Dat ding is ooit vliegend op Schiphol geland. In die tijd heeft de Aviodome het "beleid" gehad om de motoren van hun toestellen dusdanig te prepareren dat ze wel toonbaar bleven, maar niet meer konden draaien. Stond indertijd ook aangegeven bij de ingang van de koepel (met het verzoek daarom ook met de tengels van de motoren/propellors af te blijven).topsafe wrote:Had eigenlijk wel interessant geweest als ze de Fokker uit het Aviodrome (wat is het ook alweer een F.7 geloof ik) een vlucht hadden laten maken....
ik denk dat hier mee de Fokker F-27 PH-FHF bedoeld wordt... die momenteel EINDELIJK gerepareerd wordtaviodromefriend wrote:Dat ding is ooit vliegend op Schiphol geland. In die tijd heeft de Aviodome het "beleid" gehad om de motoren van hun toestellen dusdanig te prepareren dat ze wel toonbaar bleven, maar niet meer konden draaien. Stond indertijd ook aangegeven bij de ingang van de koepel (met het verzoek daarom ook met de tengels van de motoren/propellors af te blijven).topsafe wrote:Had eigenlijk wel interessant geweest als ze de Fokker uit het Aviodrome (wat is het ook alweer een F.7 geloof ik) een vlucht hadden laten maken....
Voor zover ik het mij nog kan herinneren was de vleugel het grootste probleem om weer de F.7 weer in de lucht te krijgen maar wie weet vindt men hier nog een oplossing voor al zou het al heel mooi zijn als dit soort oude toestellen al weer draaiende motoren zouden krijgen .aviodromefriend wrote:Dat ding is ooit vliegend op Schiphol geland. In die tijd heeft de Aviodome het "beleid" gehad om de motoren van hun toestellen dusdanig te prepareren dat ze wel toonbaar bleven, maar niet meer konden draaien. Stond indertijd ook aangegeven bij de ingang van de koepel (met het verzoek daarom ook met de tengels van de motoren/propellors af te blijven).topsafe wrote:Had eigenlijk wel interessant geweest als ze de Fokker uit het Aviodrome (wat is het ook alweer een F.7 geloof ik) een vlucht hadden laten maken....
Nee... Ik bedoelde niet de F.27... (want die heb ik vliegend al vaak genoeg gezien)... De F.7 lijkt me een prachtig project..... (jammer van die vleugel(s))topgun1984 wrote:ik denk dat hier mee de Fokker F-27 PH-FHF bedoeld wordt... die momenteel EINDELIJK gerepareerd wordtaviodromefriend wrote:Dat ding is ooit vliegend op Schiphol geland. In die tijd heeft de Aviodome het "beleid" gehad om de motoren van hun toestellen dusdanig te prepareren dat ze wel toonbaar bleven, maar niet meer konden draaien. Stond indertijd ook aangegeven bij de ingang van de koepel (met het verzoek daarom ook met de tengels van de motoren/propellors af te blijven).topsafe wrote:Had eigenlijk wel interessant geweest als ze de Fokker uit het Aviodrome (wat is het ook alweer een F.7 geloof ik) een vlucht hadden laten maken....
Klopt dat Topsafe???
Klopt dit?BeachCook wrote:I think we may expect PH-BXA in retro-colors on the first on January 2009. Callsign will be KLM1919. The aircraft is currently being repainted at Amsterdam.
Also, a B777-200 will do the same trip. This aircraft will operate in normal colours as KLM1921.
Both aircraft will mainly carry ill childern for the "Stichting Hoogvliegers". This society is sponsored by Vodafone which has Maastricht as one of their headquarters. Another event called "Hoogvliegersdag" will be organised by this society on the 26th of February 2009 at Maastricht Airport. Around 75 flights that day with small GA aircraft (most likely all flights will be operated by Stella)
Ok, bedankt! Dus dan klopt de post op het MST-aviation forum niet! Want deze post stond onder expected!Derice wrote:Als je 2 posts hoger leest zie je dat de vliegtijden tussen 11:50 en 13:15 liggen.
Lijkt mij nogal kort dag voor een landing op EHBK.
Aangezien het ook een rond vlucht is lijkt het mij dan ook niet logisch dat men gaat landen in 't zuiden.
Morgen wordt de route bekend gemaakt dus dan is 't allemaal duidelijk.
Je kan je via SMS laten informeren hoelaat de kisten bij jouw in de buurt zijn....phkza wrote:Maar eerst maar eens afwachten wat de route wordt, morgen weten we meer.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more