Polecat wrote:Ze zullen wel clssified zijn, maar ik zou de maintenance hours/ flying hour wel eens willen zien. Meestal zijn die aan het begin van een service life hog, dan een tijd stabiel, en daarna gaan ze meestal erg snel omhoog... Ik vermoed dat we met die laatste fase al onderweg zijn....
Die kon je indertijd downloaden op de website van reporter (voor zover die betrouwbaar waren natuurlijk, registraties die begonnen met een A ipv J-...
)
@ Stefan: Dat geluid mag toch voor een spotter geen probleem zijn? (Oh, wat had ik graag in dat ene huisje langs de baan op Schiphol gewoond!)
Rockville wrote:De eerste F-16-toestellen die nu dienst doen naderen volgens Kreemers het einde van hun levensduur tussen 2020 en 2025. „De vervanging van de F-16 hoeft dan ook niet te beginnen in 2014 maar jaren later, na 2020.”
Even iets wat volgens mij hier een gedachtefoutje is: Op het moment dat ze instromen zijn ze nog niet operationeel, daar zit eerst nog een stuk training aan vast (de periode dat een bepaald squadron niet wordt aangeboden aan de NAVO, heette dat altijd). Als de F-16's er uit gaan is het wel handig een opvolger operationeel te hebben, dus zal je die eerder moeten hebben als het uitfaseren begint.