Zwaar is niet hetzelfde als kwaliteit. het probleem met dit soort projecten is altijd dat er meerdere deelnemers zijn die elk wat anders willen hebben als eindproduct. Meestal komt er dan iets uit dat aan alle kanten een compromis is of wordt er, zoals bij deze, zoveel ingepropt dat het toestel veel te zwaar wordt. (let maar eens op wat er met de JSF nu al gebeurt, al zijn de VS nog gewoon de baas)ssb-spotting wrote:Of zijn onze schepen nou te zwak voor een hogere kwaliteit helikopter?
Helemaal mee eens echter in de Nederlandse politiek bestaat schijnbaar de opvatting: "Waarom een bestaand wiel kopen als je ook tegen een veel hogere prijs een nieuwe uit kunt vinden." De JSF, NH90 en de MD900 voor de politie zijn enkele voorbeelden uit een steeds langer rijtje.Wildpicture wrote:Misschien hadden ze beter gewoon de maritieme versie van de Black Hawk kunnen bestellen. Proven technologie, op tijd leverbaar en voor een redelijke prijs. Maar op de één of andere manier schijnen we steeds iets te willen dat er nog niet is.....ssb-spotting wrote:Of zijn onze schepen nou te zwak voor een hogere kwaliteit helikopter?
Door alle wijzigingen op het oorspronkelijke bestek is de kist zo'n 400 kg zwaarder geworden (JJ Lok in Aviation weekly) en dat levert dus de problemen op.ssb-spotting wrote:Eigenlijk vreemd dat ze problemen hebben met het gewicht.
Ben je niet in de war met Hr. Ms. Rotterdam en Hr. Ms. Johan de Witt?ssb-spotting wrote:De Nederlandse Cougars hebben ook deklandingen uitgevoerd bij de Nederlandse fregatten.
Over welke versie en prijs hebben we 't dan? In de jaren negentig was het prijskaartje van een SH-60 namelijk nog hoger dan die van een F-16...Wildpicture wrote:Misschien hadden ze beter gewoon de maritieme versie van de Black Hawk kunnen bestellen. Proven technologie, op tijd leverbaar en voor een redelijke prijs.
Ja natuurlijk. Helemaal gelijk!Rockville wrote: Ben je niet in de war met Hr. Ms. Rotterdam en Hr. Ms. Johan de Witt?
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more