Moderator: gatso76
Precies zoals je zelf al zegt, indicatie.B767 wrote: Dat was indderdaad de indicatie die in de cockpit kwam. Maar deur was gewoon dicht!
En dan nog:Lars wrote:TAXI
TRIP:take-off, climb, cruise, daling, nadering
ALTN:go around, climb, cruise, daling, nadering op alternate
FINAL: wettelijke 30 minuten final reserve op alternate.
CONT: verder is er nog een contingency fuel nodig. bijvoorbeeld voor meer tegenwind, niet op je optimum level vliegen e.d.
de intentie is dat je met in ieder geval die 30 minuten land op een alternate.
Kijk met jou kan ik zaken doengatso76 wrote:Precies zoals je zelf al zegt, indicatie.B767 wrote: Dat was indderdaad de indicatie die in de cockpit kwam. Maar deur was gewoon dicht!
Was blijkbaar dus een valse indicatie dat de deur open was/stond en daarom moest en visueel gecontroleerd worden dat de deur dicht was.
Komt het vaker voor, gooi er een MEL 52-..-.. tegenaan en maak er een Maintenance Procedure van
ETOPS vluchten vereisen geen Extra Fuel, zelfs zo goed als geen Contingency Fuel. Wel kan er soms sprake zijn van Critcal Fuel, dat dan onder de noemer Addittional Fuel op je vliegplan staat.skycruiser wrote: En dan nog:
EXTRA: bijvoorbeeld om crew tegemoet te komen als deze extra willen (om welke reden dan ook) maar ook een vereiste bij bijvoorbeeld ETOPS operaties om eventuele fouten in de berekening naar de Enroute Alternates op te vangen (e.e.a. afhankelijk van de wind e.d.)
Geen probleem dat je dat meldt hoor. Ik weet niet hoe KLM met dergelijke vluchten omgaat. De maatschappij waar ik voor werk neemt wel extra brandstof mee voor ETOPS vluchten en de daarop van toepassing zijnde berekeningen mbt de Enroute Alternates.76-er wrote: ETOPS vluchten vereisen geen Extra Fuel, zelfs zo goed als geen Contingency Fuel. Wel kan er soms sprake zijn van Critcal Fuel, dat dan onder de noemer Addittional Fuel op je vliegplan staat.
[nogal off-topic, excuus]
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more