Forum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.
wie heeft voor mij de ontbrekende registraties?
Allen gezien vanaf de parkeerplaats bij de McDonalds
Alvast bedankt voor de hulp.
Arno Cornelissen
Arno Cornelissen
==========================
Canon EOS 20D + Canon BG-E2
Canon EF-S 18-55/3.5-5.6
Canon EF 28-105/3.5-4.5 II USM
Canon EF 100-400/4.5-5.6 L IS ultrasonic
SWAT 11 wrote:Hallo allemaal, Vanmorgen om 06:45u op Schiphol de volgende onbekende kisten gezien rondom de D/E-pier. 2x BAe146 Cityjet 2x B757 NW 1x B747 NW 1x B777 Singapore wie heeft voor mij de ontbrekende registraties? Allen gezien vanaf de parkeerplaats bij de McDonalds Alvast bedankt voor de hulp. Arno Cornelissen
SQ was 9V-SVF, Cityjet en 757 NW weet ik zo niet en volgens mij was er helemaal geen 747 van NW... Of heb ik vandaag helemaal iets gemist?
Vanmorgen om 06:45u op Schiphol de volgende onbekende kisten gezien rondom de D/E-pier.
2x B757 NW
wie heeft voor mij de ontbrekende registraties?
Allen gezien vanaf de parkeerplaats bij de McDonalds
Alvast bedankt voor de hulp.
Arno Cornelissen
NW 757 zouden volgens mij de volgende 2 geweest moeten zijn:
De N545US en de N547US waren volgens mij beide rond die tijd aanwezig op SPL,
De N546US kwam pas later (rond 10.10) binnen
wie heeft voor mij de ontbrekende registraties?
Allen gezien vanaf de parkeerplaats bij de McDonalds
Alvast bedankt voor de hulp.
Arno Cornelissen
Stonden 3 Cityjets op een rijtje: EI-RJD, -RJU, -RJV. NW was de N545US. Alles volgens CISS.
Er wordt gevraagd over 2x NW757. Stond de N547US er (nog) niet naast dan? Bij mijn weten waren er op de E vanmorgen de N545US (E4) (in de ochtend (28-1) binnengekomen en eruit rond 8.01uur) en de N547US, welke 27-1 rond 10.05 uur is binnengekomen en vandaag eruit ging als NW0053 rond 8.00 uur vanaf de E6?
B767-300ER wrote:Er wordt gevraagd over 2x NW757. Stond de N547US er (nog) niet naast dan? Bij mijn weten waren er op de E vanmorgen de N545US (E4) (in de ochtend (28-1) binnengekomen en eruit rond 8.01uur) en de N547US, welke 27-1 rond 10.05 uur is binnengekomen en vandaag eruit ging als NW0053 rond 8.00 uur vanaf de E6?
Klopt. Heb alleen naar de inkomende NW's van vandaag gekeken, niet naar die van gisteren. De 547 is vanmorgen idd om 0805 vertrokken als NW53.
today the kalitta 747 made an aborted take-off due to a birdstrike in engine numer 1. In the night it was standing at the Romeo platform. Does anyone knows what will happe with this engine/aircraft.
Gister keek ik al op het forum maar was het blijkbaar niemand anders opgevallen..
Even mijn verhaaltje:
Ik stond om 16.55 bij de randweg van de 06/24 ter hoogte van S2 vlak naast de baan te kijken hoe de kist zou opstijgen. c.a 10 seconden na dat hij begon te rollen schoot opeens een vlam achteruit motor 1. Ik dacht nee dit gebeurd niet.... 2 seconden later volgende een harde knal en werd de start afgebroken. Dat hij zo naar links trok zag er nog enger uit dan zo een vlam uit de motor..
Later rolde de kist van de 24 af bij S2 Brandweer heeft gekeken bij de main gear omdat er in de eerste instantie gedacht werd aan een klapband. Later op R83 is de motor nog na gekeken door brandweer etc. Later is bevestigt dat het om een vogel (waarschijnlijk een reiger ging) die door de motor is gegaan. De baan is opgeruimd en om c.a 17.45 weer vrijgegeven.
Ik ben om 21.00 nog even wezen kijken bij de kist. De motor was niemand mee bezig en ik ben vandaag vrij dus ik weet niet hoe of wat verder met de kist.