Eerste punt: Helemaal waar maar dit is vooral te danken aan de regelgeving die word opgelegd door IVW/DL die al diverse kisten heeft weggejaagd (een DC-4 naar Zuid-Afrika, een A-26 naar de VS en diverse kleinere kisten idemdito en de DDA die nu met een DC-3 aan de zelfde eisen moet voldoen als een KLM 747 vlucht met alles erop en er aan) dan worden er ook diverse projecten gestaakt (en na mijn idee ook begrijpelijk), in Engeland bijvoorbeeld worden projecten van alle kanten inclusief overheid en CAA gesteund, gepromoot en geholpen!cHabu wrote:In verhouding met landen om ons heen is de aandacht voor de 'vaderlandse' luchtvaart minimaal.
Nou is men bezig met het naar Nederland halen van een dc-8, waar is de Fokker nalatenschap gebleven ?
Moeten 'we' straks beetje bij beetje een Fokker F28 bijelkaar schrapen ?
De status van de F27 is ook niet optimaal geloof ik.
Wees in dat opzicht blij dat er een Connie in Nederland is.
Uit het verhaal kan je opmaken dat er druk word gewerkt aan de operatie van de Conny (met alle partijen) en dat ze niet in een hoekje blijven kniezen....B.J. van de Maat wrote:dit staat in de nieuwsbrief, ik kan daar niet echt veel uit wijs worden
Ik ga niet weer alles herhalen maar het gaat hier niet om de kosten. Dit is bevestigd vanuit KLM zelf (en vanuit Aviodrome). Het gaat erom dat men te elfder ure 'nee' heeft geroepen omdat men de zaak compleet anders in wil dekken.Aviateur wrote:Neem van mij aan dat die mensen prima kunnen rekenen en dat ze juist op basis daarvan hun conclusies hebben getrokken.
Dit is leuk gezegd, en ik begrijp dat ook wel. Maar dat de Connie voorlopig niet gaat vliegen is geen gerucht, het is een keihard feit. De rest is mooi verbloemd de uitleg die we intussen kennen. Als je het nietsvermoedend leest krijg je het idee dat er 'nog even iets geregeld moet worden'. Als je weet wat intussen bekend is, zie je dat in deze uitleg ook een uitstel van bv. een jaar past, waarbij nog helemaal niet zeker is dat het eindresultaat positief is. En het feit dat dat traject nú als noodzakelijk is bestempeld, zonder dat iemand uitlegt waarom, is onverkropbaar voor alle harde werkers en ander toegewijden.Op internet staan enkele geruchten dat de Connie niet zou gaan vliegen, maar, zoals u zich kunt voorstellen, vergt het vliegen met de Constellation de nodige voorbereidingen en dienen we met alle betrokkenen goede afspraken te maken. In dat proces zitten we nu.
Not so. This is a trait certainly not unique to Holland...Typical Dutch, lots of bla bla bla
Have indeed heard several people stating this...I'll never ever donate ..... into or trust a(ny) 'historic' Dutch aviation project anymore.
Beste Vriend(in),
Aangezien u een trouwe donateur bent van de Aviodrome, ontvangt u een update over de Constellation.
De afgelopen weken hebben de technische vrijwilligers van de Aviodrome wederom niet stilgezeten. Sinds de Connie buiten staat, hebben zij de motoren verschillende malen gestart om de perfecte afstelling te vinden. Ook andere systemen zijn naar tevredenheid getest.
Een Amerikaanse inspecteur en Connie-expert heeft hen de afgelopen week geholpen en inspecties gelopen. Ook hij was tevreden en heeft dinsdag 19 mei groen licht gegeven voor een taxi-test om de Connie in de praktijk te testen. Een taxi-test is een essentiële stap in de aanloop naar vliegen; tijdens een dergelijke test kunnen de motoren op hoog vermogen gedraaid en getest worden, evenals de besturing (waaronder de remmen). Zo kwam het dat de Connie dinsdagavond 19 mei (i.v.m. het geplande vertrek van de Amerikaan op woensdag, was dit op deze korte termijn) weer op eigen kracht gerold heeft. De crew was dusdanig tevreden over de remmen en besturing op de taxibaan dat de vier R-3350 motoren op de baan weer even écht aan het werk mochten om het vliegtuig wat snelheid te geven. De Connie was dankzij de motoren zo op een snelheid van 50 knopen (92 km/u). Het draaien op hoog vermogen bracht nog enkele kleine gebreken aan het licht. Gelukkig zijn deze problemen simpel op te lossen door enkele niet kostbare onderdelen te vervangen. Deze onderdelen zijn inmiddels besteld en onderweg.
De Amerikaanse Connie-expert is uiterst enthousiast over de staat van het vliegtuig en de motoren! De vrijwilligers werken ondertussen gestaag door aan het vliegtuig om deze in niet minder dan perfecte staat te brengen voor een eerste vlucht.
Op internet staan enkele geruchten dat de Connie niet zou gaan vliegen, maar, zoals u zich kunt voorstellen vergt het vliegen met de Constellation de nodige voorbereidingen en dienen er met alle betrokkenen goede afspraken gemaakt te worden. In dat proces zitten wij nu.
Leg eens uit? Voorbeelden? Wat is er typisch Nederlands aan?Rotorblast wrote:Typical Dutch
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more