edezwaan wrote:Iemand toevallig de ATC communicatie tijdens de approach opgenomen?
edezwaan wrote:Iemand toevallig de ATC communicatie tijdens de approach opgenomen?
mikek1357 wrote:Als het vermogen zo snel weg valt, of als zelfs de motoren compleet uitvallen, heb je dan nog tijd om dit op die hoogte nog goed te krijgen? En hoe zit het met de hydrauliek, is het niet zo dat als de motoren uitvallen ook de spanning voor de hydraulische pompen wegvalt?ErikFB wrote:Normaal klopt het beschreven beeld, alleen kan / kon ik dat niet rijmen met het eventueel verlies van vermogen icm het draagvermogen van de vleugels in geval van de crash van vanmorgen.
Inderdaad.Ik geloof dat er nu een heleboel verschillende vliegtuig types door elkaar gehaald worden.
Deze persoon is dus duidelijk geen 737 specialist.Op elke motor zitten meestal 2 hydraulische pompen. Als de motoren dus uitvallen vallen deze 4 ook uit, je hebt dan nog altijd je ADG/RAT maar ik kan moeilijk beoordelen of er uberhaupt tijd voor was om die te activeren.
Dit standpunt kan vanuit drie hoeken worden bekeken.Securityguy wrote:Dat het vliegtuig geen brandstof meer zou hebben wordt steeds vaker tegen gesproken.
2 a 3 ton zou er zeker nog aan boord moeten zijn, volgens onofficiele bronnen.
Een wonder dus dat de kist niet in de brand was gevlogen.
Pin me niet vast op de details maar als die 8,2 ton zonder reserve is, zou 11 ton geen raar getal zijn. Er wordt altijd meer getankt dan strikt nodig voor de geplande route voor het geval er uitgeweken moet worden en zelfs daarbovenop komt nog een marge (i.v.m. evt. onverwachte tegenwind op de route e.d.)bramos wrote:Maar over dat kerosinetekort: op ATCBox stond dat er iets van 11 ton was getankt, en maar 8,2 ton nodig was. Of is dat ook onzin??
(Excuses als ik bovenstaande info hiervandaan had, maar heb net alles 'bijgelezen'.)
Een B737 heeft geen Jettison systeem en kan dus nooit zijn brandstof dumpen...deze optie kan je dus uitsluiten ...en mochten er problemen zijn geweest dan had hij de bemanning en passagiers wel eens mogen inlichten hoe het ervoor staat.mwpeters wrote: 3.
De kant die nog niet echt belicht is, is dat de piloot al minuten voor de landing in de gaten had dat hij het niet ging halen en de kerosine heeft gedump, echter dit is niet erg aannamelijk.
groeten Maarten
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more