Borobudur wrote:De AHQ, die oorspronkelijk de AUA/CUR pax vloog, had inderdaad de pax uit HOG en CUN rechtstreeks naar Amsterdam gevlogen. Hierdoor zaten de AUA en CUR pax dus zonder vliegtuig. Vervolgens zijn de twee Miami Airs ingevlogen naar SJU waar de AUA/CUR pax waren gestrand. Vanaf daar zijn beide Miami Air kisten naar MIA vertrokken. Hier werd geland i.v.m. wisseling van de crew. Vervolgens door gevlogen naar YQX i.v.m. een fuelstop.
Door een zwangere mevrouw aanboord van een van de toestellen liep het ook nog extra vertraging op aangezien de koffer eruit gehaald moest worden en dat niet heel vlot ging. Uiteindelijk is de OR362 om 15.50lt gearriveerd en de OR388 om 16.11lt op Amsterdam.
Arke heeft in mijn ogen goed gehandeld en haar best gedaan om de vertraging zo beperkt mogelijk te houden wat in zo'n geval een zware opgave is.
Bedankt Borobudur voor je informatie.
Rets mij nog 1 vraagje, Vanwaar de vreemde keuze om de AUA en CUR pax te laten staan op SJU en met die kist door te vliegen naar HOG en CUN om die pax thuis te brengen. De AHQ was eerder terug op Schiphol als de passagiers die met diezelfde kist gestrand waren op SJU.
Mag Miami Air (=Amerikaans) soms niet landen op Cuba?
Ben met je eens dat met 2 AOG's in het buitenland deze situatie redelijk snel en netjes is opgelost. Echter wat is er met de AHY aan de hand dat deze nog steeds in HOG staat? Zwaar stuk?