Denk niet dat ze met meer brandstof zullen gaan starten. De bedoeling van Nederland is juist dat de Awacs toestellen eerder roteren en dus ook eerder een bocht kunnen maken. Dat gaat niet echt lukken als je met meer gewicht gaat vliegen!ricardo smit wrote:de awacs toestellen gaan op dit moment niet geheel vol de lucht in dit omdat de veiligheids marge van de E3 word overschreden ivm de korte baan en de bomen.
als de baan verlengd gaat worden gaat dit betekenen dat de E3 met meer peut in de tanks gaan starten en zodoende niet ondersteund hoeven te worden door de kc135 van dit veld.
de kc 135 op geilenkirchen hebben primair de taak om de awacsen van dit veld te ondersteunen, dat ze af en toe ook andere kisten refeulling is een bijkomstigheid.
in de toekomst zullen de awacsen dus getankt gaan worden door primair de KC,s vanaf Mildenhall.
Ik kom een heel eind ; Grootste probleem voor vervanging van de motoren is dat de huidige JT's qua betrouwbaarheid constant 100% halen en die CFM's bij lange na niet (qua kracht is de JT krachtig genoeg), vandaar dat de vervanging steeds word afgeschoven of uitgesteld (en de mensen die de AWACS om hulp vragen hebben weinig op met de geluidsnormen, verbruiken enz... Die kijken alleen naar inzetbaarheid/rendament)Herbertvh wrote:Ik ben geen specialist op dit gebied, maar de veel nieuwere CFM56's die zijn toch véél krachtiger, geluidsarmer en ook veel zuiniger? Die verdienen zichzelf toch zo terug? De USAF is toch ook niet voor niets massaal op deze motoren overgestapt op bijna al haar 707 frames?
Waarom moet dat dan zo'n probleem zijn om in NAVO-verband een aantal van die motoren aan te schaffen? Kosten worden gespreid en snel terugverdiend, de range van de AWACSen neemt toe en de bewoners rondom het vliegveld worden met minder herrie opgescheept. Bovendien worden op deze manier niet alleen Nederland en/of Duitsland met kosten opgezadeld. Ik snap niet waarom ze daar nu al jaren over vechten, maar dat zal wel weer aan mij liggen . . .
Zie http://www.globalsecurity.org/military/ ... c-135e.htm voor een naar mijn mening volledig vergelijkbaar verhaal maar dan met KC135's.
Waar woon jij ongeveer?KIER wrote:Het zijn gewoon een stelletje zeikers hier in Nederland, want als ze de baan zouden gaan verlengen heb je het probleem maar half opgelost , en blijven die Hollanders zeiken.....waarom......; als de wind uit het oosten komt gaan de kisten dus landen op de 09 en aangezien alleen de 27 verlengt wordt, los je dan niks op. Komen ze gewoon op de lange binnen over Nederland voor de 09. Zie zo'n AWACS nog niet ff scherp indraaien om die Hollanders te ontlasten.
Inderdaad! Ik begrijp de redenatie van Ricardo helemaal niet. Die KC's staat er niet omdat de baan te kort is. Volgens mij kan een E-3 max afgetopt gewoon take off vanaf Geilenkirchen. Die KC's staan er juist om de langere missies te ondersteunen en tevens om crews te trainen cq current te houden op aerial refueling. Ga er dus niet vanuit wanneer de baan verlengd zou worden, er dus geen behoefte meer is aan de KC's!nuckleuz wrote:Denk niet dat ze met meer brandstof zullen gaan starten. De bedoeling van Nederland is juist dat de Awacs toestellen eerder roteren en dus ook eerder een bocht kunnen maken. Dat gaat niet echt lukken als je met meer gewicht gaat vliegen!ricardo smit wrote:de awacs toestellen gaan op dit moment niet geheel vol de lucht in dit omdat de veiligheids marge van de E3 word overschreden ivm de korte baan en de bomen.
als de baan verlengd gaat worden gaat dit betekenen dat de E3 met meer peut in de tanks gaan starten en zodoende niet ondersteund hoeven te worden door de kc135 van dit veld.
de kc 135 op geilenkirchen hebben primair de taak om de awacsen van dit veld te ondersteunen, dat ze af en toe ook andere kisten refeulling is een bijkomstigheid.
in de toekomst zullen de awacsen dus getankt gaan worden door primair de KC,s vanaf Mildenhall.
Even terugdenken aan die crash van zo'n tanker een paar jaar terug. Duidelijk is toen aangegeven dat deze daar worden ingezet om de Sentry's snel na vertrek bij te kunnen tanken, omdat ze niet volgetankt weg kunnen ivm het bekende bos (off-topic: dat Nederland gewoon zou moeten kappen, als het zijn eigen grondwet serieus zou nemen) waar ze niet op de minimum vereiste hoogte overheen zouden kunnen komen.Maurice wrote:Die KC's staat er niet omdat de baan te kort is. Volgens mij kan een E-3 max afgetopt gewoon take off vanaf Geilenkirchen.
Om te kunnen beoordelen of je je mening over de mensen die er last hebben (in ieder geval in hun beleving) ergens op baseert.KIER wrote:Hoe dat zo. Van belang, of heb ik het mis
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more