Hmmm....
SpotterNL wrote:maar de 'echte' spotters gingen mee met de HAT
Volgens mij doet de 'echte spotter' het gewoon allemaal zelf en laten zich niet "beperken" door wat een andere organisatie aanbiedt...
Naast de -veel- hogere kosten die je logischerwijze bij zo'n reisorganisatie kwijt bent, ben je ook veel beperkter in je doen en laten: om even bij het al veelvuldig genoemde Fairford te blijven, ik ga daar gewoon weg wanneer
ik het voor gezien houd, niet omdat de bus dan al/pas vertrekt. En ik moet de eerste busreis nog tegenkomen die ook nog even snel stops maakt op (bv ) Brize, Lyneham, Hullavington etc, om maar even in de buurt van Fairford te blijven, laat staan even snel naar Mildenhall of Heathrow of whatever knort. Met een auto tot je beschikking ben je gewoon vele malen flexibeler.
Daarnaast raak je de lol van het zelf regelen ook kwijt - hoewel dat bij een Fairford ook beperkt is; kost je 10 minuten om via internet de bootreis te boeken, en misschien nog eens een half uur voor de hotels.
En last but not least; de gemiddelde reisorganisatie gaat over het algemeen niet naar die bestemmingen die op mijn verlanglijstje staan
Mijn puur persoonlijke mening; de HAT en soortgelijke clubs zijn bedoeld als spotters alternatief voor de Rijn-reisjes met de Henry Dunant