Forum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.
Finnair has announced that it will reduce frequency on HEL-AMS-HEL in Summer 2009 from 3x per day to 2x per day by dropping its relatively new night-stop service.
KLM continues to plan an increase in frequency on AMS-HEL-AMS from 3x daily to 4x daily in Summer 2009.
Since the christmas holidays the nightstop never returns to the original 6x weekly schedule but max 1 or 2 flights per week.
Pretty sad, it looks like this summer the number of flights at SPL is reducing as fast as they where growing the last years...
Regards, Mike
Flown with: KL/MP/LX/SR/LH/HV/AF/RG/BD/VP/LS/FR/TG/RX
Flown on: A312/A319/A320/A321/A332/A388/B732/B733/B734/B73G/B738/B752/B763/B743/M83/RJ85/RJ1H/F70/F100/MD11/E110/CNC/PA28
Coudn't find any kingfisher or gulf air slots in the summer 2009 slot list
Are the plans totally gone for those rumours in case of the crisis, or didn't they received there requested slots?
My dad works at KL groundhandling (wide bodies) he said that there were some rumours that PIA, SIA en Gulf air will be handled by KL ground service in the summer?
Ricardo 767-200ER wrote:My dad works at KL groundhandling (wide bodies) he said that there were some rumours that PIA, SIA en Gulf air will be handled by KL ground service in the summer?
Coudn't find any kingfisher or gulf air slots in the summer 2009 slot list
Are the plans totally gone for those rumours in case of the crisis, or didn't they received there requested slots?
Correct, Kingfisher is not in the slotlist anymore since november or something. Gulf Air is removed from the list since january. I guess the reason is the bad economic situation.
B767-300ER wrote:Voor devlucht AMS-BRU-AMS zou je dan hier een kist moeten stationeren, voor BRU-AMS-BRU niet. vandaar misschien de merkwaardigheid die HMV aankaart
Klopt, dit zou het schema zijn:
AMS-BRU vertrek om 7.45,
BRU-AMS aankomst om 10.20 met een Avro RJ85 Avroliner.
B767-300ER wrote:Voor devlucht AMS-BRU-AMS zou je dan hier een kist moeten stationeren, voor BRU-AMS-BRU niet. vandaar misschien de merkwaardigheid die HMV aankaart
Klopt, dit zou het schema zijn:
AMS-BRU vertrek om 7.45,
BRU-AMS aankomst om 10.20 met een Avro RJ85 Avroliner.
Nog merkwaardiger ... want niemand laat toch een kist van 10.20h tot de volgende ochtend 07.45h stil staan? Je zou dan sowieso een avond-rotatie erbij verwachten. Misschien wel SN-slots, maar wellicht geopereerd door een andere airline die vervolgens na 10.20h nog voor zichzelf vliegt???
toch blijft het inderdaad vreemd van de SN, echter waar is de EK pax vlucht gebleven?
Zouden zij niet naar AMS komen als 1 vat olie onder de 108 usd bleef (wat hij volgens mij is)? Zie wel dat de EK meer vluchten krijgt. Dit zou dus inhouden dat er of meer vracht en geen pax, of minder vracht ten gunste van pax?