inderdaad, de An-70 is al lekker operationeel en de MiG-AT ook...Edwin AN124 wrote:Begrijp het dus goed dat de kisten die al "klaar" zijn zoals de eerste kist voor ANA dat die moet worden aangepast en dat deze medio eind volgend jaar pas geleverd gaat worden.
Gaat goed met Boeing. Geef mij maar een Rus. Want de Russen leveren wel op tijd en testen ook op tijd.
Edwin
Ik weet niet waar je deze nonsense vandaan haalt, maar de extra vertraging hierdoor is hoogstens een paar weken, waarmee de totale vertraging op ongeveer 24 maanden uit gaat komenehusmann wrote:Laatste geruchten zijn dat het nog eens 18 maanden gaat duren....
Ik zeg, hij gaat misschien nog wel eens vliegen, maar zal nooit in dienst komen van een luchtvaartmaatschappij....
Erwin
Het is een gerucht... en het schijnt uit Flight International te komen.B767-300ER wrote:Ik weet niet waar je deze nonsense vandaan haalt, maar de extra vertraging hierdoor is hoogstens een paar weken, waarmee de totale vertraging op ongeveer 24 maanden uit gaat komen
Linksom of rechtsom is Boeing er een flink potje van aan het maken. Ik werk ook dagelijk met commerciele jongens die van alles beloven, maar ik weet ook dat als ze teveel beloven, het bedrijf de klos is. Of je klanten zijn boos en lopen weg, of je klanten zijn boos en eisen geld van je. En boze klanten is nooit goed.Polecat wrote:of het meest revolutionaire... maar zelfs de 747-8 krijgt te maken met vrij heftige vertraging....
Ik vermoed dat de planners (meer waarschijnlijk de commerciele turbojochies die de bullen moeten verkopen) bewust gewoon veel te optimistisch zijn om orders binnen te vissen.. er waren maar weinig klanten die annuleerden door late leveringen, dat verandert nu wel iets door die crisis, misschien leren ze daar van en bieden ze in de toekomst een iets realistischer afleverschema aan.
Let's wait and seeehusmann wrote:Het is een gerucht... en het schijnt uit Flight International te komen.B767-300ER wrote:Ik weet niet waar je deze nonsense vandaan haalt, maar de extra vertraging hierdoor is hoogstens een paar weken, waarmee de totale vertraging op ongeveer 24 maanden uit gaat komen
Maar een paar weken is onwaarschijnlijk. Boeing zelf heeft al aangegeven pas na een paar weken met een nieuw schema te komen. Als het ze al een paar weken kost om het schema opnieuw te maken..... hoeveel denk jij dan dat de hele vertraging zal zijn? Met erbij in het achterhoofd houdend dat men dit al in april wist, dus nu al ruim twee maanden aan het broeden is op de oplossing.
Erwin
Nee inderdaad, Boeing kiept een backlog van honderden orders de prullenbak in. Mocht er iets structureels mis zijn, wat ik betwijfel, dan wordt er gewoon een grote redesign gedaan, met alle bijbehorende kosten.ehusmann wrote:Laatste geruchten zijn dat het nog eens 18 maanden gaat duren....
Ik zeg, hij gaat misschien nog wel eens vliegen, maar zal nooit in dienst komen van een luchtvaartmaatschappij....
Erwin
Boeing afgeven op Airbus wat betreft de A380? Air bus heeft afgegeven op Boeing omdat het idee van een 787 stupide zou zijn, terwijl ik Jan Närlinge, (Boeing Europe) in een persoonlijk gesprek heb horen zeggen dat de A380 een fantastisch product is en een staaltje van aviation engineering opzich.cHabu wrote:Het enigste leuke aan dit verhaal, is dat Boeing eerst afgeeft op Airbus ivm de problemen met de A380
en vervolgens in het zelfde schuitje zit met de B787....
Het gaat niet om een -800, maar om een 8i of 8F. De 8F is nu al een winner, de 8i is met 22 orders nog niet ver. Maar bereken mee dat de ontwikkelingskosten voor Boeing erg laag zijn, en de 8i makkelijk mee kan liften op de fondsen behaald uit de 8F.cHabu wrote:Van de B747-800 verwacht ik zelf niet zoveel.
Valt mee, en mede dankzij personeelsproblemen (stakingen vorig jaar). Verwacht wordt dat de 747-8 eerder vliegt dan de 787.Polecat wrote:maar zelfs de 747-8 krijgt te maken met vrij heftige vertraging....
Brazilianen (Embraer) ook, maar vergis je niet: De Sukhoi 100 SuperJet is op geen enkele manier te vergelijken met geavanceerde megaprojecten als de A380, 787, A350XWB et cetera.Edwin AN124 wrote:Gaat goed met Boeing. Geef mij maar een Rus. Want de Russen leveren wel op tijd en testen ook op tijd.
"Gewoon een redesign gedaan", ja hoor, Boeing is een filantropische instelling zeker.....Erik Brouwer wrote:Nee inderdaad, Boeing kiept een backlog van honderden orders de prullenbak in. Mocht er iets structureels mis zijn, wat ik betwijfel, dan wordt er gewoon een grote redesign gedaan, met alle bijbehorende kosten.
De 8F heeft een markt, een winner zou ik het nog niet gaan noemen (met pakweg 90 orders). Het is de enige in zijn klasse, maar vergeet niet dat het overgrote deel van de freighters omgebouwde passagierskisten zijn. De markt is dus niet heel er groot. De 8i is een doodgeboren kind. Behalve LH heeft niemand interesse erin (na wat, 5 jaar leuren?). De 8i zit qua capaciteit veel te dicht bij de 77W en dat blijkt wel uit de verkoopcijfers. En waar haal je de wijsheid vandaan dat de ontwikkelingskosten voor de 8i zo laag zijn? Ik zie die statements wel vaker, maar ik heb ze nog nooit onderbouwd gezien.Erik Brouwer wrote:Het gaat niet om een -800, maar om een 8i of 8F. De 8F is nu al een winner, de 8i is met 22 orders nog niet ver. Maar bereken mee dat de ontwikkelingskosten voor Boeing erg laag zijn, en de 8i makkelijk mee kan liften op de fondsen behaald uit de 8F.cHabu wrote:Van de B747-800 verwacht ik zelf niet zoveel.
Van vertragingen is nóg geen sprake. Maar daar was ook nog geen sprake van toen de B787 naar buiten werd gerold..... op 7-8-07.....Erik Brouwer wrote:Valt mee, en mede dankzij personeelsproblemen (stakingen vorig jaar). Verwacht wordt dat de 747-8 eerder vliegt dan de 787.Polecat wrote:maar zelfs de 747-8 krijgt te maken met vrij heftige vertraging....
Ik geef direct aan dat een redesign kosten met zich mee brengt. Maar Boeing is dat naar zichzelf en naar de klanten toe verplicht, anders kunnen ze de toko wel opdoeken.ehusmann wrote:"Gewoon een redesign gedaan", ja hoor, Boeing is een filantropische instelling zeker.....Erik Brouwer wrote:Nee inderdaad, Boeing kiept een backlog van honderden orders de prullenbak in. Mocht er iets structureels mis zijn, wat ik betwijfel, dan wordt er gewoon een grote redesign gedaan, met alle bijbehorende kosten.
De reden dat de B787 zo goed heeft verkocht was omdat het ding onzettend goede specs had en omdat het ding 5 jaar eerder dan de A350 zou kunnen worden afgeleverd.
Inmiddels is die aflevering al zeker 2 jaar verschoven en dat gaat nog meer worden, maar voor latere toestellen is het nog erger, omdat de productie ramp-up ook vertraagd is (meer dan de eerste toestellen).
De specs van het ding lijken ook al een aantal keer aangepast te zijn en hoe meer problemen er zijn, hoe erger het wordt.
De voordelen van de B787 beginnen dus weg te vallen en daarmee de interesse. Het is niet voor niets dat zelfs de A330 dit jaar meer is verkocht dan de B787!
Voor veel mensen is zo´n toestel misschien een prestige project, voor een normaal functionerend bedrijf is het een product. En producten moet winst maken voor het bedrijf, anders heeft het geen zin. Zodra de lasten van de B787 lijn hoger worden dan de verwachte opbrengsten zal het toestel gewoon gecancelled worden, zo simpel is het. En met de vertragingen worden de kosten verhoogd en de opbrengsten steeds verder naar achteren geschoven (wat ook gewoon geld kost!). Neem daarbij het feit dat er al toestellen gecancelled zijn, en er nog wel meer gecancelled gaan worden en het financiele plaatje wordt steeds meer rood.....De 8F heeft een markt, een winner zou ik het nog niet gaan noemen (met pakweg 90 orders). Het is de enige in zijn klasse, maar vergeet niet dat het overgrote deel van de freighters omgebouwde passagierskisten zijn. De markt is dus niet heel er groot. De 8i is een doodgeboren kind. Behalve LH heeft niemand interesse erin (na wat, 5 jaar leuren?). De 8i zit qua capaciteit veel te dicht bij de 77W en dat blijkt wel uit de verkoopcijfers. En waar haal je de wijsheid vandaan dat de ontwikkelingskosten voor de 8i zo laag zijn? Ik zie die statements wel vaker, maar ik heb ze nog nooit onderbouwd gezien.Erik Brouwer wrote:Het gaat niet om een -800, maar om een 8i of 8F. De 8F is nu al een winner, de 8i is met 22 orders nog niet ver. Maar bereken mee dat de ontwikkelingskosten voor Boeing erg laag zijn, en de 8i makkelijk mee kan liften op de fondsen behaald uit de 8F.cHabu wrote:Van de B747-800 verwacht ik zelf niet zoveel.Van vertragingen is nóg geen sprake. Maar daar was ook nog geen sprake van toen de B787 naar buiten werd gerold..... op 7-8-07.....Erik Brouwer wrote:Valt mee, en mede dankzij personeelsproblemen (stakingen vorig jaar). Verwacht wordt dat de 747-8 eerder vliegt dan de 787.Polecat wrote:maar zelfs de 747-8 krijgt te maken met vrij heftige vertraging....
Erwin
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more