Klopt, maar qua "binnenland" kan ik me hooguit de Fokker 60's herinneren die hoofdzakelijk om politieke redenen zijn aangeschaft en in iets mindere mate de Breguet Atlantic.... Voor de rest hebben we volgens mij niet zo'n slecht aanschafbeleid hier... (zo zijn we mooi op tijd uit Tornado gestapt terwijl we het zelf bijna geinitieerd hebben)ehusmann wrote:Op zich natuurlijk wel, mits je ervanuit kan gaan dat zo´n keuze gemaakt wordt op basis van daadwerkelijke eisen van de luchtmacht en kwaliteiten van de toestellen. Het moment dat er persoonlijke belangen een rol kunnen gaan spelen, is het niet meer zo logisch. En het verleden in binnen- en buitenland heeft wel uitgewezen dat dat zeker niet altijd het geval is.....
Erwin
feitelijk klopt dat natuurlijk ja, nog een reden waarom het onzin is dat we alles maar van Lockheed kopen dus...Toen we de F-16 kochten was die nog een fabrikaat van General Dynamics. De naam Lockheed wordt daar pas sinds de jaren 90 op geplakt, door sommigen.
is listig ja, maar denk wel dat die kans groter is dan dat ze nog vliegtuigen bouwen...Daar zullen een heleboel werknemers van SAAB blij mee zijn dit te lezen. Jij geeft ze dus hier en nu de garantie dat SAAB over 6 jaar nog auto's bouwt. Niet iedereen is daar op dit moment van overtuigd.
nee exact..en daarom kopen we cougars ipv blackhawks en NH-90's ipv seahawks.. pfffDe JSF komt er echt wel. We willen immers niet de Amerikanen boos maken.
Bekende truc. Hou de prijs van het eerste toestel bewust kunstmatig laag, zodat het ook politiek verkocht kan worden. Als de koop gesloten is en je er dus gewoon helemaal aan vast zit, kun je de gemiste opbrengst bij de volgende toestellen in rekening brengen.Rockville wrote:Over de prijs van het tweede testtoestel schrijft de staatssecretaris niets, maar dat toestel wordt ook pas volgend jaar besteld. De Vries zet op uiterlijk 1 mei alleen zijn handtekening onder het contract voor het eerste testtoestel.
Die lees ik al niet eens meer, is niets meer of minder dan anti JSF propaganda.
Wildpicture wrote:Bekende truc. Hou de prijs van het eerste toestel bewust kunstmatig laag, zodat het ook politiek verkocht kan worden. Als de koop gesloten is en je er dus gewoon helemaal aan vast zit, kun je de gemiste opbrengst bij de volgende toestellen in rekening brengen.Rockville wrote:Over de prijs van het tweede testtoestel schrijft de staatssecretaris niets, maar dat toestel wordt ook pas volgend jaar besteld. De Vries zet op uiterlijk 1 mei alleen zijn handtekening onder het contract voor het eerste testtoestel.
ja, da's wel het gave aan SAAB, die zouden dat nooooooit doen, dat is het enige brave bedrijf in de wapenbusines... (cynical mode off..)Bekende truc. Hou de prijs van het eerste toestel bewust kunstmatig laag, zodat het ook politiek verkocht kan worden. Als de koop gesloten is en je er dus gewoon helemaal aan vast zit, kun je de gemiste opbrengst bij de volgende toestellen in rekening brengen.
Ik bedoelde nog niet eens zozeer de Amerikanen, maar Jack de Vries. Die vent wil gewoon zijn zin doordrammen.Polecat wrote:Volgens mij zijn het allemaal net autoverkopersBekende truc. Hou de prijs van het eerste toestel bewust kunstmatig laag, zodat het ook politiek verkocht kan worden. Als de koop gesloten is en je er dus gewoon helemaal aan vast zit, kun je de gemiste opbrengst bij de volgende toestellen in rekening brengen.
eigenlijk de zin van de KLu.....Wildpicture wrote:Ik bedoelde nog niet eens zozeer de Amerikanen, maar Jack de Vries. Die vent wil gewoon zijn zin doordrammen.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more