Forum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.
De MAS 91, is de gewone EWR-ARN-KUL lijndienst.
Een fuel stop lijkt mij HEEL onlogisch, gezien Stokholm dichter bij KUL is dan Amsterdam.
Mogelijk is de MH91 erg slecht gevult, en hebben KLM en MAS wat stoelen tekort voor KUL vandaag.
Creatief vliegen.
Andere mogelijkheid is personeels probleem.
Als er bv geen nieuwe crew in ARN zit.
De crew van de 91 uit EWR kan nog wel door vliegen naar AMS voor hun dienst er op zit.
Maar een AMS crew kan niet positioneren en dan gelijk een ARN-KUL vliegen in een dienst.
Reden voor de tussenstop van de MH091 zouden werkzaamheden zijn aan de langst beschikbare baan in Stockholm (01L/19R = 3300m). De overige twee banen zijn 'slechts' 2500m. Ik heb niet zo snel inzage in de performance van een zware B747-400 maar kan mij indenken dat de beschikbare banen onvoldoende lang zijn om met de load van vandaag weg te komen. Blijkbaar heeft met hierom besloten in ieder geval vandaag via AMS te vliegen. AMS is vermoedelijk de dichtstbijliggende luchthaven in het route netwerk van Malaysia waar alle faciliteiten voorhanden en gecontracteerd zijn. In AMS overigens geen nieuwe opstappers, danwel aanvullende vracht.
A0211/09 - RWY 01L/19R CLOSED DUE WIP. 22 JUN 07:00 2009 UNTIL 31 JUL 16:00 2009 ESTIMATED.
CREATED: 08 JUN 12:18 2009
Hoi all vanavond om ongeveer 21:00 kwam de EC-HOA B717 Van Qantum Air binnen (36R)
zag al zeg ik het persoonlijk erg smakelijk uit geen idee voor wie die vloog
c-119 wrote:Hoi all vanavond om ongeveer 21:00 kwam de EC-HOA B717 Van Qantum Air binnen (36R)
zag al zeg ik het persoonlijk erg smakelijk uit geen idee voor wie die vloog