TUI NL praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by 76-er »

Custom addict wrote:Weet iemand toevallig of Arkefly weer gaat vliegen op Porlamar (isla margarita?)
WTF?!?
Nooit geweten dat ze gestopt waren. Hoe moet ik nou voor wèinig een weekje surfen bij El Yaque?!?


mopperdemopperdemopper
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by B767-300ER »

76-er wrote:
Custom addict wrote:Weet iemand toevallig of Arkefly weer gaat vliegen op Porlamar (isla margarita?)
WTF?!?
Nooit geweten dat ze gestopt waren. Hoe moet ik nou voor wèinig een weekje surfen bij El Yaque?!?


mopperdemopperdemopper
Gestopt rond juli 2008 :wink:
All times are local times!

Regards, N.
sevensixtyseven
Posts: 1
Joined: 18 May 2009, 08:47

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by sevensixtyseven »

Nieuwe 737 bestemmingen voor de winter: KTM (Kathmandu) en MBA (Mombasa)...
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by ErikFB »

sevensixtyseven wrote:Nieuwe 737 bestemmingen voor de winter: KTM (Kathmandu) en MBA (Mombasa)...

Voor een 737 ??? Lijkt mij sterk en niet bevoorderlijk voor de pax. Neem aan dat je hier de 767 bedoelt die deze afstanden wel aankan tov van de 737. Tenzij daar technical stops voor gepland gaan worden :mrgreen:
User avatar
skycruiser
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1957
Joined: 19 Mar 2005, 21:46
Subscriber Scramble: skycruiser
Location: AMS

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by skycruiser »

ErikFB wrote:
sevensixtyseven wrote:Nieuwe 737 bestemmingen voor de winter: KTM (Kathmandu) en MBA (Mombasa)...

Voor een 737 ??? Lijkt mij sterk en niet bevoorderlijk voor de pax. Neem aan dat je hier de 767 bedoelt die deze afstanden wel aankan tov van de 737. Tenzij daar technical stops voor gepland gaan worden :mrgreen:
Waarom niet? Een passagier zit in een 767 niet zo goed als in een 738 hoor. Het gaat alleen om het gevoel.
Malev vliegt Budapest-Bangkok met B738. Lauda Air heeft ermee tussen Wenen en Colombo gevlogen.

Overigens heeft een OR 738 iets minder stoelen dan gebruikelijk, dus dat komt de range ook alweer iets ten goede.
Maar een tussenlanding zal denk ik wél moeten, voor een crew-wissel, aangezien deze buiten de uren draaien op het totale segment, denk ik. Transavia had dat in het verleden ook, met de B752.

Gr,
Eric
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by ErikFB »

Dan zullen Malev en Lauda ook tussenstops hebben gepland voor hun crews want je praat wel over hele forse afstanden voor een 737. Kan mij een run AMS - Luxor - HRG - AMS herinnenren met HV en dat is al een forse trip voor een 737 ( wel met heavy crew). Maar dat valt weer buiten dit topic
User avatar
Rockville
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1648
Joined: 24 Nov 2007, 00:38

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by Rockville »

Onderzoek EUclaim : Minister Eurlings onvolledig geïnformeerd door IVW

Dit is een origineel persbericht.

"Gevangenentransport belangrijker voor ArkeFly dan eigen passagiers" stelt Hendrik Noorderhaven, directeur EUclaim, een organisatie die voor belangen van vliegtuigpassagiers opkomt. "Puur winstbejag, en niet de aangevoerde 'vloottechnische problemen' was de werkelijke reden dat TUI/Arkefly eind vorig jaar 243 passagiers ruim 15 uur liet wachten op Schiphol en daardoor hun vakantie naar Curaçao verpestte."

Op verzoek van Tweede Kamerlid Emile Roemer (SP) heeft minister Eurlings 10 maart 2009 een onderzoek1) gepresenteerd met details over de annulering van vlucht OR361 van Schiphol naar Curaçao op 26 november 2008. EUclaim is van oordeel dat het rapport eenzijdig is. "Het rapport is gebaseerd op een briefwisseling met TUI/ArkeFly. Uit het rapport blijkt niet dat er ook maar één passagier is gehoord."zo stelt Noorderhaven. "De conclusie in het rapport dat het hier een 'vertraging' betrof en dat passagiers geen recht op een vergoeding hadden. Kan dan ook niet getrokken worden. Dat kan uitsluitend de rechter"

Onderzoek van EUclaim laat een heel ander beeld zien: ." ArkeFly heeft drie vliegtuigen voor de lange afstand. Anders dan wat de minister in zijn rapport zegt, had ArkeFly al ver van te voren niet één, maar 2 van haar vliegtuigen verhuurd. En dat, terwijl ArkeFly die bewuste dag twee - al maanden van te voren - volgeboekte vluchten naar het Caribisch gebied gepland had staan."

"TUI/ArkeFly, en met haar minister Eurlings, stellen dat dit de normaalste zaak van de wereld is en niet in strijd met de Europese Verordening 261/2004 die de belangen van passagiers beschermt. Maar dat is wel degelijk het geval. "ArkeFly pleegde pure contractbreuk!" zegt Hendrik Noorderhaven, directeur van EUclaim.

EUclaim: "Waarom greep TUI/ArkeFly niet in? Recentelijk stelde de advocaat van TUI/ArkeFly in soortgelijke rechtszaken:"

"Het is mogelijk dat een andere luchtvaartmaatschappij met een probleem kampt en verzoekt om een toestel van ArkeFly in te huren. Wanneer dat in de planning past en Arkefly geen indicaties heeft dat er problemen in haar eigen vloot dreigen (-) is ArkeFly daar in beginsel toe bereid onder de voorwaarde dat zij het toestel tot het moment van vertrek mag terugtrekken wanneer zij het onverhoopt zelf nodig heeft, wat een gebruikelijke voorwaarde is." 2)

"ArkeFly kon die dag dus tot 2 maal toe deze clausule inroepen. Waarom is door IVW aan TUI/ArkeFly de vraag gesteld waarom ze dat niet gedaan heeft? We hebben TUI/ArkeFly om commentaar gevraagd maar zoals gewoonlijk weigeren ze alle commentaar"

"Als er wel gedegen onderzoek was gedaan dan zou naar voren zijn gekomen dat TUI/ArkeFly die dag een zogenaamde "Ethnic Charter Flight" uitvoerde voor de Britse Immigratiedienst. Dit soort vluchten hebben de afgelopen jaren in Groot-Brittanië voor grote maatschappelijke onrust gezorgd. Het betreft vluchten waarmee kleine groepen vluchtelingen onder groot machtsvertoon gedwongen het land worden uitgezet.3) Zo ook op vlucht OR797 van Stansted naar Kingston, uitgevoerd door TUI/ArkeFly terwijl op dat moment in Amsterdam 243 passagiers stonden te wachten. Zesentwintig vluchtelingen werden onder begeleiding van meer dan 100 bewakers gedwongen naar Jamaica vervoerd. De vraag aan de Britse Home Office waarom ze hier Nederlandse vliegtuigen voor gebruikt blijft onbeantwoord. De reden zou kunnen zijn dat Britse luchtvaartmaatschappijen weigeren dit soort vluchten nog langer uit te voeren. Het lijkt erop dat TUI/ArkeFly in dit 'gat in de markt' is gesprongen."

"Dat dit bewust ten koste van haar eigen passagiers gaat deert TUI/ArkeFly niet. En zolang de Nederlandse overheid blindelings de uitleg van luchtvaartmaatschappijen volgt zal TUI/ArkeFly dit waarschijnlijk blijven doen." Op 8 april 2008 heeft Minister Eurlings in een Algemeen Overleg met de Kamer de Kamer beloofd dat vanaf 1 juli 2009 de Nederlandse burger bij een nieuwe geschillencommissie Luchtvaart haar recht kan halen. "Honderdzestig passagiers wachten hier niet op en hebben EUclaim gevraagd namens hen zo spoedig mogelijk een dagvaarding op te stellen. Deze is inmiddels opgesteld en namens passagiers door EUclaim verstuurd."

De afgelopen twee weken heeft de Nederlandse rechtbank EUclaim in ZEVEN rechtszaken tegen ArkeFly, Martinair, Transavia en Lufthansa in alle ZEVEN gevallen in het gelijk gesteld. EUclaim zegt zich zeker te voelen ook deze zaak in het voordeel van de passagiers te beslechten. "De Nederlandse rechtbanken gaan uiterst zorgvuldig om met zaken welke onder Verordening 261/2004 vallen" zegt Noorderhaven, "We zien dat de uitspraken van het Europese Hof goed gevolgd worden en daardoor de passagier na jaren van procederen eindelijk krijgt waar ze recht op heeft".


1) VENW/IVW-2009/908, 'Rapportage Arkefly' 10 maart 2009, Inspectie Verkeer en Waterstaat
2) Punt 22 Conclusie van Antwoord: Vlucht OR 460, 18 -2 - 2008, Zaak: Yanguc/ Arkefly
3) http://www.medicaljustice.org.uk/images ... ver250.gif" onclick="window.open(this.href);return false;


Links:
http://www.euclaim.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Publicatietijd: 18/05/2009 13:30
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by ErikFB »

Dacht dat we eindelijk een beetje van dit "gezeur" afwaren, maar schijnbaar zijn er nog steeds mensen die denken dat ze TFL hier mee denken te kunnen pakken. Zoals al aangegeven in het schrijven doen ook andere toko's hier aan mee, echter die beschikken nog steeds over meer dan genoeg frames tov van Arke.

Zou bijna de vraag willen stellen wat belangrijker is: naast een uitgezette crimineel zitten of met vertraging de lucht in gaan. Kan mij een verhaal van een aantal jaren geleden herinneren dat de KMAR ook iemand het land uitzette, deze met een lijndienst liet meegaan en dat op het moment van oplijnen op de runway er problemen ontstonden doordat de uit te zetten persoon zijn "polsbandjes" even af mocht hebben ivm het opstijgen en de daarbij behorende veiligheidsvoorschriften. Dat deze persoon vervolgens op de vuist gaat met de KMAR met als gevolg dat er bloed vloeit en de kist weer terug mag naar de gate geeft aan dat men liever een aparte kist inhuurt voor dit soort zaken.

Misschien een beetje off-topic, maar geeft aan dat er wel degelijk regelingen bestaan waardoor ook Arke kisten moet afstaan.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by 76-er »

ErikFB wrote: Misschien een beetje off-topic, maar geeft aan dat er wel degelijk regelingen bestaan waardoor ook Arke kisten moet afstaan.
Pardon?!
Bank_angle
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 300
Joined: 16 Mar 2008, 17:58

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by Bank_angle »

meneer noorderhaven weer van EU claim! Wat een =censored= is dat zeg die verpest het juist voor alle reizigers om makkelijk op vakantie te gaan met overal een claim tegenaan gooien!!! Wees blij dat je nog zo goedkoop op vakantie kunt tegenwoordig! Die man heeft echt geen leven! Ok dit was mischien een fout van OR maarja wat moet je dan.. heel de tijd 1 kist stil laten staan ? dat kost alleen maar geld voor een airline. En dat toen die andere kist kapot ging tja dat is overmacht. Ik wordt een beetje moe van dat EU Claim.. bij iedere vertraging ligt die MR Noorderhaven weer voor een incheck bali herrie te schoppen!

Verder over Katmandu en mombasa! Leuke bestemmingen ... Ik denk wel dat dit met een stop gaat gebeuren ... lijkt mij in tehran naar katmandu of kuwait. Mombasa zal wel via een egyptische bestemming zijn. Mombasa lijkt me meer geschikt voor een 767 denken jullie niet?

greetz
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by ErikFB »

Mombassa is een stukje verder roeien dan Egypte, is een havenstad en ligt in Kenia. :mrgreen:

Dus m.i. een leuke 767-bestemming.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by B767-300ER »

Dat gezeur van Hendrik Noorderhaven komt mij een beetje me ... uit. Alle passagiers op deze vlucht zijn meer dan 48 uur van te voren ingelicht over een gewijzigide vertrektijd. Verder voert dit artikel niets nieuws aan als dat we al wisten. Alle bovengenoemde punten waren reeds uitvoerig besproken.

Ook MP least zijn wel eens kisten uit, en vertraagd daarvoor soms ook andere vluchten (maximale wat ik gezien heb is 3 uur). Echterniet met 15 uur, dat moet ik dan wel weer toegeven. HV least geheel winter kisten uit, en heeft afgelopen jaar daardoor ook enorme vertragingen gehad op sommige vluchten

Maar terug op de nieuwe bestemmingen, dat is veel interessanter!

Banjul is door Arke ook een hele tijd door een 737 aangevlogen.. Is Mombasa zoveel verder als Banjul?
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Boudewijn van Oirschot
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2746
Joined: 16 Feb 2007, 18:16
Type of spotter: Wat niet?
Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
Location: Tilburg, NB

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by Boudewijn van Oirschot »

B767-300ER wrote:Banjul is door Arke ook een hele tijd door een 737 aangevlogen.. Is Mombasa zoveel verder als Banjul?
Banjul is Gambia, dat ligt aan de westkust waar ook de Kaapverdische Eilanden liggen, en TUIfly biedt Sal (dat is KV-eilanden) non-stop aan met een 737, dan is Banjul voor Arke ook mogelijk.

Mombasa dan praat je over de andere kant, bij mijn weten ligt Kenia een heel stuk zuidelijker en is het hemelsbreed een groot verschil met Banjul. Het kan denk ik niet rechtstreeks als die kist vol zit, het zal waarschijnlijk moeten met een stop in Tunesie of Egypte.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by 76-er »

B767-300ER wrote:Is Mombasa zoveel verder als Banjul?

Ja.

Een paar voorbeelden vanaf AMS ter vergelijking:

MBA 4383 NM
BJL 2937 NM
PUJ 4506 NM
TFS 2003 NM
SID 2880 NM

is het nou 'verder als' of 'verder dan' ? 8)
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by B767-300ER »

76-er wrote:
B767-300ER wrote:Is Mombasa zoveel verder als Banjul?


Ja.

Een paar voorbeelden vanaf AMS ter vergelijking:

MBA 4383 NM
BJL 2937 NM
PUJ 4506 NM
TFS 2003 NM
SID 2880 NM

is het nou 'verder als' of 'verder dan' ? 8)
Oke, ik deed het even uit me hoofd, puur gevoelsmatig. Zo te zien heb je overduidelijk gelijk ;)
Overduidelijk een 767 (of 757) bestemming, al dan niet in combinatie met Egypte

het is verder dan. Nog bij de brievenbus geweest? 8)
All times are local times!

Regards, N.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”