Opstijgen vanaf 25 L gebeurd bijna nooit inderdaad.
Zo als het er nu uit ziet komt de wind uit het zuidwesten, dat betekent dat RWY 07 L waarschijnlijk voor de landing wordt gebruikt en 07 R voor vertrekkende vluchten. Zoals Martijn al aangaf, het is 's middags echt rustig op Brussel (ja, écht rustig
) Daarom raad ik je aan om bij de vertrekkende kisten te gaan staan omdat de maatschappijen die transatlantisch en transcontinentaal vliegen (Hainan, Etihad, Jet Aw, American etc) echt vroeg arriveren.
Even een kaartje van maps geplukt.. Als je op de N227 rijdt en je gaat dan op den duur rechts, kom je bij het opvangcentrum (met oranje pijlen aangegeven)
Je zult een klein stukje moeten lopen maar dan sta je op een zandheuvel die een mooie view geeft over baan 07R-25L en een deel van de terminals. Je kunt daar ook door het bos heen (moet je zelf maar een route zoeken
) en dan kom je uit bij baan 02. Als ze daar opstijgen of landen, heb je een geweldige spot. Zoals je op het kaartje ziet kun je ook verder naar beneden lopen om echt in de approach te gaan staan.
Maar goed, baan 02 heb ik pas een keer meegemaakt. Het zijn meestal de parallelbanen die worden gebruikt.
Overigens kun je ook in de terminal naar een restaurant toe (is restaurant Wing Tips) die een mooie view geeft over een deel van de terminals. Ook zijn hier runway 07L-25R en het cargo platform deels zichtbaar (maar je zit met spiegelend glas)
De laatste mogelijkheid die ik ken is fotograferen vanaf parkeergarage Frontpark P3 af. Als je minder dan -200 mm zoom hebt kom je hier niet echt ver
Ik zal straks wat foto's posten vanaf deze verschillende spots (let daarbij niet op de kwaliteit hoor
)
Veel plezier & succes!