Ik denk dat uit de lucht vallen ook een relatief begrip is,maar dat hij ten tijde van de crash minder hard vloog dan dat standaard was op die afstand van de baan. Ik neem aan dat hij ook gewoon voorwaardse snelheid had.geert wrote:Het lijkt mij dan raar dat het toestel 'uit de lucht is komen vallen'
Als je kijkt waar de "achtervleugel" ligt en het restant van het staartstuk kan je zien dat de inpact tijdens de landing vrij fors geweest is. Bij het neerkomen is waarschijnlijk het vleugelgedeelte in zijn geheel afgeknapt en daardoor is het werkelijke staatgedeelte met het roer vervolgens omgevallen waardoor het in een onwerkelijke hoek van het achterste gedeelte van de romp ligt na de breuklijn met dat deel.B767-300ER wrote:Ik denk dat uit de lucht vallen ook een relatief begrip is,maar dat hij ten tijde van de crash minder hard vloog dan dat standaard was op die afstand van de baan. Ik neem aan dat hij ook gewoon voorwaardse snelheid had.
Ik ook. Als je wilt proberen te reconstrueren wat er gebeurd is, kijk je naar wat het resultaat is en baseert daar een theorie op. Niet andersom.B767-300ER wrote:Ik neem aan dat hij ook gewoon voorwaardse snelheid had.
De reconstructie van het 'Hudson' incident was indrukwekkend (computer animatie).Key wrote:Ik ook. Als je wilt proberen te reconstrueren wat er gebeurd is, kijk je naar wat het resultaat is en baseert daar een theorie op. Niet andersom.B767-300ER wrote:Ik neem aan dat hij ook gewoon voorwaardse snelheid had.
Erik
add to that....gatso76 wrote:Stel dat de motoren toch nog draaiden, waarom komt de kist dan naar beneden ??:
-de motoren draaiden nog wel, maar konden om wat voor reden dan ook niet genoeg vermogen leveren om de kist in de lucht te houden...brandstof hapering/bird strike ??
-problemen met de flight controls waardoor de kist geen hoogte meer kon houden/oncontroleerbaar werd.
-om wat voor reden dan ook werden tijdens de laatste tellen voor de approach de 'reverser' geactiveerd...elektrische/mechanische storing
Dit zijn wat persoonlijke ideeen en hebben totaal geen waarde.
Hij denk volgende week al met eerste bevindingen naar buiten te komen (en als ik eerlijk ben, ik kan me niet herinneren dat als zoiets openbaar wordt, uiteindelijk er een heel ander verhaal wordt verteld).Polecat wrote:kortom, Pieter van V heeft nog heel wat weg te strepen en we horen het wel...
Hallo Johan,FALCONCREST wrote:Hallo iedereen
Bij het teruglezen van de vele berichten valt mij iets op;
"De Media" komt er in jullie berichtgeving nogal slecht vanaf, en wordt negatief bejegend.
....
Maar wat moet je op zo'n moment. De zender op zwart gooien totdat alles duidelijk, gecontroleerd en geverifieerd is ?
In dat geval zou de eerste berchtgeving pas in het 6 of 8 uur journaal zijn geweest bij wijze van spreken.
Ik meen ook dat de bovenkant van de rechter winglet beschadigd was. Het leek er op dat deze winglet de grond niet heeft geraakt (zeker de bovenkant niet) maar door de klap zo beschadigd is...Als je kijkt waar de "achtervleugel" ligt en het restant van het staartstuk kan je zien dat de inpact tijdens de landing vrij fors geweest is. Bij het neerkomen is waarschijnlijk het vleugelgedeelte in zijn geheel afgeknapt en daardoor is het werkelijke staatgedeelte met het roer vervolgens omgevallen waardoor het in een onwerkelijke hoek van het achterste gedeelte van de romp ligt na de breuklijn met dat deel.
al viel het me ook op dat P.v.V. het had over "de zwarte doos is uit de cockpit gehaald" terwijl hij dus in feite had moeten zeggen dat beide black boxes uit het vliegtuig (cq. de staart) zijn gehaald....Ik constateer alleen dat anderen in dat vak te vaak dingen melden die niet kloppen, en dat beschadigt het imago...
En die is dan weer oranje, of wil hij voorkomen dat zijn familienaam er in betrokken wordtPolecat wrote:al viel het me ook op dat P.v.V. het had over "de zwarte doos is uit de cockpit gehaald" .Ik constateer alleen dat anderen in dat vak te vaak dingen melden die niet kloppen, en dat beschadigt het imago...
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more