hmv wrote:Is het dan niet beter om alles te mixen:
KLM Cargo-> Martinair Cargo
Martinair pax-> Transavia(die dan ook long-haul vakantievluchten gaat doen) of evt. onderhandelen voor een goede deal met Arkefly.
Dat laatste lijktmij uitgesloten.
ArkeFly is van vakantieonderneming TUI.
Het zal niet snel gebeuren dat bijvoorbeeld Neckermann, dat van Thomas Cook is (=Grootste concurent TUI), stoelen gaat kopen bij zijn grootste concurrent.....
De kracht van Transavia om de kosten laag te houden is een uniforme vloot. Vandaar de keuze voor de 73NG en toendertijd een van de redenen voor het uitfaseren van de 757's. ALs daar een type bijkomt (Bv A330) is dat wat lastig te combineren lijkt me.
Martinair Cargo als merk zal niet verdwijnen, Dat zou van AF op zijn zachts gezegd erg dom zijn. Martinair heeft qwa vracht een zeer goede naam opgebouwd in heel de wereld, die naam moet je niet zomaar overboord gooien.
Ik ga (deels) mee in Chris zijn verwachting. Mijn verwachting is: Martinair blijft bestaan, ook voor pax. Vlootvernieuwing vindt plaats door gebruikte AF/KL A330-200 (+/- 4 stuks) toestellen door te schuiven naar MP. De MP 767's gaan terug naar de leasemij (De eerste twee, de PH-MCG en de PH-MCH gaan zowiezo al in het 2Q 2009) MP Piloten zullen andere typerating krijgen, zodat ze gewoon voor MP kunnen blijven vliegen.
Canada zal volledig aan de KL gegegven worden, MP zal zich beperken tot de bestemmingen CUN, HAV, POP, PUJ, AUA, CUR, MIA. Weggevallen capaciteit bij KL/AF wordt aangevuld door het verzilveren van de openstaande opties voor 777 en 332. KL gaat tevens voor minstens 5 jaar verder vliegen met de MD11 (ze hebben tenslotte niet voor niets de volledige binnenkant laatst opgeknapt) Het zal mij verder ook niet verbazen als de 4 B744 cargokisten van KLM in een wetlease-constructie naar MP gaan en dat KL de cargo vanaf heden overlaat aan MP.
Let wel, dit is mijn verwachting, is NIET gebaseerd op kennis of feiten