Credit: TASN list, 'peeler785'.peeler785 wrote:The hole in the side of the KLM 747 was the easy part. its got an 18" X 18" patch on the side. The other big problem was that the cargo loader caused a dent at a rivet seam,
one of the main structural points for the cargo floor. The dent wasn't that big but at a very bad spot. They have to contact Boeing and wait for them to advise on what kind of repairs they will need.
As of last night the aircraft had a number of rivets in the affected area drilled out and they were still waiting for a response from Boeing.
I suspect it will be several more days before its fixed and ferries out to Amsterdam
correct, my bad dat ik dat voor face value heb aangenomen.aviodromefriend wrote:Van http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=55061Gerard wrote:Waar komt dat gerucht over die grounding trouwens vandaan
Gerard
, Structual repairs are always nasty ones. Depending its position (outside airframe, internal strenght damage) this might take some more time then a few days....cHabu wrote:.
Onderstaande komt wederom van een Canadeese mailinglist:
Credit: TASN list, 'peeler785'.peeler785 wrote:The hole in the side of the KLM 747 was the easy part. its got an 18" X 18" patch on the side. The other big problem was that the cargo loader caused a dent at a rivet seam,
one of the main structural points for the cargo floor. The dent wasn't that big but at a very bad spot. They have to contact Boeing and wait for them to advise on what kind of repairs they will need.
As of last night the aircraft had a number of rivets in the affected area drilled out and they were still waiting for a response from Boeing.
I suspect it will be several more days before its fixed and ferries out to Amsterdam
Bye, Chris.
Gerepareerde kist (PH-BFT) komt zondagmorgen 16aug weer terug, 0600lt.cHabu wrote:.
Onderstaande komt wederom van een Canadeese mailinglist:
Credit: TASN list, 'peeler785'.peeler785 wrote:The hole in the side of the KLM 747 was the easy part. its got an 18" X 18" patch on the side. The other big problem was that the cargo loader caused a dent at a rivet seam,
one of the main structural points for the cargo floor. The dent wasn't that big but at a very bad spot. They have to contact Boeing and wait for them to advise on what kind of repairs they will need.
As of last night the aircraft had a number of rivets in the affected area drilled out and they were still waiting for a response from Boeing.
I suspect it will be several more days before its fixed and ferries out to Amsterdam
Bye, Chris.
Iemand enig idee om welke twee 737s het gaat ?In het personeelsblad maakt KLM tevens melding van de veiling van twee voormalige Boeing 737’s. De toestellen werden in het voorjaar terug gegeven aan de Amerikaanse eigenaar, maar die is in de financiële problemen gekomen.
Op de twee 737-400 is nu beslag gelegd. De twee ex-KLM’ers uit 1989 worden in september in Nederland openbaar geveild.
Ik dacht de PH-BDR en de PH-BDS, but a confirmation would be welcomecHabu wrote:.
Stukje van Luchtvaartnieuws:
Iemand enig idee om welke twee 737s het gaat ?In het personeelsblad maakt KLM tevens melding van de veiling van twee voormalige Boeing 737’s. De toestellen werden in het voorjaar terug gegeven aan de Amerikaanse eigenaar, maar die is in de financiële problemen gekomen.
Op de twee 737-400 is nu beslag gelegd. De twee ex-KLM’ers uit 1989 worden in september in Nederland openbaar geveild.
Grts, Chris.
De volgorde is iets gewijzigd t.o.v. de normale volgorde; geen speciale reden.B767-300ER wrote:Iemnd enig idee in wat voor c/s de PH-BFM gespoten wordt?
Schijnt met afwijkende kleur staart en wingtips in een van de hangaars op Schiphol te staan
Die gaat er wel komen maar dit zal een 737 worden (zoals het er voorlopig naar uit ziet, planning is helaas nog open)Martinvet.nl wrote:Nog een 2e skyteam livery??
Credit: Harm Beerens / Reedbusiness.Volgens de Franse krant Les Echos wordt een groot deel van de vrachtdivisie van Air France KLM overgeheveld naar Martinair. Geen enkele vrachtroute van Air France KLM zou momenteel winstgevend zijn.
De tarieven worden per oktober met maximaal dertig procent verhoogd.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more