class seats.
In de configuratie met 8 First seats zijn dat sleeper seats, en die zijn zo groot dat er 4 minder first seats en 36 minder economy seats in een 777 passen !!

Reken maar eens uit wat zo'n bedje naar Seoul moet kosten.
User avatar
Nlspot2003
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3054
Joined: 06 Sep 2003, 23:06
Location: Haarlem,Eham
Contact:

Re:

Post by Nlspot2003 »

SGB wrote:VH-PPD, Falcon 900C taxied nu richting Oost
Toevallig is deze precies 2 jaar later weer op schiphol. Heb hem toen gemist dus vandaag was hij goed.
cyclingdutchman
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3104
Joined: 11 Jun 2005, 14:39
Type of spotter: Civil/Mlitary Transport
Subscriber Scramble: cyclingdutchman
Location: amsterdam
Contact:

Re: EHAM 12-12-2008

Post by cyclingdutchman »

Hoi,
Lekker verwarrend om de berichtgeving van 2008 hier naar boven te halen op 12-12-2010???
vanwege die VH-PPD naar ik aanneem

Gr Adriaan.
User avatar
Key
Site Admin
Site Admin
Posts: 11251
Joined: 06 Dec 2002, 09:21
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: U bet
Location: ex EHAM

Re: EHAM 12-12-2008

Post by Key »

Ja, en ja, en case closed? 8)

Erik
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail
Post Reply

Return to “Amsterdam - Schiphol”