Ryanair maakt van incheck balie geschiedenis

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
User avatar
Basman
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 949
Joined: 03 Jun 2007, 00:23
Subscriber Scramble: Yes
Contact:

Re: Ryanair maakt van incheck balie geschiedenis

Post by Basman »

RyanAir profiteert in het hoogseizoen van hun goedkope naam. Ik ben onderhand redelijk thuis in de tarieven van mijn favoriete luchtvaartmaatschappij - Lufthansa - , en die zijn in het hoogseizoen vaak goedkoper, vliegen vanaf mainports en bieden service aan boord. Ook Transavia is een prima alternatief in het hoogseizoen.

Daarnaast doet de manier van bedrijfsvoering bij RyanAir mij kotsen, dat ik - hoe on-Hollands ook, niet meer met ze vlieg. Wil voor m'n verdriet nog niet tegen die kisten aanpissen, om het heel plat te zeggen. De manier waarop ze klanten, concullega's en de media bespelen en benadelen vind ik gewoon onfair. Noem me een ouwe =censored=, of een sentimentele wijsneus, maar ik vind dat de manier van zakendoen zoals FR dat doet niet in de luchtvaart thuis hoort. Tuurlijk: een maatschappij moet z'n geld verdienen, zeker. Maar volgens mij is het het stukje service en een stukje upper-class gevoel dat reizen per vliegtuig nog steeds zo bijzonder maakt, en de luchtvaartbranche zo gaaf. Met RyanAir vervalt de luchtvaart richting het niveau veevervoer, en daar kots ik op..

Een gefrustreerd ex-ryanair klant en een naar volle tevredenheid Miles&More member groet u.
RyanAir profiteert in het hoogseizoen van hun goedkope naam. Ik ben onderhand redelijk thuis in de tarieven van mijn favoriete luchtvaartmaatschappij - Lufthansa - , en die zijn in het hoogseizoen vaak goedkoper, vliegen vanaf mainports en bieden service aan boord. Ook Transavia is een prima alternatief in het hoogseizoen.

Daarnaast doet de manier van bedrijfsvoering bij RyanAir mij kotsen, dat ik - hoe on-Hollands ook, niet meer met ze vlieg. Wil voor m'n verdriet nog niet tegen die kisten aanpissen, om het heel plat te zeggen. De manier waarop ze klanten, concullega's en de media bespelen en benadelen vind ik gewoon onfair. Noem me een ouwe =censored=, of een sentimentele wijsneus, maar ik vind dat de manier van zakendoen zoals FR dat doet niet in de luchtvaart thuis hoort. Tuurlijk: een maatschappij moet z'n geld verdienen, zeker. Maar volgens mij is het het stukje service en een stukje upper-class gevoel dat reizen per vliegtuig nog steeds zo bijzonder maakt, en de luchtvaartbranche zo gaaf. Met RyanAir vervalt de luchtvaart richting het niveau veevervoer, en daar kots ik op..

Een gefrustreerd ex-ryanair klant en een naar volle tevredenheid Miles&More member groet u.
:agree: Ik ben een redelijke frequent flyer omdat ik zowel voor mijn werk als voor familiebezoek regelmatig naar Italië vlieg. Tot voor kort woonden we in Den Bosch en dan was Ryanair (vanaf Eindhoven) het meest praktisch. Tegenwoordig wonen we in Arnhem en nu kunnen we kiezen voor Weeze, Düsseldorf of Schiphol en zelfs Keulen is nog wel te doen. De ervaringen met Ryanair in het verleden hebben ertoe geleid dat ik zowel zakelijk als privé eerst alle andere opties naga voordat ik op de Ryanair site kijk. De tarieven waarmee Ryanair adverteert zijn echt niet all-in. Ik denk dat je inderdaad wel goedkope tickets bij hun kunt vinden, maar dan vooral als je geen eisen stelt aan wanneer en waar je heen wilt. Als je bijvoorbeeld twee weken van te voren een vlucht van/naar Rome wil boeken, ben je vaak duurder uit met Ryanair dan met veel andere maatschappijen. En daar krijg je dan bij die anderen ook nog eens meer service voor terug en meer beenruimte (ik ben 1.96....)! Ik ben het ook helemaal met Erik eens dat vliegen met Ryanair soms meer aan veevervoer doet denken. Veel te krappe wachtruimte bij de gates met veel te weinig zitplaatsen en van 'service with a smile' hebben ze ook al nooit gehoord.

Een voorbeeld: ik ben in november voor mijn werk naar Rome geweest; op zondag heen, op donderdag terug. Dit was met Lufthansa sowieso iets goedkoper dan met Ryanair, en dan heb ik de verborgen toeslagen nog niet eens meegeteld. Bovendien kreeg ik vlak buiten mijn woonplaats een lekke band met mijn auto waardoor ik precies een half uur voor de vertrektijd de terminal in kwam stormen....Bij Ryanair had ik dan zeker niet meer mee gekund! Bij LH daarentegen werd er razendsnel een ticket geprint en kon ik alsnog naar de gate.

Persoonlijk ben ik ook erg gecharmeerd van Air Berlin: scherpe tarieven, gratis broodje en fris/koffie/thee, voldoende beenruimte, vliegen op mainports ipv achteraf-vliegvelden, supervriendelijk personeel en bijvoorbeeld MXP-DUS vv doen ze meermalen per dag met gunstige tijden. Ryanair vliegt vaak midden op de dag, wat voor zakelijk gebruik niet erg handig is.

Nog even een tip voor wie ook wel eens met een andere maatschappij en toch redelijk goedkoop wil vliegen: de site http://www.swoodoo.com" onclick="window.open(this.href);return false; is erg handig, vooral voor vluchten vanaf velden bij de oosterburen.


Bas
Post Reply

Return to “'t Praethuys”