Ja, ik meen dat er vanochtend een uit de lucht is komen vallen nabij de Polderbaan..ErikFB wrote:Overigens tijdens de persconferentie was er sprake van een incident nabij de Polderbaan waarbij mogelijk een kist van Turkish betrokken zou zijn geweest. Ik kan in de diverse databases niets daarvan terugvinden met betrekking tot dit voorval in de laatste maanden. Iemand meer info ?
ik dacht dat het ging om een toestel van British Airways toentertijdErikFB wrote:Heren, snap de opmerkingen van jullie over de crash van vandaag. Beetje ongepast nietwaar ? Maar tijdens de persconferentie werd duidelijk gevraagd naar iets van een paar maanden geleden. Vandaar mijn vraag daarover. Ben redelijk op de hoogte van de bewegingen op SPl en heb ook redelijke inside info maar hierover nu net niet.
Een passagier die nog redelijk rustig zijn verhaal deed (die van de "spoor(weg)veiligheid") meldde dat pas in de laatste ogenblikken de passagiers doorkregen dat er mogelijk toch wel wat aan de hand was...gatso76 wrote:Ik zien op de tv dat verschillende passagiers een interview hebben gegeven.
Als ik journalist zou zijn wil ik graag iets nieuws weten en niet continue in herhaling vallen wat de 'concurrentie' als weet of eerder heeft gepubliseerd.
Ik zie nergens een journalist vragen aan een passagier hoe de laatste minuten waren voor de crash...
Ze willen allemaal op de eerste rang zitten en weten hoe het gebeurd is, maar dat is nog niet bekend en dus gaan ze maar gissen.
Vraag eens hoe waren de laatste minuten voor de crash?
Waren jullie geinformeerd/op de hoogte van de situatie en wat er ging gebeuren?
enz enz
Het valt jou op dat de flaps in landing configuration staan, terwijl het vliegtuig is gecrashed tijdens short final, en op maar 2km van de plek waar zijn wieltjes de baan hadden moeten raken? Knap hoor! Ik hoop niet dat alle vliegtuigen die op iets meer dan 1nm van de baan hangen en de flaps in landing config hebben zich klaarmaken voor een noodlanding, want dan ga ik niet meer vliegen!ErikFB wrote:Lees even waar ik op doel in dit verhaal eer je een opmerking daarover maakt. Ik speculeer niet maar heb het over iets wat opvalt.bavaria wrote:Helemaal waar. Weer echt zo'n klok en klepel verhaal van ErikFB. Sorry hoor, maar dáár kan ik me nu aan storen. Als je dan al iets zegt, dan doe het onder het threadje off topic&speculaties.aviodromefriend wrote:Flaps uitklappen vergroot toch juist het vleugeloppervlak (en de welving van de vleugel, waardoor de vliegeigenschappen bij lage snelheid worden verbeterd)?
Maar ja, de lift is evenredig met het vleugeloppervlak en met het kwadraat van de snelheid. Het verlies van snelheid (door bijvoorbeeld weerstand of wegvallen van aandrijving) tikt wel wat harder aan.
air-bus wrote:Ja, ik meen dat er vanochtend een uit de lucht is komen vallen nabij de Polderbaan..ErikFB wrote:Overigens tijdens de persconferentie was er sprake van een incident nabij de Polderbaan waarbij mogelijk een kist van Turkish betrokken zou zijn geweest. Ik kan in de diverse databases niets daarvan terugvinden met betrekking tot dit voorval in de laatste maanden. Iemand meer info ?
Hier al iets meer over bekend? Vond het namelijk vallen in de categorie moddergooien-naar-Schiphol vallen, maar ben ook wel benieuwd of de nieuws-miep het echt ergens op baseert?ErikFB wrote:Overigens tijdens de persconferentie was er sprake van een incident nabij de Polderbaan waarbij mogelijk een kist van Turkish betrokken zou zijn geweest. Ik kan in de diverse databases niets daarvan terugvinden met betrekking tot dit voorval in de laatste maanden. Iemand meer info ?
Als het vermogen zo snel weg valt, of als zelfs de motoren compleet uitvallen, heb je dan nog tijd om dit op die hoogte nog goed te krijgen? En hoe zit het met de hydrauliek, is het niet zo dat als de motoren uitvallen ook de spanning voor de hydraulische pompen wegvalt?ErikFB wrote:Normaal klopt het beschreven beeld, alleen kan / kon ik dat niet rijmen met het eventueel verlies van vermogen icm het draagvermogen van de vleugels in geval van de crash van vanmorgen.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more