evhest wrote:Tsja, op Amerikaanse scholen worden regelmatig zo maar wat mensen afgeknald. Laten we daar dan ook maar geen probleem meer van maken en gewoon doen of het allemaal de normaalste zaak van de wereld is.
Thermal:
beetje overdreven en misplaatste vergelijking om dit FLYBE verhaal te vergelijken, met zinloos vermoorden van studenten in Amerika ...
Misschien iets genuancerdeer of een andere vergelijking uitkiezen had iets handiger geweest?
Het kan ook aan de kist liggen, zoals van de week met de PH-EZA, deze is CAT-3a maar kon niet naar Stuttgart omdat de kist daar nog nooit een CAT3 landing gemaakt heeft en dus nog niet gekwalificeerd was daarvoor..
denk dat ik heus wel verbaasd en mischien kwaad zou zijn als ik in die kist zat als pasagier.. Maar aan de andere kant, dit geval toegeven is altijd nog een betere persverklaring dan "de captain dacht dat het hem wel zou lukken"... en dan maak het nog niet eens uit of hij de papieren wel of niet heeft..
Als ik de stoffer en blik sectie elke maand zo eens lees zijn er juist eerder teveel mensen die hun beperkingen niet kennen en zichzelf overschatten of een gokje wagen..(gecrashed bij de derde approach enzo..)
Ik vind het eigenlijk wel stoer om niet aan je ego te denken, je niet onder druk te laten zetten en in dit geval de veilige weg te kiezen...
evhest wrote:Tsja, op Amerikaanse scholen worden regelmatig zo maar wat mensen afgeknald. Laten we daar dan ook maar geen probleem meer van maken en gewoon doen of het allemaal de normaalste zaak van de wereld is.
Thermal:
beetje overdreven en misplaatste vergelijking om dit FLYBE verhaal te vergelijken, met zinloos vermoorden van studenten in Amerika ...
Misschien iets genuancerdeer of een andere vergelijking uitkiezen had iets handiger geweest?
Groeten Martijn
Eehh, dat was ik. En nee, een andere vergelijking is eigenlijk nergens voor nodig.
Pilot Tells Passengers 'I'm Not Qualified to Land Plane'
A pilot with more than 30 years experience was forced to turn his plane around — because he was not qualified to land in fog, an airline confirmed Thursday.
Passengers on the 8:4 5.a.m Flybe flight to Paris were just minutes away from landing at their destination when they were told they would have to go all the way back to Cardiff, England.
One passenger from Bristol missed a job interview in France because of the incident.
Cassandra Grant explained: "Twenty minutes outside Paris, the captain said, 'Unfortunately I'm not qualified to land the plane in Paris. They are asking for a level two qualification and I only have a level five. We'll have to fly back.'"
A spokeswoman for the airline said Flybe, a low-cost airline, backed the pilot's decision "100 percent."
He had recently switched from flying a Bombardier Q300 to a Bombardier Q400 and has not completed the "requisite low-visibility training," she said.
The dense fog covering Charles de Gaulle airport had not been there when the flight took off, she added.
The plane was already three hours late due to bad weather in Wales.
The pilot's situation is "quite unusual but probably not unheard of," according to the Civil Aviation Authority.
Wat ik wil zeggen, is dat we zaken niet onder het tapijt moeten vegen onder het mom van 'dat gebeurt nu eenmaal'. Op het moment dat mensen stoppen zich dingen af te vragen en zich te verwonderen over zaken, leidt dat tot excessen. En daar kunnen we gebeurtenissen zoals die op Amerikaanse scholen wel onder scharen. Maar dat uiteraard allemaal heel erg off topic.
Overigens ben ik het er wel mee eens dat de beslissing om terug te keren duidt op en gezonde portie verstand bij de crew. In die zin is het weer goede reclame voor FlyBe. But hey, there's nu such thing as bad publicity.