Overname Martinair door KLM goedgekeurd

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
DG AIR
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 848
Joined: 08 Mar 2005, 19:23
Subscriber Scramble: DG AIR
Location: Nieuw - Vennep

Overname Martinair door KLM goedgekeurd

Post by DG AIR »

Volgens de Telegraaf mag de KLM Martinair overnemen.

Even wat geruchten die ik de laatste tijd heb gehoord:

1. A330 ipv B767
2. Pax vervoer minder
3. KLM B747-400F naar Martinair.
4. Misschien enige routes van KLM naar Martinair.

wie het weet mag het zeggen.

gr.

Ger
User avatar
toppiero
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 660
Joined: 07 Jul 2008, 17:44
Type of spotter: F3,warbird,mil,civil
Location: NL

Post by toppiero »

ik heb laatst van een piloot gehoord dat ze juist 787's of a350's aan willen schaffen voor vervanging 767
Greetz,

Toppiero
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6090
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Post by ehusmann »

Ik weet het niet, maar het bevestigd wel het vermoeden wat ik al langer heb.

- short haul pax bestaat al niet meer (bij Martinair)
- long haul pax zal afsterven (zeker met de crisis in aantocht zullen verre vakanties afnemen) - in de tussentijd waarschijnlijk leased bakken (A330)
- vracht zal worden uitgebouwd icm KLM cargo, zeker als de combi´s het veld gaan ruimen

Ik vraag me alleen erg af of het merk Martinair (Cargo) zal blijven bestaan.

Erwin
User avatar
SPL
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 11364
Joined: 12 Oct 2003, 23:56
Type of spotter: None

Post by SPL »

ehusmann wrote:Ik vraag me alleen erg af of het merk Martinair (Cargo) zal blijven bestaan. Erwin
Is dat niet een beetje dezelfde discussie als met Air France en KLM? Het zou mij persoonlijk onlogisch lijken om het merk KLM van de hand te doen en alles Air France te noemen. KLM is toch een wereldwijd bekende 'brand'.

Dat zelfde gaat ook een beetje op voor Martinair Cargo, die hebben een goede en betrouwbare naam opgebouwd, zou toch niet zo handig zijn om die dan van de hand te doen.


Groeten Martijn
*just doing my thing*
DG AIR
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 848
Joined: 08 Mar 2005, 19:23
Subscriber Scramble: DG AIR
Location: Nieuw - Vennep

Post by DG AIR »

SPL

Martinair Cargo zal blijven heeft te maken met de grote en goede naamsbekendheid.

gr.

Ger
User avatar
mipo72
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1571
Joined: 10 Nov 2003, 22:17
Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
Subscriber Scramble: mipo72
Location: EHPR ( Purmerend ) EHAM ( Schiphol B-platform )

Post by mipo72 »

SPL wrote:KLM is toch een wereldwijd bekende 'brand'.

Groeten Martijn
Buiten dat, de KLM is ook s'werelds oudste luchtvaartmaatschappij.

Grt,
Michel
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!... :scramble:
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
aviodromefriend
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3523
Joined: 03 Dec 2006, 22:10
Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me

Post by aviodromefriend »

mipo72 wrote:
SPL wrote:KLM is toch een wereldwijd bekende 'brand'.

Groeten Martijn
Buiten dat, de KLM is ook s'werelds oudste luchtvaartmaatschappij.

Grt,
Michel
Nee, de oudste luchtvaartmaatschappij die nog onder dezelfde naam vliegt. Is net even wat anders :wink:
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
User avatar
jfaltena
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3005
Joined: 09 Dec 2003, 17:08
Type of spotter: S4
Subscriber Scramble: jfaltena
Location: Home or @ any Airfield

Post by jfaltena »

Flown from / to; AMS ATH BCN CDG EFL EWR FRA GMP INV LAX LGW LHR LPL MAN RTM SFO VIE YVR YYZ ZRH
Flown in: 300 310 319 320 321 330 737 747 747SP 757 767 Bae146 DC10 F70
Planned flights: none
MTOW
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 500
Joined: 14 Aug 2007, 01:13
Subscriber Scramble: MTOW

Europese Commissie akkoord met overname Martinair door KLM

Post by MTOW »

Bron: luchtvaartnieuws.nl

De Europese Unie kon naar mijn mening niet langer meer tegenstribbelen nu Lufthansa de ene na de andere airline (gedeeltelijk) opkoopt.

Beetje speculeren is altijd leuk, wat zal er met de pax divisie van MP gaan gebeuren, wordt deze opgeheven of zal er door de overname door KL misschien wel versneld een vlootvernieuwing plaats gaan vinden?


Gr. Mike
Flown with: KL/MP/LX/SR/LH/HV/AF/RG/BD/VP/LS/FR/TG/RX
Flown on: A312/A319/A320/A321/A332/A388/B732/B733/B734/B73G/B738/B752/B763/B743/M83/RJ85/RJ1H/F70/F100/MD11/E110/CNC/PA28
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Europese Commissie akkoord met overname Martinair door K

Post by B767-300ER »

MTOW wrote:Bron: luchtvaartnieuws.nl

De Europese Unie kon naar mijn mening niet langer meer tegenstribbelen nu Lufthansa de ene na de andere airline (gedeeltelijk) opkoopt.

Beetje speculeren is altijd leuk, wat zal er met de pax divisie van MP gaan gebeuren, wordt deze opgeheven of zal er door de overname door KL misschien wel versneld een vlootvernieuwing plaats gaan vinden?


Gr. Mike
Lees hier KLM's plannen met Martinair in "op de bok magazine" waarin Peter Hartman aangeeft wat er met MP pax gaat gebeuren

klik hier voor het artikel
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6090
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Post by ehusmann »

SPL wrote:
ehusmann wrote:Ik vraag me alleen erg af of het merk Martinair (Cargo) zal blijven bestaan. Erwin
Is dat niet een beetje dezelfde discussie als met Air France en KLM? Het zou mij persoonlijk onlogisch lijken om het merk KLM van de hand te doen en alles Air France te noemen. KLM is toch een wereldwijd bekende 'brand'.

Dat zelfde gaat ook een beetje op voor Martinair Cargo, die hebben een goede en betrouwbare naam opgebouwd, zou toch niet zo handig zijn om die dan van de hand te doen.
Niet een beetje, dat is precies dezelfde discussie. Het wel of niet laten bestaan van de brand heeft alles te maken met naamsbekendheid van de brand en met duidelijke splitsing van taken. Als bijvoorbeeld alleen Martinair Cargo over blijft, dan is het de vraag of dat zinvol is als je ook KLM Cargo hebt. Een optie is dan om alle cargo activiteiten te laten plaatsvinden onder Martinair naam, of Martinair op te laten gaan in KLM Cargo.

Ik weet niet wat de bekendheid van Martinair is. Zeker, hier in Nederland kennen we het allemaal, maar hoe is dat in het buitenland? Geen idee, ik heb er geen onderzoek naar gedaan, maar het lijkt mij sterk dat Martinair net zo bekend is als KLM.

Maar zoals ik al zei, het is een vraag. Ik weet niet wat KLM ermee van plan is en het is zeker een serieuze optie dat Martinair in die zin gewoon blijft bestaan.

Erwin
User avatar
gatso76
Moderator
Moderator
Posts: 12311
Joined: 06 Sep 2002, 15:59
Location: KMKY / Marco Island

Re

Post by gatso76 »

Er wordt gesproken over het feit dat de KLM Martinair heeft overgenomen, maar het feit blijft wel dat de KLM is overgenomen door Air France.
Dus eigenlijk is het AF die gaat bepalen wat er met Martinair/MP Cargo gaat gebeuren op de lange termijn.
Toen KLM werd overgenomen door AF was de 'afspraak' dat de naam/logo KLM nog een jaar of 5 'gebruikt' mocht worden dus wie weet gaat dit ook wel met de naam/logo Martinair gebeuren.
Wie weet maakt AF van KLM Cargo en MP Cargo een combinatie en lijft men dit in bij AF Cargo op de lange termijn.

Een aantal intercontinentale pax routes die MP nu vliegt worden ook al gevlogen door AF en wie weet heeft AF alleen intresse in MP Cargo en worden de pax routes in de toekomst aangevlogen door AF machines.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Post by B767-300ER »

ehusmann wrote:
Ik weet niet wat de bekendheid van Martinair is. Zeker, hier in Nederland kennen we het allemaal, maar hoe is dat in het buitenland? Geen idee, ik heb er geen onderzoek naar gedaan, maar het lijkt mij sterk dat Martinair net zo bekend is als KLM.

Erwin
Martinair Cargo is in de vrachtwereld een bekendere naam dan KLM cargo, ook in het buitenland. That's for sure :wink:
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5536
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Post by cHabu »

Als je dat magazine leest, dan staat er niet veel feitelijke info in.

Logisch nadenken zou je zeggen dat Martinair zodanig wordt geintergreerd dat de goede delen (zoals Cargo) op een zelfstandige manier doorgaan, want de reputatie van Martinair op vracht gebied valt niet te ontkennen.

De 'vakantie' vluchten is de grote bottle-neck in het geheel.

Je zou moeten kijken of en hoe dit in de huidige structuur past.

Als deze blijven bestaan, dan is het duidelijk dat de 767-vloot wordt afgestoten. Welke type dit gaat vervangen wordt volgens mij door moeder AFR bepaald en dan neig ik naar de A330-200, mede omdat KLM hier al mee vliegt. Onderhoud kan dus binnen de organisatie, met weinig extra investeringen, worden ingepast.

Ik kan me niet voorstellen dat men de 767 gaat laten vervangen door de MD11, zoals recent is vermeld, omdat er dan een overcapaciteit ontstaat.
(Tenzij er sprake is van een overlapping binnen het KLM/MPH netwerk.)

Al met al ben ik erg nieuwsgierig wat de toekomst gaat brengen voor MPH als organisatie.

Ben wel blij voor de werknemers dat er indelijk een vorm van duidelijkheid is, hoewel men er natuurlijk niet klaar mee is.

Ten slotte zal de interatie ook een hoop haken en ogen hebben.
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
hmv
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 335
Joined: 19 Jun 2007, 18:55

Post by hmv »

Is het dan niet beter om alles te mixen:
KLM Cargo-> Martinair Cargo
Martinair pax-> Transavia(die dan ook long-haul vakantievluchten gaat doen) of evt. onderhandelen voor een goede deal met Arkefly.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”