Moderator: gatso76
Wat wil je van mij horen...hoe jij/jullie moeten spotten ??.B767-300ER wrote:Wat me opvalt is dat er niemand van het scramble team (moderators etc. ) hierop reageert...
Marco Marco Marco, je snapt natuurlijk zelf ook wel, als ervaren moderator en forummer, dat ik daar helemaal niet heen wil......gatso76 wrote:Wat wil je van mij horen...hoe jij/jullie moeten spotten ??.B767-300ER wrote:Wat me opvalt is dat er niemand van het scramble team (moderators etc. ) hierop reageert...
Mijn vraag was enkelt bedoeld om te horen wat het precieze standpunt is van de "scramble-leiding"en dus ook het waarom in de scheiding ervan. Het nut van het scheiden is me vooralsnog geheel onduidelijk, maar dat zal wel aan mij liggengatso76 wrote:
Er is een onderscheid gemaakt tussen CIV en MIL omdat het voor de MIL dames en heren soms moeilijk was een MIL kist(en) te vinden in het CIV gedeelte.
Om dit 'probleem' te omzeilen hebben we de toevoeging CIV en MIL in het leven geroepen.
Maar wat is nu een 100 % MIL kist ?.
Dit is iets persoonlijks en daar zijn geen regels voor.
Ok, een straaljager of een luchtmacht kist is mijn ogen 100 % MIL, maar wat doe je met een Government kist ?.
Is deze een CIV of MIL ?.
In mijn ogen is dit iets persoonlijks, ik zelf bewaar ze onder het kopje MIL in mijn Database.
Een Rossiya Il-62, de Qatar Airways A319 A7-HHJ van de afgelopen dagen, onze 'eigen' Fokker 70 PH-KBX, MIL of CIV...zeg het maar, waarom CIV of MIL.
In een Rossiya Il-62 zal nooit een 'normaal betalende' pax zitten en hoewel de A7-HHJ Qatar Airways titels heeft zal er ook nooit een 'normaal betalende' pax in zitten...enz enz.
Dit komt omdat deze kisten vliegen voor de 'overheid/government'...en zijn we dus weer terug bij af...is een Gvmt kist nu CIV of MIL.
Lijkt mij dus een persoonlijke vraag en bij een twijfelgeval dus liever dubbel melden in CIV en MIL dan helemaal niet...en nu niet een 100 % MIL kist ook dubbel gaan melden .
Eigenlijk kan ik alleen maar herhalen wat aan het begin al gemeld is.B767-300ER wrote:Mijn vraag was enkelt bedoeld om te horen wat het precieze standpunt is van de "scramble-leiding"en dus ook het waarom in de scheiding ervan. Het nut van het scheiden is me vooralsnog geheel onduidelijk, maar dat zal wel aan mij liggen
Een flink deel van de forumgebruikers wil civ en mil graag gescheiden. Met de huidige oplossing denken wij voorlopig de beste combinatie van opties te hebben, ofwel zo min mogelijk nadeel voor hen die gewoon allerlei vliegtuigen spotten (enz.).Key wrote:More info here.
tenzij die persoon met info het meer civiele toestellen vindt en het hieronder plaatst....Hurricane wrote:Als die er is zal die in het MIL-topic komen te staanrut-her wrote:Heeft er iemand al meer informatie mbt de aankomsten van Medvedev's vliegtuigen?
Bedankt!
Adios,
Hurricane
Fijn, een discussie...Hurricane wrote:Ter verduidelijking (is de hele week al vermeld door de moderators! bij voorgaande SDM kisten!): Het zijn regeringsvluchten (ongeacht of het civiele kisten zijn of niet) en die zijn => MIL
Dat dacht ik eigenlijk ook. In ieder geval is dat wat wij prima vinden.cHabu wrote:Dacht dat afgesproken was om info in beide topics te plaatsen
cHabu wrote:Fijn, een discussie...Hurricane wrote:Ter verduidelijking (is de hele week al vermeld door de moderators! bij voorgaande SDM kisten!): Het zijn regeringsvluchten (ongeacht of het civiele kisten zijn of niet) en die zijn => MIL
Dacht dat afgesproken was om info in beide topics te plaatsen ?
Bovendien maak ik zelf uit wat ik van een vliegtuig vind, niet een moderator.
Discussie verplaatsen maar weer...
Gelukkkig maar, want zoals mag blijken heb ik daar een andere kijk op. (mijn 2 centen als bijdrage.)Hurricane wrote:ik vat zelf niet helemaal waarom een regeringsvlucht als civiel moet worden beschouwd (ongeacht de operator) maar dat is mijn 2 cents... Daar laat ik verder iedereen vrij in...
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more