Als het toestel meer horizontale snelheid zou hebben gehad dan zou het neuswiel misschien naar achter zijn geklapt. Door de "verticale" val is er wel minder frictie met de ondergrond wat de kans op brand kleiner maakt? Het ongeluk lijkt veel op een undershoot van een 777 van BA op LHR. Daar kregen de motoren net voor de landing geen brandstof meer. Volgens mij wordt dit nog uitgezocht?Nozem wrote:Aviopic wrote:Er zit zelfs een gat in het dak waar de randjes van naar buiten wijzen.ErikFB wrote:Kan ik niet uit opmaken of het neuswiel naar binnen is gekomen of naar achteren is geklapt, helaas
Dit kan mijn inziens niets anders betekenen dan dat de vloer(+epc) omhoog gedrukt is.
aviodromefriend wrote:Hij zou nu waarschijnlijk alleen maar in de weg lopen (en hem kennende ook met verve).ErikFB wrote:Onze " Harry Potter" (Balkenende) vindt het pas nodig om vanavond eens richting SPL te gaan................ Lijkt G. Bush wel na 9/11
Hij had m.i. er al lang moeten zijn !!!!!!! Geeft aan welke prioriteiten hij stelt en vooral welke niet.
Key wrote:Als ik de beelden zie van de cockpit denk ik 'Gatverdamme, wat heeft die een enorme smak gemaakt'... De romp is nog eens extra geknakt achter de cockpit, de onderkant is helemaal vervormd en er steekt zelfs een verticaal stuk metaal door het dak heen. Het beeld past bij een vliegtuig dat met de staart het eerst de grond raakt, in een steile neerwaartse beweging, en dan keihard op de grond klapt vind ik.mick wrote:Echter als ik de beelden zie van de cockpit, dan ziet hij er niet echt gehavend uit.
Erik
Zag net op NOVA een hovenier die het ongeluk 'zag gebeuren'.gatso76 wrote: Kon je de motoren nog horen draaien?
De reden dat ze de bemanning er zo laat uit haalden was dat de raad P. eerst uitgebreid wilde vastleggen hoe de cockpit er uitzag na de crash (en dan vooral alle instrumenten, waar ze lagen, en wat ze aanwezen). Pas daarna mocht de bemanning worden geborgen. De levens waren al verloren gegaan, en berging zou de toestand van de instrumenten kunnen beïnvloeden. Bron: Prof. van Vollenhoven op RTV-NHNozem wrote: dat ze ze er dan ook pas rond 1830 uithebben.
Nou ja, er is wel geluid, van de lucht langs de structuur. Dat is meer dan vaak gedacht wordt, zeker bij een kist met flaps en gear down. Maar motorgeluid is natuurlijk wel het opvallendste meestal.gatso76 wrote:Het lijkt er dus op dat voor het toestel neerstortte op zijn minst 1 of beide motoren het nog deden want anders was er geen geluid...
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more