Moderator: SWAT 11
This forum is supervised by GRAS, Scramble only hosts this forum. The basic rules of the Scramble Message Board also apply to this forum, but GRAS may have additional regulations. Dutch is the main language here but English is allowed too. |
Misschien komt die later nog wel. Vergeet niet dat we pas een paar C-17s hebben en dat deze misschien al 'bezet' zijn op de bovengenoemde data...boldy wrote:das gek ja, geen c-17 ?
Dat is toch een van de redenen waarom nederland daar mee geinvesteerd heeft dacht ik.
Een paar? 'We' hebben er pas 1, sinds amper een maand. Ik denk dat het een beetje voorbarig is om nu al te verwachten dat de piloten zich in zo'n korte tijd kunnen klaarstomen voor een retourtje Afghanistan.Boudewijn van Oirschot wrote:Misschien komt die later nog wel. Vergeet niet dat we pas een paar C-17s hebben en dat deze misschien al 'bezet' zijn op de bovengenoemde data...boldy wrote:das gek ja, geen c-17 ?
Dat is toch een van de redenen waarom nederland daar mee geinvesteerd heeft dacht ik.
Oh okay ik dacht namelijk tweeDJdeRidder wrote:Een paar? 'We' hebben er pas 1, sinds amper een maand. Ik denk dat het een beetje voorbarig is om nu al te verwachten dat de piloten zich in zo'n korte tijd kunnen klaarstomen voor een retourtje Afghanistan.Boudewijn van Oirschot wrote:Misschien komt die later nog wel. Vergeet niet dat we pas een paar C-17s hebben en dat deze misschien al 'bezet' zijn op de bovengenoemde data...boldy wrote:das gek ja, geen c-17 ?
Dat is toch een van de redenen waarom nederland daar mee geinvesteerd heeft dacht ik.
No offence maar die vliegers hebben al aardig wat ervaringsuren (anders hebben ze niets te zoeken in die cockpit) dus kunnen ze naar elk vliegveld toe.DJdeRidder wrote:Een paar? 'We' hebben er pas 1, sinds amper een maand.Boudewijn van Oirschot wrote:Misschien komt die later nog wel. Vergeet niet dat we pas een paar C-17s hebben en dat deze misschien al 'bezet' zijn op de bovengenoemde data...boldy wrote:das gek ja, geen c-17 ?
Dat is toch een van de redenen waarom nederland daar mee geinvesteerd heeft dacht ik.
Waar moeten die C17's anders heen vliegen dan, de grootste NATO activiteit (hoofdreden voor aanschaf van deze machines!) is momenteel in Afghanistan dus lijkt mij voor de hand liggend dat zij hier vooral heen zullen gaan.DJdeRidder wrote:Ik denk dat het een beetje voorbarig is om nu al te verwachten dat de piloten zich in zo'n korte tijd kunnen klaarstomen voor een retourtje Afghanistan
In Air International las ik dat Full Operational Capability (FOC) pas in de loop van 2011 bereikt wordt. Blijkbaar duurt het dus toch nog anderhalf jaar tot ze alles operationeel mogen/kunnen toepassen. Ik geloof best dat die piloten een hoop in de VS gevlogen hebben, maar de vraag is of ze daar een basistraining hebben gehad of echt alles inclusief tactische manoeuvres, Sarajevo-approaches, landen op dirt strips etc. Aan de andere kant zou het ook best kunnen dat er veel ex-USAF piloten rondlopen op Papa die al wel overal voor gekwalificeerd zijn, dan is het vast weer een ander verhaal..Hurricane wrote: Waar moeten die C17's anders heen vliegen dan, de grootste NATO activiteit (hoofdreden voor aanschaf van deze machines!) is momenteel in Afghanistan dus lijkt mij voor de hand liggend dat zij hier vooral heen zullen gaan.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more