komt oorspronkelijk van airliners, een TK piloot had het over een tripfuel van 8100 en 12200 aan boordbramos wrote:Maar over dat kerosinetekort: op ATCBox stond dat er iets van 11 ton was getankt, en maar 8,2 ton nodig was. Of is dat ook onzin??
(Excuses als ik bovenstaande info hiervandaan had, maar heb net alles 'bijgelezen'.)
Als ik de beelden zie van de cockpit denk ik 'Gatverdamme, wat heeft die een enorme smak gemaakt'... De romp is nog eens extra geknakt achter de cockpit, de onderkant is helemaal vervormd en er steekt zelfs een verticaal stuk metaal door het dak heen. Het beeld past bij een vliegtuig dat met de staart het eerst de grond raakt, in een steile neerwaartse beweging, en dan keihard op de grond klapt vind ik.mick wrote:Echter als ik de beelden zie van de cockpit, dan ziet hij er niet echt gehavend uit.
Ze zullen wel gedacht hebben, indien dat het probleem is, dat ze de baan nog wel zouden halen zonder al te veel inspanning...deMoleman wrote:Volgens 1vandaag, een ex-piloot (Benno Baksteen) zegt zouden de piloten geweten hebben dat het mis ging, om welke reden dan ook, kerosine op, vogels in de motoren oid. en is er gepoogd een noodlanding te maken. Veel keus was er niet voor de piloten. Tragisch ongeluk.
Vrees nog steeds dat de door jou beschreven klap ook er voor heeft gezorgd dat het neuswiel dwars door de cockpit naar binnen is gekomen.Key wrote:Als ik de beelden zie van de cockpit denk ik 'Gatverdamme, wat heeft die een enorme smak gemaakt'... De romp is nog eens extra geknakt achter de cockpit, de onderkant is helemaal vervormd en er steekt zelfs een verticaal stuk metaal door het dak heen. Het beeld past bij een vliegtuig dat met de staart het eerst de grond raakt, in een steile neerwaartse beweging, en dan keihard op de grond klapt vind ik.mick wrote:Echter als ik de beelden zie van de cockpit, dan ziet hij er niet echt gehavend uit.
Erik
Helemaal mee eens. Als een toestel van Turkish crasht, zegt dat niks over de maatschappij zelf. Deze crash had net zo goed bij Lufthansa kunnen gebeuren.Boudewijn van Oirschot wrote: Er wordt nu overal in het nieuws al geroepen dat de reputatie van Turkish ernstig beschadigd en dat ze op de zwarte lijst moeten komen. Echt belachelijk dat ze zo iets roepen, want Turkish doet niks onder van een gemiddelde Europese maatschappij
Denk dat je weinig te zien zal krijgen.planespotters.nl wrote:Ik denk een deze dagen eens kijken.
bron: http://www.liveatc.net/" onclick="window.open(this.href);return false;edezwaan wrote:Iemand toevallig de ATC communicatie tijdens de approach opgenomen?
Als ik de fotos bekijk dan lijkt het mij toch dat het hele stel omhoog de cockpit in is gegaan,getuige de gaten in het dak en het uitstekende metaal.Aviopic wrote:Er zit zelfs een gat in het dak waar de randjes van naar buiten wijzen.ErikFB wrote:Kan ik niet uit opmaken of het neuswiel naar binnen is gekomen of naar achteren is geklapt, helaas
Dit kan mijn inziens niets anders betekenen dan dat de vloer(+epc) omhoog gedrukt is.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more