Je observatie is uiteraard correct. Ik denk echter dat 'de media' een heel andere verantwoordelijkheid hebben dan grotendeels als zodanig herkenbare amateurs op een forum. Het punt is juist dat zij (de verslaggevers) geacht worden zin van onzin te scheiden, en dat gebeurt lang niet altijd. Hier op het MB doen we ons best, maar we beroepen ons er niet op het nieuws te brengen. Dat schept namelijk heel andere verplichtingen, lijkt mij...bavaria wrote:Jullie veroordelen (terecht overigens) hetgeen dat sommige journalisten in de media verkondigen. Maar jullie gaan er m.i. aan voorbij dat sommige van jullie zelf hier op het forum dezelfde ongenuanceerde speculaties uitkramen. Vergeet niet dat dit soort journalisten ook een gerenommeerde site als Scramble monitoren en dus ook daarvan hun onzin vandaan kunnen halen.
Het bericht verklaart een hoop. Het is triest dat er zoveel leed bij betrokken is en voor mij onbegrijpelijk geen ingrijpen bij een captain.SPL wrote:samenvatting persconferentie
Afbreken van de staart is een ontwerpeis.MainPower wrote:Viel mij trouwens ook op dat meeste dodelijke slachtoffers dus voor-in zaten, en niet achterin. Terwijl de hele staart er zo beetje af was.
Om met het laatste te beginnen: dat snap ik, anders stel je ze niet.Dutchman wrote:Is een vol automatische landing hetzelfde als een ILS APR approach. In dat geval had de bemanning tijdig van te voren kunnen zien aan de instrumenten dat ze van het glijpad af waren en dat men te snel daalde.
Daarnaast hou je als piloot die de landing uitvoert toch in de gaten wat je approachsnelheid is?
Graag antwoord op deze vragen.
Maar ze stonden eerst hier. Ik heb ze verplaatst omdat het toch wel de echte uitslag van het voorlopig onderzoek betreft.aviodromefriend wrote:Edit: die gelekte artikelen waar ik het over had staan dus niet in dit topic maar in dat in het Schiphol forum.
Lijkt me kloppen mt procedure.patrick@tediek.com wrote:voor mij onbegrijpelijk geen ingrijpen bij een captain.
Edit: Vanaf wanneer ben je al op approach? En wanneer ben je nog in de vlucht? Het probleem met de RA#1 deed zich voor op 1950 ft, zat men toen al officieel op approach of zit dat in een grijs "interpretatie" gebied?De Raad heeft vandaag
een waarschuwing doen uitgaan naar Boeing waarin extra aandacht wordt gevraagd voor een
onderdeel van een manual van de Boeing 737, waarin wordt gesteld dat wanneer de radio
hoogtemeter(s) niet werken, de daaraan gekoppelde automatische piloot en automatisch
gashendelsysteem niet mogen worden gebruikt voor nadering en landing. De Raad geeft Boeing in overweging te onderzoeken of deze procedure ook tijdens de vlucht van toepassing moet zijn.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more