Bij het doorlezen van een split off vande SAR op EHLW, nl transport op EHEH schoot mij een opmerking door het hoofd die een douane beambte twee weken geleden tegen mij maakte op EHHV, namelijk dat Deelen wellicht tot zijn werkgebied ging horen. HIj merkt dat hij al teveel had gezegd dus hield verder zijn mond dicht.Polecat wrote:and what about the increase in military traffic? All the KDC-10 flights, Antonovs and C-17's?Well, that's not for the LuVo to decide, but for the politicians. And if they find that Eindhoven could use the economical boost created by civil movements, I fully expect to see an increase in civil traffic and maybe eventually a relocation of the transport fleet.
Ofcourse, LuVo only states the official current point of view of the KLu, and fact is that it is primarily an airbase with civil co-use... And the military also offers many jobs. In my opinion the price of relocating 1000 military families, let alone the brandnew infrastructure is way too high for the civil operators to pay, in other words I think the MoD has a very strong position in EHEH...
Mijn eerste reactie was: Goh, zouden ze dan het sportvliegen van EHLE naar Deelen gaan verplaatsen om Charters te faciliteren; wel een gedoe met al die bedrijven die daar hun brood verdienen.
Nu vraag ik mij af als je Militair transport naar Deelen laat gaan, of er dan douane aan te pas komt, of dat de KMAR dit afhandeld: Douane valt onder onder Wouter Bos, Niet Middelkoop...