En toch proberen we dat hier al 29 pagina's lang...SquAdmin wrote:Zo'n oud-defensieanalist wordt gewoon door Boeing of Gripen betaald om een pittige anti-JSF uitspraak te doen. Aangezien alle kampen inclusief LM zich van deze praktijken bedienen valt het onderscheid tussen halve waarheden en leugens moeilijk te maken.
En eerlijk gezegd denk ik dat er nog vele pagina's zullen volgen. Bijkans elk persbericht zal in de aanloop naar zowel de beslissing van de Tweede Kamer als die van de Regering gepost worden. Ieder bericht zal een andere invalshoek hebben en zal (kleinschalige) info bevatten die een ander niet heeft. Daarnaast is er nog het feit dat leden input/aanbevelingen/verwachtingen etc. geven. Al met al is het dus verwachtbaar dat het topic een lang leven is voorbehouden, voordat de eerste aflevering van dit toestel (aangenomen dat de KLu haar zin krijgt) een feit is.Stefan wrote:En toch proberen we dat hier al 29 pagina's lang.
Het kan toch gewoon blijven staan in één topic? Er zullen inderdaad nog heel veel reacties volgen en da's ook prima. Probeerde alleen aan te geven dat ook wij proberen tussen leugens en halve waarheden een conclusie te trekken of een mening te vormen.Rockville wrote:En eerlijk gezegd denk ik dat er nog vele pagina's zullen volgen. Bijkans elk persbericht zal in de aanloop naar zowel de beslissing van de Tweede Kamer als die van de Regering gepost worden. Ieder bericht zal een andere invalshoek hebben en zal (kleinschalige) info bevatten die een ander niet heeft. Daarnaast is er nog het feit dat leden input/aanbevelingen/verwachtingen etc. geven. Al met al is het dus verwachtbaar dat het topic een lang leven is voorbehouden, voordat de eerste aflevering van dit toestel (aangenomen dat de KLu haar zin krijgt) een feit is.Stefan wrote:En toch proberen we dat hier al 29 pagina's lang.
Wat wel een mogelijkheid zou zijn, is dat het Forum beheer om organisatorische redenen beperkt. Ik bedoel hiermee dat er op gegeven besloten wordt om als voorbeeld te stellen na 1000 reacties, sluiten we het topic en gaan verder met: Vervanging F-16's II (of deel 2).
Ik ben mij bewust dat de laatste allinea off-topic is en heb er geen moeite mee als het Forum beheer deze verwijdert.
Greetz,
Lex.
en dat is inderdaad ook precies de functie van het forum, er wordt lekker veel zin en onzin verkondigd en dat vormt en (heb ik niet van mezelf ) ''scherpt de geest''...Het kan toch gewoon blijven staan in één topic? Er zullen inderdaad nog heel veel reacties volgen en da's ook prima. Probeerde alleen aan te geven dat ook wij proberen tussen leugens en halve waarheden een conclusie te trekken of een mening te vormen.
Als je begint met de aanname dat niemand onafhankelijk is..... dan is het allemaal niet zo vreemd. Wat het wel moeilijk maakt, is dat je nergens 100% op kunt vertrouwen. Dat de USAF (of de KLu) zegt dat de JSF perfect is, moet je dus ook met een korrel zout nemen. Dat een andere specialist beweert dat de kist niet aan de verwachtingen voldoet is ook niet per definitie waar.Polecat wrote:Maar ik bedoel dat het de mening is van één iemand, ongetwijfeld specilaist (in ruste?). Maar ik denk dat de mensen in het pentagon, bij LM, en bij de USAF ook wel redelijke defensiespecialisten genoemd mogen worden? (of dat er in elk geval een aantal tussenzit)
Een andere mogelijkheid is dat de VS zich vertilt aan alle grote uitgaves die ze nu hebben en dat het project ergens halverwege onbetaalbaar wordt. Dat zou in elk geval mijn voorspelling zijn. Financieel gezien staat de VS op de rand van een faillissement. Hun huidige uitgave patroon kunnen ze alleen behouden zolang andere landen ze geld willen blijven lenen. Met de kredietkrisis die pas aan het begin is en de 700 miljard die de Amerikanen nog in de economie willen pompen, zou het mij niets verbazen als de kredietwaardigheid van de VS bijna op is. Ik verwacht dus flink wat projecten die de komende jaren gekilled worden, met de JSF als één daarvan (net als de B787 overigens, maar dat is een ander verhaal).Stefan wrote:Een paar voorspellingen (voorspellingen kunnen geen leugens zijn);
zou mij ook niet verbazen nee. Aan de andere kant, als je (een van) deze twee projecten stopt heb je duizenden extra werklozen en extra operationele kosten voor het vliegend houden van je oudere kisten.. Dat helpt ook weer niet echt... Ben blij dat ik niet de VS minister van financien ben in elk gevalEen andere mogelijkheid is dat de VS zich vertilt aan alle grote uitgaves die ze nu hebben en dat het project ergens halverwege onbetaalbaar wordt. Dat zou in elk geval mijn voorspelling zijn. Financieel gezien staat de VS op de rand van een faillissement. Hun huidige uitgave patroon kunnen ze alleen behouden zolang andere landen ze geld willen blijven lenen. Met de kredietkrisis die pas aan het begin is en de 700 miljard die de Amerikanen nog in de economie willen pompen, zou het mij niets verbazen als de kredietwaardigheid van de VS bijna op is. Ik verwacht dus flink wat projecten die de komende jaren gekilled worden, met de JSF als één daarvan (net als de B787 overigens, maar dat is een ander verhaal).
In het verleden is het failiet zijn van een land altijd een 'goede' aanleidng geweest voor weer een nieuwe oorlog, en daar heb je weer die nieuwe speeltjes voor nodig. Laten we maar afwachten wat vriend Barak (de amerikaan, niet de israeliet) er van vind....Polecat wrote:zou mij ook niet verbazen nee. Aan de andere kant, als je (een van) deze twee projecten stopt heb je duizenden extra werklozen en extra operationele kosten voor het vliegend houden van je oudere kisten.. Dat helpt ook weer niet echt... Ben blij dat ik niet de VS minister van financien ben in elk gevalEen andere mogelijkheid is dat de VS zich vertilt aan alle grote uitgaves die ze nu hebben en dat het project ergens halverwege onbetaalbaar wordt. Dat zou in elk geval mijn voorspelling zijn. Financieel gezien staat de VS op de rand van een faillissement. Hun huidige uitgave patroon kunnen ze alleen behouden zolang andere landen ze geld willen blijven lenen. Met de kredietkrisis die pas aan het begin is en de 700 miljard die de Amerikanen nog in de economie willen pompen, zou het mij niets verbazen als de kredietwaardigheid van de VS bijna op is. Ik verwacht dus flink wat projecten die de komende jaren gekilled worden, met de JSF als één daarvan (net als de B787 overigens, maar dat is een ander verhaal).
Het is natuurlijk koffiedik kijken, maar als de Amerikanen hetzelfde doen als de Nederlandse regering (projecten opstarten om de economie te stimuleren) zou je kunnen verwachten dat de defensieindustrie een impuls krijgt. Je hebt natuurlijk gelijk als je zegt dat de Amerikanen het geld dat daarvoor nodig is simpelweg niet hebben, vandaar dat men dan ook "extra biljetten" is gaan drukken. Misschien dat we ons wel af moeten vragen of het nog verstandig is om voor miljarden hardware aan te schaffen in een land dat economisch gezien dreigt te verzuipen...ehusmann wrote:Een andere mogelijkheid is dat de VS zich vertilt aan alle grote uitgaves die ze nu hebben en dat het project ergens halverwege onbetaalbaar wordt. Dat zou in elk geval mijn voorspelling zijn. Financieel gezien staat de VS op de rand van een faillissement. Hun huidige uitgave patroon kunnen ze alleen behouden zolang andere landen ze geld willen blijven lenen. Met de kredietkrisis die pas aan het begin is en de 700 miljard die de Amerikanen nog in de economie willen pompen, zou het mij niets verbazen als de kredietwaardigheid van de VS bijna op is. Ik verwacht dus flink wat projecten die de komende jaren gekilled worden, met de JSF als één daarvan (net als de B787 overigens, maar dat is een ander verhaal).
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more