Forum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.
Om 19:19LT*: PH-KVH F50 KLM1812 Onveilig rechter landingsgestel
Om 19:22LT*: OE-LVO F100 AUA375Z Hetzelfde als KLM1812, waarschijnlijk kapotte indicator
Om 20:01LT*: PH-KVE F50 KLM7131 technisch probleem cq mankement aan motor
*= Deze tijden zijn ongeveer en dus niet 100% correct.
Raptor16 wrote:Nou let ik niet vaak op callsigns maar ik weet wel dat de KLM7 reeks wel eens voor testvluchten wordt gebruikt
Hoi,
Beter is te spreken van KLM74.. vluchten. Dat zijn in de regel vluchtnrs voor de Technische Dienst van de KLM en worden ook (meestal) gebruikt voor deliveryflights.
Best Regards, Hans Biere
-
Software: AirNav RadarBox
Antenna: outs WiMo GP-1090
PC: Windows 7 sp 1
-
ik hoorde unstable App en unstable landing op 119.050 waar heb jij het vandaan dat het wake turb. Was? Ik kan het mis hebben ben gewoon benieuwd. Ik reed er namelijk pal naast toen het gebeurde wielen raakte de grond niet eens veerde zo weer omhoog.
Beetje laat, maar in de trand van beter laat dan.......................
Afgelopen vrijdag is een 763 van MP op weg naar de Polderbaan op het deicing-platform tegenover Toren-West weer omgekeerd en terug gegaan naar naar Centrum. Iemand enig idee ??
Kist is vermoedelijk een uurtje later alsnog begonnen aan de t/o .
ErikFB wrote:Beetje laat, maar in de trand van beter laat dan.......................
Afgelopen vrijdag is een 763 van MP op weg naar de Polderbaan op het deicing-platform tegenover Toren-West weer omgekeerd en terug gegaan naar naar Centrum. Iemand enig idee ??
Kist is vermoedelijk een uurtje later alsnog begonnen aan de t/o .
Grtz
Erik
Volgens mij was dat de MP0665, CUR/AUA, met de PH-MCG
iets daarvoor vandaag nog een vos 1 voor een hv kist die vermoedelijk een geblokeerd wiel had tijdens de touchdown. op een mooi rem spoor op de 27 na was er niks aan de hand. De kist staat nu op d51.