Heb ongeveer een maand geleden ergens gepost wat ik op de Kooy hoorde: Het wordt voor een gedeelte weer een actief veld, vooral voor het Koninklijk Huis (was ergens tijdens het afdwalen naar misschien wel offtopic, dus ik kan me voorstellen dat je het niet hebt meegekregen).planespotters.nl wrote:Weet iemand wat van de toekomst van dit veld ?
Misschien misschien misschien. En misschien kunnen koeien vliegen over een miljoen jaar, we zullen het niet weten. Afwachten is hier de sleutel, speculeren nietBassie76 wrote:Misschien willen ze Valkenburg wel gebruiken om Eindhoven te ontlasten als daar die 70.000 vluchten van Schiphol naar toe gaan?
Daar moet binnenkort ook een besluit over worden genomen.
Groeten SanderUitzondering
Voor zweefvliegers is de provincie bereid een uitzondering maken. Het plan is om in ieder geval één groot Zuid-Hollands zweefvliegcentrum te behouden. Vanwege oprukkende woningbouw en industrie zijn er al diverse zweefvlieglocaties van de kaart geveegd. Ook voor het laatste zweefvliegcentrum, het voormalig Marine Vliegkamp Valkenburg bij Wassenaar, dreigt de slopershamer. De provincie heeft echter aangekondigd om te bekijken of het centrum op Valkenburg kan blijven zitten. Gisteren kondigde Van Heijningen aan eventueel nog twee ander locaties op het oog te hebben. Welke dat zijn, wordt begin volgende maand bekend gemaakt. Door een wijziging van de luchtvaartwet krijgt de provincie steeds meer te zeggen over vliegverkeer in Zuid-Holland. Beslissingen over kleine vliegvelden en helikopterplatforms komen vanaf volgend jaar compleet voor rekening van de provinciebestuurders. Luchthavens met een nationaal belang, waaronder Rotterdam Airport, vallen nog steeds onder verantwoordelijkheid van het ministerie van VWS, maar de provincie heeft hierbij wel een sterke adviserende rol.
http://www.telegraaf.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien voor IVIC/IVVP volgende maand?planespotters.nl wrote:Ik heb vandaag weer gevlogen het viel me op dat er een nieuwe helipath is gebouwd naast de grote blauwe hangaars!
planespotters.nl wrote:Wassenaar is nu tegen de bouw op het veld.
Niemand wil meer huizen als ik kijk wat er leeg staat op het moment waarom zou je dan huizen bouwen ?
Alleen Leiden wil nog huizen en is Katwijk aan het pushen omdat Leiden eigenlijk geen inzeg heeft in het hele plan.
Wat ik ook heb gelezen is dat ze een groot zweefvliegcentrum willen maken van Valkenburg.
Groeten SanderUitzondering
Voor zweefvliegers is de provincie bereid een uitzondering maken. Het plan is om in ieder geval één groot Zuid-Hollands zweefvliegcentrum te behouden. Vanwege oprukkende woningbouw en industrie zijn er al diverse zweefvlieglocaties van de kaart geveegd. Ook voor het laatste zweefvliegcentrum, het voormalig Marine Vliegkamp Valkenburg bij Wassenaar, dreigt de slopershamer. De provincie heeft echter aangekondigd om te bekijken of het centrum op Valkenburg kan blijven zitten. Gisteren kondigde Van Heijningen aan eventueel nog twee ander locaties op het oog te hebben. Welke dat zijn, wordt begin volgende maand bekend gemaakt. Door een wijziging van de luchtvaartwet krijgt de provincie steeds meer te zeggen over vliegverkeer in Zuid-Holland. Beslissingen over kleine vliegvelden en helikopterplatforms komen vanaf volgend jaar compleet voor rekening van de provinciebestuurders. Luchthavens met een nationaal belang, waaronder Rotterdam Airport, vallen nog steeds onder verantwoordelijkheid van het ministerie van VWS, maar de provincie heeft hierbij wel een sterke adviserende rol.
http://www.telegraaf.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more